Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 08/04/14 in alle zones

  1. Fabje vroeg mij pasgeleden of ik kon kijken naar info over de remmen van de Fabia, om het met een ieder te delen post ik het hier. Aan Fabje om het aan te vullen. -- Helaas in OXPS formaat (Windows 8.1...) omdat ik even geen PDF printer in de VM had. Lastige is dat het deels keuze is, goedkopere of duurder, eco en met/zonder slijtage indicatie. Daarnaast afhankelijk van je bouwjaar/maand, zie in de oxps. Jij hebt dus de versie van 09-2009 nodig al zal die van ervoor zeer waarschijnlijk ook passen. Type nummer zal alleen niet meer verkrijgbaar zijn denk ik zo. Wat je nog weleens ziet is dat er eerder trommels op zaten en later schijfremmen (zoals bij de Fabia II FL vanaf eind 2011) fabia schijfremmen achter 1.oxps fabia schijfremmen achter 2.oxps fabia schijfremmen voor 1.oxps fabia schijfremmen voor 2.oxps fabia schijfremmen voor 3.oxps
    2 punten
  2. Skoda presenteert in augustus de nieuwe generatie Fabia. Ook komt er weer een Combi uitvoering. De technische basis wordt gevormd door de huidige Fabia, maar het nieuwe model wordt liefst 9 centimeter breder en 3 centimeter lager. De wielbasis bedraagt 2,470 meter en de bagageruimte heeft een inhoud van 330 liter. De Combi uitvoering wordt circa 4,25 meter lang. De kofferbak groeit tot een volume van 510 liter, of 1.490 liter indien de achterbankleuning wordt neergeklapt. Het interieur is volledig nieuw. Skoda gaat daar ook veel meer opties tot personalisatie aanbieden. Opties zijn een glazen panoramadak, keyless entry en een achteruitrijcamera. Via de zogeheten MirrorLink optie kan de smartphone worden aangesloten op het 6,5-inch grote aanraakscherm in de middenconsole. Skoda zegt zelf voor diverse handige apps te zullen zorgen. Onder de kap komen de bekende 1,0 liter 3 cilinder MPI (60 of 75 pk), de 4-pits 1.2 TSI (90 of 110 pk) en de relatief nieuwe 1.4 TDI (90 of 105 pk) motoren te liggen. Over de gehele linie belooft Skoda een gemiddelde daling van het verbruik van 17 procent. De sterkste uitvoeringen van de 1.2 TSI en de 1.4 TDI kunnen tegen meerprijs gecombineerd worden met een 7-traps DSG. In 2015 volgt de 75 pk sterke Fabia 1.4 TDI Greenline met een CO2-uitstoot van 82 gram/km. Die 3 cilinder uitvoering voldoet aan de eisen voor 14 procent bijtelling. Van de nieuwe Fabia is geen RS uitvoering gepland. Daar bestaat volgens Skoda te weinig vraag naar. Als pleister op de wond komt Skoda wel met een Monte Carlo uitvoering. Die biedt wel een sportief uiterlijk, maar qua prestaties en rijeigenschappen wijkt deze versie niet af van een normale Fabia. De Combi uitvoering, die ook op de autosalon van Parijs te zien zal zijn, zal in het voorjaar van 2015 leverbaar worden in stoere Scout terreinlook versie. Rond de jaarwisseling verschijnt de nieuwe Fabia bij de dealers. De Combi volgt in het voorjaar.
    1 punt
  3. Welkom hier en veel plezier! Je uitgebreide intro roept wel de vraag op tot welke stroming je behoort. - ben je een christen (waarbij de "ik ben"-opening gebruikt werd om aan te duiden dat de spreker zich vereenzelvigde met God); - ben je een aanhanger van JHWH (waarbij de "ik ben die ik ben"-spreuk refereert aan de verschijning in de brandende braamstruik); - ben je nogal esoterisch aangelegd (waarbij het "ik ben" naar het zelfbewust zijn van je eigen "ik") - heb je je verdiept in het Gnosticisme (waarbij het belangrijke boek "een volmaakt bewustzijn" steeds uitgaat van 'ik ben"-stellingen) - ben je misschien wel een hindoe (waarbij Krishna ook steeds gebruik maakt van "ik ben"-stellingen) - ben je gewoon kort van stof? Hoe dan ook, welkom!
    1 punt
  4. Geweldige timelapse... al is dat niet eens helemaal het goede woord. Facts: 363 uur werk, 75 uur reizen, 31 uur scouten en locaties zoeken, 78 uur fotograferen, 179 uur nabewerking, 26.014 raw-bestanden en 817 GB aan data... :shock: :shock: http://vimeo.com/98123388 (bron: klik)
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe