Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 09/09/12 in alle zones

  1. hoe kan ik wat leren als ik niet mag meelezen en reageren en dan eventueel gecorrigeerd word door een specialist die dan wel zijn reactie onderbouwd ! Ik als techneut kan een goed gevoel krijgen als ik een ander kan helpen iets te laten begrijpen van mijn vakgebied. En ja dat kun je doen in vaktaal waardoor een discussie erg gauw verzand of je probeert het in jip en janneke taal. heb tijdens een cursus voor meet en regeltechniek heel veel waardering gehad voor de docent, die een CV monteur aan de hand van een fietswiel uitlegde hoe een PLC werkte.............. en de CV monteur begreep na 10 min van uitleg genoeg om in de lesstof verder mee te kunnen.
    1 punt
  2. Dergelijke reacties in een tuningstopic is natuurlijk wel vreemd. Ik zie in de tuningstopics (vooral op de skoda forums), regelmatig veel forum leden die eigenlijk helemaal geen interesse hebben in tuning voor hun auto. Dan vraag ik me af wat je eigenlijk doet in al die topics. Ander voorbeeldje: Ik ben een tevreden gebruiker van een radio cassette speler. Maar ga in elk Columbus Navigatie topic reageren dat ik geen Columbus wil en mijn originele radio/cassette speler goed genoeg is. Columbus navigatie systemen worden toch alleen maar gestolen. Dan begint het er eigenlijk op te lijken dat je wel een columbus (= tuning) wilt, maar het niet aandurf vanwege het risico dat deze gestolen/kapot gaat. Wat is de bijdrage aan de navigatie topics dan om daar continue in te gaan reageren.
    1 punt
  3. Daar is al uitgebreid discussie over geweest. Start-stop moet je inderdaad wel uitzetten bij zware belasting, maar dan hebben we het over echt heel zware belasting, en dan meer continu dan een keertje accelereren. Dus >160 door Duitse heuvels, of planken tegen serieuze hellingen. Niet iets wat in NL ook een issue is. In de meeste gevallen leidt de verkeerssituatie er zelf al toe dat je toch al wel een paar minuutjes rustig aan aan het doen bent voordat de motor uit gaat.
    1 punt
  4. Die ollanders ze zullen ons nooit volledig begrijpen
    1 punt
  5. Mijn schoonouwelui hebben aan hun Audi een 13 polige multicon en ik heb een 13 polige Jaeger. We hebben een aanhangertje met e n7 polige stekker en de caravan heeft een 13 polige Jaeger stekker. Voor beide auto's is er dan ook een verloop (bij de mije zat die er keurig bij). Dan nu de ervaringen. Het karretje achter de audi geen probleem. Het karretje achter mijn auto, ook geen probleem, alleen een melding dat het rechterachterlicht niet brand. (dat komt doordat de beide achterlichten op de linker aansluiting zijn aangesloten) De caravan achter de Audi, verloopkabel nodig van multicon-13 naar Jaeger 13: Belangrijkste onderdelen werken, maar niet alles (geen achteruitrijlicht bijvoorbeeld) De caravan achter mijn auto: alles werkt. Voor het goede zouden we de verloopkabel van multicon-13 naar Jaeger nog eens nader moeten onderzoeken om te kijken welke aansluitingen niet goed zitten, mat name voor het mistlicht. Hieronder nog een afbeelding van de verschillende type stekkers. En hoe de verschillende caravan fabrikanten met de aansluitingen omgaan (om het helemaal makkelijk te maken)
    1 punt
  6. Gelukkig kreeg is een verloop bij aanschaf van de auto en deze werkt goed voor mijn fietsdrager. Voor mijn caravan werkte deze verloopstekker niet goed, omdat ik een permanente stroomdraad nodig heb voor o.a de koelkast. De stekker van mijn caravan heb ik vervangen door een 13-polige. In de 13-polige stekkers heb je 2 typen, de Multicon-West en de Jaeger. Bij Skoda wordt standaard de Jaeger gemonteerd en hiervoor heb je een verloopstekker nodig om een 7-polige stekker te kunnen aansluiten. Een 13-polige Multicon-West is geschikt om daar een 7-polige stekker in te steken.
    1 punt
  7. Wie zegt dat ik daar geen interesse in heb? Alleen waar ik een beetje pissig om kan worden is alsof je alleen maar 'bijhoort' als je de auto laat tunen... Waarom zou je alleen maar 'rijplezier' (whatever that may be) kunnen hebben als het alleen maar sneller, verkwistender, meer resources verspillend, gemaakt wordt? Net zoals vroegah ik nooit begrepen heb waarom brommers alleen maar harder moesten en meer herrie moesten maken? Dat is geen kunst! Het is juist de kunst om ze stiller en zuiniger te maken. Maar om een of 't andere reden schijnt dat niet cool te zijn... (?) Ik roep het al jaren: er is niks bewonderswaardig aan om zaken te verkwisten, bovenmatig te (laten) slijten, te verspillen, overlast te veroorzaken voor anderen...het is IMHO wel bewonderswaardig om, d.m.v. de inzet van technologie, meer te doen met minder. Om dingen een langere levensduur te geven, om de omgeving minder te belasten. Dat is vooruitgang! M.a.w. zo komen we weer terug op het originele topic "zin en onzin van tuning..."
    -1 punten
  8. Zucht? Tja, dat krijg je als je om de zin/onzin van iets (on)zinnigs gaat vragen...
    -1 punten
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe