Ga naar inhoud

mdi met hardeschijf


michelvandijkk
 Delen

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Geprobeerd om HD aan te sluiten op MDI maar niet gelukt.

De schijf geformateerd in FAT 32 een 80gb en de rest van de schijf ook in FAT 32. Op de 80 gb muziek geplaatst ongeveer een 12 mp3 liedjes.

Dus eenmaal gewerkt en nu niet meer aan de praat te krijgen???

Denk dat ik deze keer ga voor een stick USB2 versie ga.

Op http://www.my-gti.com/3148/volkswagen-media-device-interface-mdi-firmware-upgrades staat het volgende:

General Notes

  • Only USB 2.0 hard drive and usb flash drives should be attached to the USB cable.
  • No USB cable extenders should be used, only a USB cable or a USB powered hub.
  • The hard drive and flash drives should be formatted with the FAT file system FAT16 for <2GB devices and FAT32 for >2GB devices.
  • Complex file structures will create delays in reading the contents.
  • Only the first partition is playable if the device has multiple partitions.
  • Memory card adapters are not supported.
  • MP3, WMA, OOG Vorbis and AAC format files are supported, 3GP and WMA lossless files are not supported. WMA files that are DRM (Digital Rights Management) protected will not play.
  • Variable Bit Rate (VBR) MP3′s will not show time remaining.
  • DRM protected M4P and similar files will not generally play back from mass storage (USB).
  • PLS, B4S, ASX and WPL playlists are supported.
  • Playlists must reside in the same directory as the media file.
  • MTP (Media Transfer Protocol – displaying the logo ‘PlaysForSure’ and ‘ReadyForVista’) may take several minutes to start playing as they request information such as battery status and memory usage from the MDI.
  • Devices can be hot plugged at any time without loss of data.
  • The Interface provides 5V for charging (standard USB)
  • Folder structure should not exceed 8 folder levels and folders should contain no more than 1000 files.
  • The Apple iPod and iPhone should only be connected with the iPod cable with the exception of the iPod Shuffle which can connect through the USB cable.

Valt alles wat je doet onder deze "regeltjes"?

Ik hoor het graag want ik zoek voor mijn aanstaande Superb met MDI ook een goede oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schijf moet wel USB2.0 zijn NIET usb3.0/ 2.0 compatible

Of USB 3

Dat werkt niet

USB2.0 - werkt

Let ook op dat de HD een mini USB aansluiting heeft omdat de MDI kabel een mini USB stekker heeft anders moet je met een verloopstekkertje werken en dat kan je vermijden.

En laat de mijne nu toch USB/usb2 compatible zijn zeker. Dus weer een HD om backups te nemen van de pc.

Ze zit in mijn zoon zijn nieuw pc, dus toch iemand blij :-)

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Mijn eigen ervaringen / succesverhaal met MDI:

Bij de Mediamarkt voor 66 euro de S2 Portable 500 GB gekocht (artikelnummer 1168246, let op: er is ook een versie die voor USB 3.0 gemaakt is, die moet je dus NIET hebben!)

Bij de dealer MDI-kabel voor 19,94 euro opgehaald (AZO 800 003) van MDI naar miniUSB. Deze sluit rechtstreeks aan op de harde schijf.

De HDD blijkt standaard NTFS geformatteerd te zijn helaas dus is er wat actie nodig om tot FAT32 te komen. Hiervoor heb ik FAT32format gedownload (http://www.softpedia...T32format.shtml)

Een command-prompt opgestart als beheerder (Windows 7 machine) en gekeken wat de opties zijn voor het programma:


fat32format.exe /?

Usage Fat32Format X:
Erase all data on disk X:, format it for FAT32
It is also possible to specify a cluster size for the disk, e.g
Fat32Format -c1 X: - use 1 sector per cluster ( max size 137GB for 512 bytes per sect)
Fat32Format -c2 X: - use 2 sectors per cluster ( max size 274GB for 512 bytes per sect )
Fat32Format -c4 X: - use 4 sectors per cluster ( max size 549GB ... )
Fat32Format -c8 X: - use 8 sectors per cluster ( max size 1TB ... )
Fat32Format -c16 X: - use 16 sectors per cluster
Fat32Format -c32 X: - use 32 sectors per cluster
Fat32Format -c64 X: - use 64 sectors per cluster
Fat32Format -c128 X: - use 128 sectors per cluster (64K clusters)
Version 1.05, see http://www.ridgecrop.demon.co.uk/fat32format.htm
This software is covered by the GPL
Use with care - Ridgecrop are not liable for data lost using this tool

Aangezien ik een 500gb schijfje heb kies ik voor -c4. Ik wil de blockgrootte zo klein mogelijk houden met de grote aantallen bestanden die erop gaan komen.

Het resultaat is een schijf van 229gb. Niet wat ik verwacht had dus het moet opnieuw. Via de device-manager de schijf de partitie weggegooid en een nieuwe RAW-partitie aangemaakt (voor de zekerheid). Omdat de schijf maar de helft werd van zijn maximale grootte ga ik een stapje groter en dus naar -c8:


fat32format.exe -c8 N:

De schijf (welke de letter N heeft gekregen bij het aanmaken van de partitie) is nu wel "500gb" groot (in werkelijkheid 465gb wegens bijzondere omrekening van gigabytes naar bytes door Samsung).

Vervolgens heb ik een aantal mappen aangemaakt naar muziekstijl. Bijv. Hard, Oldies, Slow, etc. om vanuit een luistergevoel de muziek te kunnen benaderen. Hierin heb ik per artiest een map aangemaakt met daaronder de cd('s) in een eigen map. Maximaal dus 3 lagen diep (8 is maximum).

De schijf aangesloten op de Amundsen+. Even een paar seconden twijfel, bij het drukken op MEDIA krijg ik de CD te horen en niet een keuze-menu uit verschillende media-bronnen zoals ik deze in filmpjes heb gezien. Daarna begint 'ie plotseling een nummer te spelen en lijkt het dus te werken.

Met de knoppen op de Amundsen+ kan ik navigeren in mappen en muziek selecteren. Dit navigeren is me nog niet op het stuur gelukt. Daar kan ik alleen in dezelfde map selecteren, de back-toets stuurt mij terug in het maxidot-menu.

De schijf gaat (gelukkig) uit wanneer de sleutel uit het contact gaat en gaat aan wanneer ik de deur ontgrendel. Wellicht om al sneller beschikbaar te zijn als het contact ingeschakeld wordt.

De kwaliteit van de muziek klinkt mij wat minder in de oren dan via de cd speler. Dit ga ik binnenkort nog eens testen door de cd zelf ook mee te nemen en direct te vergelijken.

De shuffle functionaliteit werkt helaas niet op de "thema-map". Wanneer ik bijv. lekkere harde muziek wil (daar kies ik de map Hard voor) dan "shuffelt" 'ie alleen in de map die als eerste voorkomt in deze thema-map en gaat daarbinnen "shuffelen". Misschien kan ik nog iets met playlists uitproberen om dit wel werkend te krijgen.

De harde schijf zou volgens Samsung plat moeten liggen. In de Superb is de middenconsole niet breed genoeg om dit voor elkaar te krijgen. De schijf staat dus op zijn kant. Een klein nadeel want dat is net wat rommeliger en in bochten kan de schijf omvallen. Dat laatste wil ik eigenlijk gaan voorkomen op een of andere manier.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De harde schijf zou volgens Samsung plat moeten liggen. In de Superb is de middenconsole niet breed genoeg om dit voor elkaar te krijgen. De schijf staat dus op zijn kant. Een klein nadeel want dat is net wat rommeliger en in bochten kan de schijf omvallen. Dat laatste wil ik eigenlijk gaan voorkomen op een of andere manier.

Dat is wat mij ook tegenhoud om terug een HD te kopen, bij ons hier is er in de Aldi een aktie van een 64 gb stick voor 50 euro.

Zou dit graag willen inbouwen naast de Aux aansluiting, maar moet eerst zien hoe ik de asbak achteraan en de diplay kan uitbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe