Ga naar inhoud

Yeti, Voorraam zeiknat

EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Nu al 2 dagen dat ik s'morgens me wagen instap en werkelijk de wisser erbij moet pakken om de binnenkant van me voorraam moet droog wissen.

Letterlijk zeiknat als dat raam is.

En vreemde is dat de andere ramen er geen last van hebben

Ben ik alleen met dit probleem of zijn er meerdere die er de laatste 2 dagen last van hadden ?

En wie heeft er een verklaring voor ?

Ramen dicht

geen natte goederen in de wagen

geen airco de laatste tijd aan gehad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt vast door het testen van je regensensor/rainclosing :lol:

Het lijkt er toch op dat er ergens water in je auto is gekomen, dat condenseert als het zonnetje 's morgens op je auto schijnt.

Gebruik je airco wat vaker, deze onttrekt nl vocht aan de omgeving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo een plantenspuit richt toch meer schade aan dan wenselijk. !

Warme lucht kan meer vocht bevatten, dan koude lucht, absoluut gezien zitten er in warme lucht meer grammen vocht per m3.

Als het daarna koud wordt, in een afgesloten ruimte raak je onder het dauwpunt (100 % RV) en condenseert het " teveel "aan vocht op de koudste plek, in dit geval de voorruit.

De oplossing is een nog koudere plek in de luchtstroom aanzetten,de verdamper van je climatronic.

Het teveel aan vocht condenseert dan daarop en laat een natte plek achter onder je bolide, op het waarschijnlijk toch al natte asfalt, achter, dus je gaat vrijuit .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga niet zo erg gauw naar een dealer hoor Frank.

En dat ik condens aan een binnenkant van een wagen heb op de vroege ochtend vind ik iets waar ik ook niet van op kijk zoals uitgelegd

door anderen hier.

Maar als er echt aan de binnenzijde alleen op voorraam zit en het water er bijna letterlijk vanaf druipt , dan heb ik zoiets van dit is

uitzonderlijk en klopt ergens niet.

Maar hou het in den gaten en rij nu even de week met airco aan en verwarming en dan het resultaat afwachtende

Want moet er niet aan denken dat als de vorst er weer is dat iedereen aan buitenzijde staat te krabben en ik aan de buiten en binnenzijde !

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de Zafira van ons hetzelfde probleem, alles beslaat.

We hebben al een poosje problemen met de airco en de koude lucht (zonder airco) wilde ook maar niet koud worden.

Vandaag dus maar eens de boel open gemaakt (TIS 2000 bij de hand - zelfde als ELSA), bleek dat de recirculatieklep niet meer dicht ging. Beetje jutteren en nog meer uit elkaar halen... ging hij uiteindelijk dicht. Servo motortje is kapot (blijft hangen, zelfs zonder de rest van de tandwieltjes). Verder hebben we het pollenfilter en de radiateur van de airco (die aan de binnenzijde) gecontroleerd op vocht. Alles was gelukkig droog.

Nu dus kijken of het droger wordt in de auto. We hadden al een paar dagen een vochtvreter in de auto, die begin nu ook vocht op te slurpen (liggen druppels in het bakje). Ondertussen een nieuwe servo regelen (met dank aan EPC4 - onderdelen catalogus, zoals ETKA). Daarna verder onderzoeken wat er mis is met de airco (we zijn bang dat het een duur grapje wordt).

Dus, wees er zeker van dat je verse lucht de auto in blaast.

Zoals eerder genoemd niet je auto loeiheet neer zetten maar blaas de laatste x minuten gewoon een normale temperatuur naar binnen.

Rij eens een paar ritjes met de verwarming vol open en de raampjes op een kier, dit kan de boel ook verder drogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe