Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 05/03/12 in alle zones

  1. Hier dan eindelijk de resultaten van een objectieve meting en ja, er is dus wel degelijk iets loos: Verwirrung pur - oder was ist noch in der Toleranz? Heute wurde auf mein Betreiben hin eine zweite Leistungsmessung im Beisein des durchgeführt. Bei der ersten Leistungsprüfung war ich nicht anwesend und der gemessene Drehzahlbereich begann erst bei 2000 U/min. Die Leistungskurve sah bei 2000 U/min sehr gut aus, da die 175 nm auch anlagen. Ich vermutete daher, alles wäre so wie vor der Wartung i.V.m. der Aktion 24W6. Bei genauer Betrachtung fehlt aber der für mich entscheidende Bereich. Bekanntlich sollen die vom Hersteller versprochen 175 nm bereits bei 1550 U/min erreicht werden. Heute wurden die Werte für den fehlenden Bereich ermittelt. Bei 1550 U/min sind 135 nm gemessen worden. Macht eine Abweichung zu der versprochen Leistung von 40 nm oder andes ausgedrückt 23 Prozent! Somit hat sich letztlich mein subjektiver Eindruck bestätigt: Der Durchzug aus dem Drehzahlkeller beim Anfahren ist wahrscheinlich nicht mehr so wie vorher. Die volle Leistung ist erst bei ca. 2000 U/min vorhanden. Leider! De vraag blijft nu natuurlijk in hoeverre dit effect onlosmakelijk met de aanpassing verbonden is. Zo ja, merken anderen het dan simpelweg niet (lijkt me onwaarschijnlijk). Zo nee, waar zit het hem dan in of het effect al dan niet optreedt (software?)
    2 punten
  2. ja, maar die kan wel uitlaatgasstroom omleiden, maar niet meer langs de turbo leiden dan er beschikbaar is
    1 punt
  3. En de prijzen zijn binnen: bron: http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/skoda/12055510/__Skoda_Citigo_heeft_prijs__.html 03 mei 2012, 17:00 0 De Citigo staat vanaf 15 juni bij de dealer Skoda prijst Citigo net onder 8 mille door Bart Oostvogels AMSTERDAM - Skoda heeft de prijzen vrijgegeven van de Skoda Citigo. Het model is niet het goedkoopste model van het drietal Up, Mii en Citigo maar daar heeft Skoda zich niet op gefocust. Skoda Citigo Driedeurs Skoda Citigo Skoda Citigo Vijfdeurs Skoda Citigo Vijfdeurs Skoda Citigo Vijfdeurs CONCURRENTIE Eerst maar eens even de prijzen van de concurrentie. De Seat Mii is er vanaf 7.695 euro en de Volkswagen Up vanaf 8.490 euro. Daarmee zit de Citigo in de middenmoot, want Skoda vraagt voor het model een bedrag van 7.990 euro. Maar er zijn verschillen. De Citigo is standaard uitgerust met ESP, al noemt Skoda dat Elektronische Stabiliteits Controle (ESC). Bij de Seat is dat een meerprijs van 250 euro. Dat brengt de prijs van de Mii naar 7945 euro, waarmee hij nog steeds de goedkoopste is, maar met een verschil van slechts een paar tientjes. "We hebben niet de focus gelegd om de goedkoopste te zijn. Het gros van de stadsauto’s verlaat met een verkoopwaarde van ongeveer 9.000 tot 11.000 euro de showroom. We hebben de Citigo gepositioneerd binnen die twee bedragen, want het instapmodel wordt vrijwel nooit verkocht. Het zijn altijd de rijker uitgeruste modellen", zegt de woordvoerder. STANDAARD De Citigo is naast ESP ook standaard uitgerust met dagrijverlichting en gecombineerde zij- en gordijnairbags. De Citigo is er als Easy, Active, Ambition en Elegance. City Safe Drive - een noodstopfunctie dat actief is bij snelheden tot 30 km/h - is standaard aanwezig vanaf de Ambition. Op de Easy en Active is dit systeem niet te bestellen. Verder is het model te voorzien van centrale vergrendeling met afstandsbediening, elektrische raambediening vóór, een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, elektrisch verstel- en verwarmbare buitenspiegels, mistlampen vóór, lichtmetalen velgen, leder op stuurwiel, handrem en versnellingspook en een radio-/cd-speler. TOUR Bij de introductie van het model levert Skoda ook een Tour-uitvoering. Deze limited edition wordt op basis van de Ambition geleverd en beschikt over een navigatiesysteem, airconditioning en een radio-/cd-speler. Deze versie kost 9.790 euro. De meerprijs voor de vijfdeursversie bedraagt 320 euro. De Skoda Citigo staat vanaf 15 juni bij de dealer. UITVOERING VERMOGEN CO2-UITSTOOT BIJTELLING PRIJS Easy 1.0 MPI 60 pk 105 g/km 20% € 7.990,- Active 1.0 MPI Greentech 60 pk 95 g/km 14% € 8.390,- Ambition 1.0 MPI Greentech 60 pk 95 g/km 14% € 8.940,- Ambition 1.0 MPI Greentech 75 pk 98 g/km 14% € 9.490,- Tour 1.0 MPI Greentech 75 pk 98 g/km 14% € 9.790,- Elegance 1.0 MPI Greentech 60 pk 95 g/km 14% € 9.690,- Elegance 1.0 MPI Greentech 75 pk 98 g/km 14% € 10.240,- 0
    1 punt
  4. neem wel 2 stukken gegrilde worst gevuld met kaas mee ! Als jullie het niet lekker vinden dan eet ik het wel op hoor ! :dopey_h4h:
    1 punt
  5. Er zijn tegenwoordig speciale Aftermarket xenonlampen voor een reflector koplamp, de zogenaamde R lamp. Dus je krijgt dan b.v een H7R xenonlamp. Deze heeft een stukje glas op de lamp zelf afgeschermt om dus het strooilicht in de reflector te voorkomen. Deze lampen geven ook een normaal ( mooi ) lichtbeeld in de koplamp, goed te zien met afstelapparaat. Monteer je deze dus in je reflector koplamp heb je geen last van strooilicht en verblind dus ook niet. Google maar eens op Xenon H7R.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe