Ga naar inhoud

mdi met hardeschijf


michelvandijkk
 Delen

Aanbevolen berichten

hoi kan iemand mij vertelen als ik een hardeschijf aan een mdi zet hoe groot hij maximaal kan zijn ??

en is het mogelijk om er een zelf te plaatsen achteraf? ik zou er graag een in mijn fabia willen hebben maar dan moet het wel mogelijk zijn want ja wat moet je anders ik denk dat het dan een parrot mki 9200 gaat worden maar daar kan 32gb maximaal op. al vast bedankt voor de reacktie,s.gr michel

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.parrot.com/nl/producten/bluetooth-hands-free-car-systeem

Hier gaat het dus om !?

Maar zie nergens staan dat er een beperking is voor externe bronnen via het USBdeel

Mbt het SD slot zal er wel een beperking zijn !

Maar wat voor radio zit er in de skoda van je ?

MDI vergt weer een kabel en of die dan ook nog je HD van spanning voorziet ? zou het niet kunnen zeggen

Ikzelf gebruik wel een HDD met usb aansluiting voor de data en de spanning leverantie

Maar de Kenwood is daar op gebouwd en heeft bv voor de Ipod weer een tweede USB aansluiting die ik dan weer niet kan gebruiken voor de HD

Dus tsja met de info die ik nu van je zie kan ik niet echt tot een uitspraak komen

Misschien een ander hier nog wel !?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even zoeken op het forum (notabene topic nr. 5 in de lijst toen je dit topic aanmaakte ;) ) geeft de info over het achteraf inbouwen van MDI incl. info over het inbouwen en prijzen.

En, welke apparaten volgens Skoda worden ondersteund vind je hier:

Uieraard kunnen er meerdere apparaten worden aangesloten maar dit verschilt dus nogal per merk/type/grootte. Ik zou gewoon even langs de dealer gaan om het te testen, er is altijd wel één auto in de buurt met MDI toch zeker? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hallo,

Bij mij zit er een MDI in en de radio is een Swing toestel.

Nu als ik hier een externe harde schijf wil op aansluiten eentje met een usb aansluiting hoe gaat dit in zijn werk. Veronderstel een kabel kopen met usb aansluiten in de MDI pluggen en klaar is kees of is dit nu net wat te eenvoudig.

( heb de wagen nog niet ben dus alle info aan het verzamelen)

Gr

Snelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heb je enig houvast aan de specs van de Amundsen+, met name interessant voor het maximale aantal bestanden gelaagdheid van de mappen:

– Mp3-bestanden (.mp3) met bitrates van 48 tot 320 kbit/s of variabele bitrate

– Wma-bestanden (.wma) tot 9.2 resp. 10.0 mono/stereo zonder kopieerbeveiliging

– Audiobestanden in de formaten OGG-Vorbis en MPEG4 AAC

– Afspeellijsten in de formaten PLS, B4S, ASX en WPL

– Bestandsnaam en padaanduidingen niet langer dan 256 tekens

– Mapstructuren met maximaal acht niveaus

– Op audio-cd's max. 2048 mappen en max. 15000 bestanden

bij MDI staan deze formaten:

Supporting formats on external devices als af te spelen:

- MP3 - M3U

- WMA - PLS

- OGG - Vorbis - B4S

- AAC - ASX

- WPL

De capaciteit gaat tot 1000 mAh en is dus hoger dan de officiële specificatie van USB. Je harde schijf (2,5 inch) zou het dus eigenlijk moeten doen op de MDI aansluiting, tenzij die oeroud is en "los" (zonder externe adapter) ook niet op je PC draait.

Wat de kabel betreft moet je de mini-USB aansluiting hebben, dis past "standaard" in de harde schijf. De andere (Ipod en USB) passen neit zonder aanpassingen. Als het goed is krijg je er immers eentje bij van je garage;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een speciale kabel die je in de MDI aansluiting van de auto moet stoppen. Er zijn is ook een mdi-usb kabel waar je dan gewoon je usb kabel / usb stick in kunt stoppen. Die gebruik je dan eerder als een verlenging, anders bekijk de kabels even USB en Mini USB, dan kun je meteen zien dat er aan de MDI-kant een andere stekker aan zit....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 2 weken later...

Geprobeerd om HD aan te sluiten op MDI maar niet gelukt.

De schijf geformateerd in FAT 32 een 80gb en de rest van de schijf ook in FAT 32. Op de 80 gb muziek geplaatst ongeveer een 12 mp3 liedjes. HD aangesloten op de MDI maar deze vind hem niet eens dan een ander tussenstekkertje gebruikt ( het eerste zat wat los in de schijf) terug aangesloten en ja het werkt. Ok dan op de HD twee mapjes geplaatst met muziek en het werkt niet meer. Ok terug de mapjes er af en de liedjes terug zonder mapjes maar nee hoor nu werkt het niet meer. Terug eens geformatteerd in fat32 de 12 liedjes er op en nog eens maar neen de harde schijf start op ongeveer 25 sec later zegt de swing radio mdi niet geactiveerd hij sluit de harde schijf af een 10 tal sec later start deze terug op en zo blijft dit maar verder gaan zonder resultaat.

Dus eenmaal gewerkt en nu niet meer aan de praat te krijgen???

En bij de buren dit antwoord gekregen.

de schijf moet wel USB2.0 zijn niet usb3.0/ 2.0 compatible

Dat werkt niet

Had ik ook. Daarna een USB2.0 only (zelfde Merk, grootte) toen deed ie het

getest met andere HD's USB3 (werkt niet)

USB3/usb2 compatible (werkt niet)

USB2.0 --> werkt

En laat de mijne nu toch USB/usb2 compatible zijn zeker. Dus weer een HD om backups te nemen van de pc.

Denk dat ik deze keer ga voor een stick USB2 versie ga.

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

staat er niet in je manual dat je een bepaalde bestands opbouw ( mappen / liedjes ) moet gebruiken ?

En dat je een maximale bitrate mag gebruiken voor de MP3 ??

Dit probleem had ik namelijk met mijn USB HD op de Kenwood

Ging hij in een loop van opstrten

Wat ik nu doe als ik weer MP3 verwijder en toevoeg, dan zorg ik er voor dat ze allemaal dezelfde bitrate hebben en zo en zo niet een variabele

En zodra ik klaar ben met bewerken dan leeg ik de prullenbak en ik defragmenteer de schijf

Met deze manier van aanpak heb ik geen problemen meer met mijn Kenwood

En ik weet dat je een columbus hebt maar misschien dat dit bij jou ook werkt

Dus eerst ff de manual doorlezen om te kijken of je op bepaalde manier je map opbouw moet doen

en dan de punten eens aanhouden die ik hier boven heb beschreven

En dan mbt het formateren, heb je snel formateren gedaan of de volledige ( lange ) versie ?

Snel formateren zal de columbus niet mee overweg kunnen,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de lange weg gekozen om te formatteren en ook eens de snelle manier maar dat heeft geen verschil.

En het is een swing radio de mp3 hebben dezelfde bitrade en zonder map gewoon op de schijf.

Hij heeft het eenmaal afgespeeld dat was zonder de mappen en snel geformatteerd, nu is het MDI device niet ondersteund als foutmelding of dat ik nu snel of traag met en zonder mappen doe steeds hetzelfde.

Waarom die ene keer dan wel ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

kabeltje ? Instelling in de Swing ?

Ik zou het je ook niet zo 1 2 3 kunnen zeggen

Want mijn Swing ligt nieuw in de kast te wachten tot ik me Yeti weer verkoop en dan de 2 dagen spelende Swing weer in de Yeti terug mag !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag nog een tussenstukje gaan halen om een usb2 stick te proberen en deze werkt.....yes.

Nu heb ik een MDI kabel met een adapter van mini usb naar micro usb daarop van micro usb naar A usb met daarop een A usb adapter met daar de usb stick in, gelukkig heeft de superb een lange koffer :-).

Weet nog niet wat ik ga doen mij een usb stick aanschaffen van 32 giga of een HD met usb 2 denk het laatste deze hebben een mini usb bus daar kan dan de MDI kabel rechtstreeks in en zijn we van die apdapters verlost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik goed begrijp dan heb je een halve meter aan connectoren tussen Swing en de HD hangen ?

Als je het kunt fotograferen en hier kunt plaatsen met een verhaaltje erbij dan zijn er genoeg mensen die je erkentelijk zullen wezen

Want er zijn er genoeg met een Swing in de wagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 verloopjes nodig om tot het gewenste resultaat te komen ?

Aan ene kant mooi natuurlijk dat je een USB of HD aan de swing kunt hangen door dit verhaal

Aan andere kant triest dat je zo'n rits aan verlopen nodig hebt om tot het resultaat te komen

Zijn er nu bv bij conrad helemaal geen losse connectors te krijgen die je aan begin en eind nu gebruikt en dat je die aanschaft en dan zelf een stukkie kabel ertussen soldeerd ?

Want de vraag die bij me opkomt is , wat als je een HD er op aansluit. Kun je deze dan nog kwijt in je armsteun compartiment ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de MDI kabel van skoda heeft een mini usb de HD die ik blijkbaar nodig heb is een USB 2 schijf en deze hebben een mini usb aansluiting dan zijn al die tussenstekkers niet nodig.

Wil ik echter een usb stick gebruiken dan is het de oplossing met de adapters of zoals EdK zei zelf iets in elkaar solderen.

Ben nergens een adapter tegengekomen met een mini usb bus die naar een A bus gaat om daar de usb stick in te pluggen.

En denk dat het de HD zal worden deze heeft de grote van een I phone en is makkelijk weg te steken heeft 320 gb (niet dat ik dit nodig heb) en maar een 15€ duurder dan een usb stick van 32gb.

@rosinfield niet iedereen zijn leven verloopt simpel :-))

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe