Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 05/25/21 in alle zones

  1. Ik ben benieuwd waar je deze inschatting op baseert. Volgens mij zijn er nog wel wat uitdagingen te gaan voordat waterstof breed toepasbaar is. Om er maar een paar in willekeurige volgorde te noemen: - het kip-ei-probleem van veel te weinig tankstations (en die komen er ook niet vanwege de lage vraag naar waterstof en enorme investeringskosten (€ 1.500.000,00 per tankstation)); - de enorme hoeveelheid benodigde (groene) elektriciteit om voldoende waterstof te kunnen maken; - de grote hoeveelheid energie (30%) die je verliest bij het maken van waterstof; - de grote tanks die nodig zijn, zelfs al bij opslag van een kleine hoeveelheid waterstof; - de hoge kostprijs van het benodigde edelmetaal platina; - de totale hoge kostprijs die op het niveau van benzine-auto's ligt (en dus ver boven elektrische auto's); Tel hierbij op dat een aantal grote merken de ontwikkeling van waterstofauto's om bovengenoemde reden alweer stopgezet hebben. Ik denk dat er nog zeer veel doorontwikkeling van dit (op zich mooie!) concept nodig is, voordat het breed in gewone, dagelijkse auto's toepasbaar is. Ik denk dat de ontwikkelingen zich eerder in de (zware) industrie voor zullen doen, voordat het zich uiteindelijk doorvertaalt naar auto's - áls dat al gebeurt. Kortom; ik deel je inschattingen niet. Helaas, want het idee (schone en oneindig beschikbare brandstof) is natuurlijk fantastisch.
    3 punten
  2. Ja natuurlijk, alleen punt is dat die accupakketten schofterig duur zijn, en dat je die nooit terug verdiend wat je met je panelen wel doet. Wat je wel ziet is dat er mensen zijn die hele partijen oude accu's opkopen en die ontmantelen, dan de defecte cellen er tussen uit gooien en met de nog goede cellen hun eigen opslag bouwen... Zo schijnt er ook een woonwijk te zijn waar ze collectief zonnepanelen en een back-up hebben voor opslag overtollige stroom. Weet alleen niet meer waar dit het geval was, of dat dit een plan was.. Probleem blijft dat de stroom door panelen word opgewekt als je in algemeen niet thuis bent en het dus het netwerk word ingepompt. Maar als ik de firma neem waar ik werk, wij hebben nu een 2 jaar een ruime 300 panelen op de fabrieksdaken liggen Maar overdag staat zo en zo de gehele dag een freesmachine voor de zuilen te draaien, dan word er aluminium gelast , staan er 2 compressors voor perslucht te draaien. Dan alle werkplaatsen / magazijnen kantoren die hun verlichting deels aan hebben, de airco's die met warme dagen draaien en alle PC's die met hun beeldscherm staan te draaien. Dan nog een 2 tal laadpalen met totaal 4 aansluitingen waar dagelijks toch een 2 a 3 wagens aanhangen. En zover ik begrepen heb van collega die onderhoud in panden bijhoud schijnt het dat we voor een 90% op zonne- energie draaien en nog maar een 10% aan de leverancier betalen. Dus ja dan is het lekker besparen voor een bedrijf Ja, maar is leuk als het om 1 kabeltje zou gaan, maar ga er zo en zo maar vanuit dat alle woonwijken van de jaren 60, 70 zo en zo een onder bemeten netwerk hebben. Heden ten dagen krijg je een aansluiting van 3x25A (400V) of 1x35A (230V) Als ik bij me thuis kijk, dan heb ik officieel een aansluiting van 1x 20A !! Dat er bij mij een 25A inzit is puur massel en dat ik brutaal ben geweest. Als Liander de meter komt vervangen en vergeet het zegel weer te plaatsen, tsja dan ben ik heel snel met vervangen van passchroef en zekering naar 25A. En daarna netjes Liander bellen of ze misschien vergeten zijn het zegel te plaatsen na vervangen van de KWh meter..... Oh dank u meneer EdK, kunnen we morgen in loop van dag even langskomen om zegel te plaatsen ?? 😎
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe