Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 08/14/13 in alle zones

  1. Dat we onze bolide liefst blinkend zien staan en het interieur netjes ( op een paar enkelingen na ) is normaal. Sommige onder ons gebruiken de wasstraat maar hier ben ik niet zo voor te vinden neem liever de tijd om mijn wagen grondig te reinigen, dus met de hand. Maar hoeveel tijd steekt men hier in om het exterieur en interieur te reinigen? En welke producten gebruiken jullie? Zelf zit ik ongeveer twee uur aan mijn wagen bezig soms nog langer. 1. Wagen afspuiten met tuinslang. 2. Inzepen (wassen) dit met het twee emmer principe en een washmitt.(shampoo uit de supermarkt) 3. Terug afspoelen met water uit de tuinslang. 4. Wielen reinigen met aparte wash mitt en velgenborstel. 5. De wielen spoelen met water uit de tuinslang. 6. Dan afdrogen met een droogdoek. 7. Deuren en koffer open om in de kieren en spleetjes te reinigen. 8. Matjes uit de wagen stofzuigen. 9. Sommige delen van het interieur reinigen met een vochtige doek. 10. Stof van het interieur nemen met microvezeldoek. 11. Wagen stofzuigen ( kan ik soms ook vóór stap 8 doen) 12. Genieten van een blinkende wagen. Nu heb ik een schuimlans aangekocht voor op de hogedrukreiniger te plaatsen. Hier doet men dan een gepast product in (moet ik nog aanschaffen) samen met water en kan men een dikke schuimlaag plaatsen op de wagen en zo het vuil losweken. Nu ga ik mij hier ook klei aanschaffen en andere producten om de wagen grondig onder handen te nemen, maar eerst gebruik ik een proefkonijn de 15 jarige Honda wel te verstaan noemt men detailing als ik het niet mis heb.
    1 punt
  2. Allereerst een verwijzing naar een detailforum, waar je handleiding/methoden vind om je auto netjes te houden, te maken en vaak met filmpjes erbij: http://forum.carclean.nl/ Interieur sla ik vaak over, of doe het als eerste (dan is de straat nog droog), en doe dat meestal in een half uur tot maximaal een uur (laatste is inclusief behandelen van alle kunststoffen met o.a. Poorboy's World Natural Look. Maakt kunststof weer mooi donker, niet statisch en trekt dus geen extra stof aan zoals bijvoorbeeld cockpitspray wel doet. Voor het wassen, eigenlijk een beetje hetzelfde als Cyrus en Snelle, met dat verschil dat ik geen hogedruk reiniger heb. Voor een snelle wasbeurt ben ik ongeveer anderhalf uur kwijt, voor een uitgebreide wasbeurt 2-3 uur, waarbij ik dan soms ook het velgbed aan de achterkant van de velg meepak. Voor het wassen gebruik ik 2 emmers met gritt, een microvezel spons (i.p.v. washmitt), velgborstel, tuinslang met verstelbaar mondstuk, en een paar droogdoeken (zeker in de winter is één doek nogal krap), shampoo die ik gebruik is Poorboy's World Super Slick & Suds. Een poosje terug ook de Born to be mild van Dodo Juice gekregen, maar nog niet gebruikt. De velgen was ik met de velgenborstel gewoon mee (wel als eerste i.v.m. het spetteren van de borstel). Een paar keer per jaar ook een detailbeurt. Begint altijd met kleien, tot nu toe Mothers Gold Clay gebruikt, maar pas ook de Monello Verde klei gekocht, omdat ik die bij hoge temperaturen toch iets prettiger vind werken. Na het kleien, indien nodig een polijstbeurt handmatig of machinaal, anders een paint cleaner, hoewel dit vaak ten onrechte een polijststap wordt genoemd (je verwijdert hier absoluut geen lak mee, dus daarom geen polijststap). De volgende stap is een glaze (voeding voor de lak), om de glans te verbeteren en kleine lakdefecten te maskeren, hiervoor gebruik ik Poor Boy's Black Hole (voor donkere lakkleuren), en tenslotte een wax/sealant tot nu toe Poor Boy's Ex-P gebruikt, ik wil binnenkort een andere wax gaan proberen: Collinite 845 insulator wax. De velgen krijgen af en toe extra aandacht: extra reinigen met velgenreiniger, verwijderen van ingebrand remstof met Iron-X, eventueel nog polijsten, en als de velgen schoon en droog zijn, inspuiten met wheel wax. Wheel wax is wat steviger dan gewone wax, waardoor het niet zo snel van de velgen verdwijnt (velgen worden warm door remmen, waardoor gewone wax snel verdwijnt). Dit helpt ook om de velgen na een winterperiode weer snel en makkelijk schoon te krijgen. Onbehandelde kunststof aan de buitenkant af en toe behandelen met Poorboy's Trim Restorer, om het mooi zwart te houden/krijgen, en natuurlijk de ramen. Soms met gewoon ruitenwasmiddeltje, indien nodig met insectenmiddel, en soms met Auto Finesse Crystal Clear - dat is een reinigingsmiddel op alcoholbasis, dus ook in de winter goed te gebruiken tijdens de vorst. Tijd voor een detailbeurt is sterk varierend, van een uur of 6 (inclusief wassen) tot 20 uur (verdeeld over meerdere dagen). Wat het wordt is afhankelijk of ik de hele auto doe of een deel, de toestand van de auto (vervuiling, krasjes enz) de beschikbare tijd en het weer (ik moet het buiten doen). Overigens is het ook aan mijn auto te zien: met zijn 10 jaar glimt ie harder dan veel bolides van 10 weken oud. Vooral nadat ik 'm de eerste keer gepolijst heb, is de glans met sprongen vooruit gegaan, doordat de swirls vrijwel verdwenen zijn. (swirls zijn waskrasjes in de lak, vooral als een auto in de volle zon staat, is dit soms zichtbaar als een soort spinneweb wat op de lak lijkt te liggen).
    1 punt
  3. http://new.skoda-auto.com/nl-be/news/gloednieuwe-skoda-yeti De gloednieuwe SKODA Yeti: niet één Yeti maar twee8/14/2013- Prachtig design, fris interieur en innovatieve technologie - Compacte SUV voor het eerst beschikbaar in twee varianten: één voor de stadsjungle en één voor outdoor avontuur - De eerste SKODA met achteruitrijcamera - Veelzijdig en betrouwbaar op ieder terrein dankzij moderne vierwielaandrijving - Nieuwe motor-versnellingsbakcombinaties, SKODA Yeti GreenLine met slechts 119 g CO2/km - Wereldpremière in september 2013 op de IAA in Frankfurt Niet één Yeti maar twee: voor het eerst zal de compacte SUV van het Tsjechische merk beschikbaar zijn in twee verschillende varianten: als een elegante en stijlvolle SKODA Yeti voor de stad of als avontuurlijke offroadversie. Beide designvarianten van de SKODA Yeti kregen een nieuwe voor- en achterzijde, nieuwe lichtmetalen velgen, een opgefrist interieur, nieuwe Simply Clever oplossingen, een maximale functionaliteit en uitgebreide motor-versnellingsbakcombinaties. Beide nieuwe modelvarianten worden in september onthuld op de IAA in Frankfurt, de commercialisering volgt eind 2013. "De SKODA Yeti is een van de meest aantrekkelijke compacte SUV's op de markt en heeft sinds zijn lancering vier jaar geleden onze verkoopverwachtingen ruimschoots overtroffen", zegt SKODA-voorzitter prof. dr. h.c. Winfried Vahland. "Met zijn gloednieuwe look en voor het eerst ook de keuze tussen twee varianten bepalen we nieuwe normen. Wij willen onze uitstekende evolutie in dit snelgroeiende voertuigsegment graag voortzetten. De Yeti is een van de hoekstenen in onze groeistrategie voor 2018 en zal onze positie op de internationale markten mee verstevigen." Knap design – voortaan in twee varianten Een primeur voor de Yeti is de mogelijkheid om te kiezen tussen twee verschillende designvarianten: de compacte SUV van SKODA is voortaan verkrijgbaar met een elegante, stijlvolle look voor de stad of in een avontuurlijk ogende offroadversie. Beide varianten onderscheiden zich van elkaar door specifieke elementen aan voor- en achterzijde, met bijvoorbeeld de bumpers, de motorbeschermplaat onderaan, de zijlijsten en zijdrempels in koetswerkkleur, of voor de outdoorversie in zwarte kunststof. Bij de nieuwe voorzijde van beide voertuigen ligt meer nadruk op het horizontale karakter, met een specifiek radiatorrooster en nieuw vormgegeven koplampen, die optioneel voor het eerst ook beschikbaar zijn met bi-xenonlichten en geïntegreerd leddagrijlicht. In overeenstemming met de nieuwe designtaal van SKODA zijn de koplampen voortaan rechthoekig en zijn ze lager geplaatst. Ook de achterzijde van de Yeti kreeg een nieuwe vormgeving. Op de hertekende kofferklep prijken nieuwe achterlichtblokken met een nog duidelijker C-design, optioneel beschikbaar met leds, en passend bij de nieuwe SKODA-look twee driehoekige elementen aan weerszijden van het logo. Het wielenaanbod werd uitgebreid met vier nieuw ontworpen lichtmetalen velgen in een aantrekkelijk design. Er is ook een ruimere keuze aan koetswerkkleuren, inclusief vier nieuwe metaalkleuren: Moon White, Jungle Green, Metal Grey en Magnetic Brown. Die laatste is exclusief voorbehouden voor het uitrustingsniveau Yeti L&K. De nieuwe Yeti kreeg ook een gloednieuw interieur, met een nieuw driespakig stuur in liefst zeven varianten, nieuwe stoffen en patronen voor de zetelbekleding en nieuwe decoratieve elementen aan het instrumentenbord. Eerste SKODA met achteruitrijcamera De Yeti is het eerste model van het merk dat kan worden uitgerust met de Optical Parking Assistant, een optionele achteruitrijcamera. Verder kan de nieuwe Yeti ook rekenen op de jongste generatie van de semiautomatische parkeerhulp. Het nieuwe systeem neemt bij het parkeren in plaatsen parallel langs en dwars op de rijrichting de stuurbewegingen voor zijn rekening, en doet dat voortaan ook bij het verlaten van de parkeerplaats. Nog een nieuwigheid voor de Yeti is het sleutelvrije ont-/vergrendelings- en startsysteem KESSY. Daarnaast kreeg de vernieuwde SKODA Yeti nog vier nieuwe Simply Clever oplossingen. Een daarvan is de dubbelzijdige koffervloerbekleding. De andere zijn een uitneembare ledlamp in de koffer, de houder voor het veiligheidsvestje onder de bestuurderszetel en een vuilbakje in de deur. Een van de highlights van de Yeti is en blijft het VarioFlex-systeem van de achterzetels, dat voor een ongeziene flexibiliteit zorgt. De drie achterzetels kunnen afzonderlijk worden neergeklapt of verwijderd. De twee buitenste zetels kunnen bovendien zijdelings verschoven worden indien de middelste zetel verwijderd wordt. Zo verandert de Yeti in een handomdraai van een vijf- in een vierzitter, met nog meer ruimte voor de passagiers achterin. Een aantal elementen werden van het voorgaande model overgenomen, zoals de volledig voorwaarts neerklapbare rugleuning van de passagierszetel, de klaptafeltjes aan de rugleuning van de voorzetels, verschillende opbergvakken en praktische flessenhouders. Functionaliteit is een topprioriteit in de koffer, die onder meer voorzien is van verschillende bevestigingspunten en uitklapbare haakjes. De Yeti biedt zoals gebruikelijk opnieuw heel wat ruimte. Geen enkele andere compacte SUV biedt zoveel hoofdruimte voor de inzittenden achterin als de SKODA Yeti, liefst 1.027 mm. De koffer heeft een volume van minimum 405 l. Indien alle achterzetels verwijderd worden, is dat zelfs 1.760 l. Zeven moderne motoren, voor- en vierwielaandrijving, manuele en DSG-versnellingsbak Voor de gloednieuwe SKODA Yeti is er de keuze tussen drie benzine- en vier dieselmotoren. De vermogenwaaier reikt van 77 kW (105 pk) voor de 1.2 TSI tot 125 kW (170 pk) voor de 2.0 TDI. Afhankelijk van de motorversie is de Yeti beschikbaar met voorwielaandrijving of met vierwielaandrijving met een Haldex-koppeling van de vijfde generatie. Als alternatief voor de manuele versnellingsbak is er de geautomatiseerde DSG-zes- of zevenversnellingsbak. De Yeti 1.6 TDI GreenLine van 77 kW (105 pk), met voorwielaandrijving en manuele versnellingsbak, heeft een gemiddeld verbruik van slechts 4,6 l/100 km, goed voor een CO2-uitstoot van slechts 119 g/km. Voorts zijn er ook drie GreenTec-varianten: de 1.4 TSI 90 kW (122 pk), 1.6 TDI 77 kW (105 pk) met DSG-zevenversnellingsbak en 2.0 TDI 103 kW (140 pk) met manuele zesversnellingsbak. De GreenTec-versies zijn uitgerust met een stop-startfunctie, remenergierecuperatie en banden met een geoptimaliseerde rolweerstand. Tot de mogelijke motor-versnellingsbakcombinaties behoren onder meer de 2.0 TDI van 125 kW (170 pk) met vierwielaandrijving en DSG-zesversnellingsbak, en de voorwielaangedreven 1.6 TDI 77 kW (105 pk) met DSG-zevenversnellingsbak. Compromisloze veiligheid De SKODA Yeti sluit geen compromissen op het vlak van veiligheid en kreeg daardoor de maximumscore van vijf sterren in de Euro NCAP-crashtest van 2009. De actieve veiligheid wordt verhoogd door de elektronische stabiliteitscontrole ESC en het ABS met versterkte rembekrachtiging bij een noodstop. Optioneel kunnen de mistlichten vooraan ook dienstdoen als afdraaiverlichting. Nieuwe bi-xenonkoplampen met leddagrijlichten verhogen de zichtbaarheid van de wagen en zorgen voor een optimale verlichting van de weg in het donker. Tot de opties behoren een vertrekhulp op hellingen en een afdaalhulp, alsook een elektronische bandenspanningcontrole. Dankzij de elektronisch geregelde vierwielaandrijving met Haldex-koppeling van de vijfde generatie en een bodemvrijheid van 180 mm kan de compacte SUV ieder terrein de baas. Het elektronisch sperbaar differentieel (EDL) maakt vlot en comfortabel vertrekken en een prima grip op verschillende soorten ondergrond mogelijk. Voor de passieve veiligheid beschikt de Yeti over maximaal negen airbags. Dankzij de ISOfix-punten kunnen kinderzitjes veilig bevestigd worden. In de hoogte verstelbare driepuntsveiligheidsgordels met gordelspanner vooraan en in de hoogte regelbare hoofdsteunen maken het veiligheidspakket compleet. Internationaal succesverhaal Met de SKODA Yeti, de vijfde modelreeks van het merk, maakte de Tsjechische autobouwer in 2009 zijn debuut in het segment van compacte SUV's. Tot vandaag werden in totaal al 263.200 exemplaren van de Yeti verkocht (stand op 30 juni 2013). Alleen in 2012 leverde SKODA 87.400 Yeti's, een toename met 24,3% tegenover het jaar voordien. In de eerste helft van dit jaar werden er wereldwijd al 41.800 aan klanten geleverd. Met een marktaandeel van ca. 5% in Europa is de SKODA Yeti een van de tien best verkochte modellen in het SUV-A-segment. In thuismarkt Tsjechië is hij de duidelijke leider in zijn segment. De Yeti wordt gebouwd in de Tsjechische fabriek in Kvasiny, in Nizhny Novgorod in Rusland en, vanaf eind 2013, in Shanghai, China. Sinds zijn lancering wist de SKODA Yeti heel wat SUV-liefhebbers te bekoren, zoals blijkt uit een studie van het Britse magazine 'Auto Express', waarin de Yeti door ca. 46.000 lezers werd verkozen als populairste wagen. SKODA zet zijn grootste modellenoffensief uit de ondernemingsgeschiedenis voor met de lancering van meteen twee varianten van de Yeti. Alleen al in 2013 brengt de Tsjechische constructeur acht nieuwe of compleet vernieuwde modellen op de markt, tegen 2018 wil het merk wereldwijd minstens 1,5 miljoen wagens per jaar verkopen.
    1 punt
  4. Het is ook oppassen geblazen met koptelefoons. Een horrorverhaal.: Toen ik nog op Finland voer, hadden wij in de machinekamer een hoofdtelefoon op ter geluidsbescherming. Buiten de machinekamer hingen deze aan een haakje in de buitenlucht. Na enige tijd werd ik toch echt doof aan 1 oor. Naar de huisarts aan wal, tijdens verlof. De huisarts (bleek later) was op vakantie, dus ik had van doen met een vervangster. Die had zich weer laten vervangen door een verpleegkundige in opleiding, het is echt allemaal waar. Het verstopte oor zou routinematig, dacht ik, worden uitgespoten. Na wat gepruts met de oorspuit werd ik ineens, zonder toelichting, de deur van de praktijk gewezen. Eenmaal op straat was ik nog steeds doof, dus terug. Na enig aandringen, kreeg ik de baas van de verpleegkundige (arts in opleiding) te spreken, ze was duidelijk aangeslagen en wat witjes weggetrokken. Er bleek een nog levend, vrij groot insect in mijn gehoorgang te hebben gezeten en de verpleegkundige bleek hiertegen niet te zijn opgewassen, mentaal dan. Na alsnog een oorspuiting te hebben ondergaan, ditmaal met succes, hoorde ik weer alles. Sindsdien kijk ik, bijna terloops, altijd in de schelpen van een koptelefoon, voordat ik hem opzet !
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe