Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 03/08/21 in alle zones

  1. Mogge,Ik ben Mark, kom uit de Achterhoek en ben sinds een goeie week eigenaar van een Octavi van oktober 2010.De auto is geïmporteerd uit Duitsland en heeft 87k gelopen.Er zit nu een radio in zonder blauwtant en ik ben zoekende naar een type radio wat ik erin kan bouwen met bluetooth zodat we handsfree kunnen bellen e.d.Wie kan mij zeggen welke type auto dit is? Ik zie 1 2 3 4 of 5 maar heb geen flauw idee, dit zou het zoeken naar een goede radio enorm helpen.plaatjes komen nog, als ik weet ik welke categorie ik ze kan wegzetten.Groeten en rij veilig!
    2 punten
  2. Zo, hoe heb ik de velgen van verschrikkelijk naar 90% dikke prima gekregen was de vraag. Stap 1. goed schoonmaken! Dit wordt vaak vergeten maar hierdoor zorg je er voor dat je geen viezigheid in je velgen gaat schuren. Stap 2. ik ben begonnen met een excentrische schuurmachine (zo een muis ding) met korrel 120. Als je hevige schades hebt, kan je korrel 80 pakken. Het belangrijkste is om ervoor te zorgen dat je niet 1 plek blijft schuren maar telkens een grotere gedeelte. Zo zorg je ervoor dat je geen hoogteverschillen krijgt. Helaas had ik niet op tijd metaal filler, maar voor hevige happen kan je dat een beetje opschuren en opvullen met metal putty (filler). Zo zorg je ervoor dat je niet teveel hoeft weg te schuren. Stap 3. Even controleren of alle schades eruit zijn. Zo ja, verder naar stap 4. Zo nee, terug naar stap 2 en verder schuren 😉 Alle schadevrije plekken schuur ik NIET met korrel 120, dan maak je het jezelf alleen maar moeilijker. Stap 4. Schuur alle geschuurde plekken nu met de hand met korrel 240/320. Ik heb 320 gepakt en alle geschuurde delen met de hand verder afgewerkt. Waarom van 120 naar 320? Ik gebruik een filler primer waardoor de miniscule krassen opgevuld worden door de primer. Stap 5. Ik heb een scotch-brite schuurpad gebruikt om de complete velg af te schuren. Dit zorgt voor minimale krassen maar dat is voldoende voor de primer om te hechten. Stap 6. afspuiten, droogmaken, ontvetten. Stap 7. Primer aanbrengen. Eerste laag licht, tweede laag dikker. Instructies op de spuitbus volgen. Stap 8. Met korrel 800 NAT na schuren. Als je schades ontdekt, is het nu de kans om ze weg te halen. Mochten het grotere schades zijn, stapsgewijs van 400 naar 320, 240, 120. Probeer dus zo licht mogelijk te schuren. Stap 9. Als je tevreden bent met hoe het eruit ziet, kan je ervoor kiezen om de geschuurde plekken nog te voorzien van primer of je spuit er meteen de kleur overheen. Stap 10. Kleur opspuiten volgens instructies op het busje Stap 11. Blanke lak opspuiten volgens instructies op het busje. Stap 12. Goed laten drogen. Niet haasten zoals ik heb gedaan waardoor 2 velgen nu plekjes hebben in de blanke lak 😬🤬 Welke merken en middelen heb ik gebruikt: 1 x 400ML Spraymax Filler primer (licht grijs) 2 x 400ML Spraymax Blanke lak (2K) 3x 400ML Op maat verf laten mengen (Bright Silver Metallic van Volvo) 1x Scotch-Brite schuurpad rood Korrel 120-240-320-800 schuurvellen
    2 punten
  3. Lekker handig van die moderator op dat andere forum dan; laat z'n vrouw het maar niet horen dan mag hij dat voortaan thuis ook doen 😛 Wel lekker dat je dat allemaal weet, geeft toch een veel beter gevoel als je dan overgaat tot de aanschaf. Het is geen pakje boter 🙂
    2 punten
  4. Waarschijnlijk omdat de auto de laatste tijd wat langer stil staat, heb ik nu "last" van groene aanslag. Aan de buitenkant zit achter het rubber een soort 2e rubber (of is het ander materiaal?) wat een beetje broos lijkt en waarop groene aanslag zit. Kan ik dit gewoon met een kwastje en weghalen of moet ik nog iets gebruiken om het wat soepeler te maken. Het lijkt wel van dat geperste plaatmateriaal. NB ter verduidelijking is de foto van binnen naar buiten gemaakt, dan zie je het beter, maar het zit dus aan de buitenkant.
    1 punt
  5. Enyaq Iv Brochure Accessoires View File Accessoires voor de Skoda Enyaq iV (Engels). De Nederlandse Accessoires kennen nog geen PDF, maar wel een online shop waarbij slechts een deel terug te vinden is: https://shop.skoda.nl/auto-accessoires/?modelgroup=enyaq-iv Submitter PC-fre@k Submitted 08-03-21 Category Enyaq iV  
    1 punt
  6. Mijn collega had op zijn tucson hybrid 27% korting. verkoper “Hoeveel wagens hebben jullie als bedrijfswagens ?” Collega “11stuks” (vanaf 10 wagens val je in de hoogste korting, Hebben geen 11 wagens lopen) Verkoper “ok dat is dan 25% korting” en na onderhandelen 27%. die gasten controleren dat quasi niet. 😂
    1 punt
  7. Aan je banden zie ik echt niets hoor !!! Wel zijn je velgen flink toegetakeld .....
    1 punt
  8. Welkom Mark! Dit is een Octavia 2. Deze heb ik zelf ook gehad. En dan is de de facelift uitvoering van type 2
    1 punt
  9. Ik kwam nog een brochure tegen met accessoires: De Nederlandse Accessoires kennen nog geen PDF, maar wel een online shop waarbij slechts een deel terug te vinden is: https://shop.skoda.nl/auto-accessoires/?modelgroup=enyaq-iv Overigens schijnt er op de BE website meer online te staan: https://shop.skoda.be/nl/voor-uw-wagen (even het juiste model aanklikken)
    1 punt
  10. Nog welkom Björn met de leuke intro.
    1 punt
  11. Welkom @Kanerr mooie velgen geworden.
    1 punt
  12. Bekend verschijnsel. Bij onze Roomster, die eigenlijk altijd in de schaduw geparkeerd staat, zie ik dit ook. Als je tijdens de reguliere wasbeurt, de ramen helemaal open doet, een doekje in de schoonmaak azijn dopen en er ff goed langs heen en weer gaan. Dan blijft het weer geruime tijd weg.
    1 punt
  13. Een geheimhoudingsbeding is een normale overeenkomst. Niets mis mee, en al helemaal niet in strijd met wettelijke regels. Waarom denk je dat dat zo zou zijn? En zo is dat 😉
    1 punt
  14. Zo zag de auto er ruim 4 jaar geleden uit, en nu nog steeds. Ondanks het feit dat ik het altijd wel leuk vond om een subtiel dingetje aan mijn auto's (en motoren) te veranderen zodat ze net niet origineel meer waren, heb ik tot op heden nog niets kunnen vinden. Tot nu toe eigenlijk geen problemen met de auto gehad op een bladderende schakelpookknop na, die netjes onder garantie is vervangen. Oh ja....niet origineel (maar niet te zien). De DSG is bij wel geoptimaliseerd vanaf het begin.
    1 punt
  15. @bslefevre en dat vind ik een heel goede insteek. Het is niet noodzakelijk overal maar tegen in te gaan, zeker niet als je de gelegenheid krijgt om in de Skoda Enyaq te rijden voor de meesten mensen dit kunnen/mogen doen (Om maar weer even ON-topic te gaan ). Inmiddels zijn er dus mensen die hun mening wel kunnen/willen/mogen geven, zoals Ervh op tweakers. Daarbij quote ik zijn berichten letterlijk: Quote van ervh (Tweakers) Klinkt allemaal erg goed! Ik heb zelf wel Skoda Sound System besteld, met name omdat ik toen nog net kon horen hoe het standaard klonk en al jaren rondrijdt met Canton incl. sub. Zekere voor het onzekere zeg maar. Juist in de auto heb ik vrijwel altijd muziek aan en vind ik het erg belangrijk dat het zo goed mogelijk klinkt, anders heb ik er 5 jaar spijt van 😛
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe