Ga naar inhoud

SuperB V6 gespot


Superb V6
 Delen

Aanbevolen berichten

op de laatste rijtraining van verrassend skoda! De mensen van Pon hadden 2 leuke versies mee genomen:

  1. Skoda Superb Combi 3.6 FSI 4x4 DSG;
  2. Skoda Fabia RS DSG(in het gifgroen met zwart dak)

Verder reed ik laats op de ring van Groningen achter eentje. Toch maar niet ingehaald, aangezien ik weet dat de meeste van de V6-en op naam staan van de verkeerspolitie als onopvallende videowagens...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ superb V6, ik zie deze ook bijna nooit.

Kortom super om op de oprit te hebben staan. Heb er afgelopen zomer eentje gezien in slovenie, maar in Nederland nog geen enkele. Wel heb ik gehoord dat de V6 een beetje tegenvalt qua acceleratie. Daar kun jij vast meer over vertellen! Ik heb op youtube filmpjes gezien waaruit blijkt dat een gechipte 2.0t echt stukken sneller is. Bewijs het tegendeel ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Luuk Thijssen

vooreerst zeggen dat ik hier geen polemiek wens te beginnen over acceleratie enz...daar wordt al genoeg over geluld net alsof dàt alleen zaligmakend is cool.gif

Best mogelijk dat sommigen vinden dat de acceleratie van de V6 een beetje tegenvalt....hangt af van interpretatie hé

De ambitie van de S2C V6 ligt er NIET in een scheurijzer te zijn....daarvoor zijn er andere en betere....

De ware bedoeling van de 3.6 Superb V6 is om een uiterst comfortabele en stille en heel snelle limousine te zijn....die je toelaat om

hoge reisgemiddelden te hebben en die hij ook moeiteloos kan aanhouden... en daar slaagt hij met brio in

De motor heeft een enorme krachtreserve en dito trekkracht...niet in het minst omdat zijn hoog koppel breed is uitgesmeerd vanaf 2000 t/min tot boven 5000

De hernemingen zijn echt fenomenaal te noemen en daar geniet je van tijdens inhaalmaneuvers bijvoorbeeld....je gaat van 80 tot 140 in een zucht....en de motor

hoeft zich zelfs helemaal niet in te spannen....tipje op gaspedaal....DSG reageert bliksemsnel....

Het is nog het soort auto die je dan letterlijk echt in de (heerlijk lederen) zetels drukt...en daar heb je geen turbo voor nodig...

Ik vermoed dat je nog niet met een Superb V6 hebt gereden....wel man eerst eens doen....en dan weet je het wel....

De zescilinder geeft een fluwelen rijplezier dat geen enkele 4-cilinder zelfs maar benadert....

De Duitsers hebben daar een mooi woord voor: "Laufkultur"

We zwijgen dan nog van de heerlijke sound die uit de 4 uitlaten komt....en die het tweeledig karakter van de V6 kenmerkt....

Je kunt net zo goed in de stad rijden met zachte voet....en dan zoeft hij door het verkeer...je hoort die motor nauwelijks....

Maar druk je dan eens even door....dan komt de zescilinder ogenblikkelijk tot leven....brullend met een zalig melodieuze grom.....man er is niks mooiers

En ja weet je...die indruk van "wat tegenvallende acceleratie" die komt in de D-stand door de neiging van de DSG6 bak die veel te vroeg wil opschakelen...dat hebben de ingenieurs

manifest gedaan om de verbruikscijfers gunstig te houden

Maar kijk...ga in S-stand...en dan is het wel andere koek hoor

En eerlijk....in amper 6.5 sec van 0 naar 100....en in slechts 22 sec van 0 naar 200....ik denk niet dat de V6 ergens beschaamd hoeft om te zijn....toch?

Maar nogmaals....daar gààt het niet om....de Superb is een topklasse limousine en zijn kwaliteiten komen het best tot uiting met de V6 motor 3.6 erin

Even mee rijden....en je zal begrijpen....

En ja dan zal een gechipte 2.0 TSI die huilend hoog in toeren wegscheurt alles eruit persend wellicht iets betere cijfers neerzetten (als het al waar is)....het is ietwat potsierlijk want de 1700 kg zware Superb is niet bedoeld voor dit soort scheurwerk. Je loopt toch ook niet de WK 100m als corpulente dikkerd..volgespoten met pepmiddelen?

Dat de V6 op een uiterst soevereine geraffineerde wijze toch al bij al vrij indrukwekkende prestaties neerzet...is dat niet echt "quality life" ?

Pure klasse...en bravo voor de SKODA ingenieurs die dit subliem produkt hebben gerealiseerd

Nog even dit: jullie worden daar in Nederland serieus opgelicht door jullie overheid..de hebzuchtige hufters...

Mijn Superb Combi Elegance 3.6 FSI V6 full option kost mij in België zo'n 38.000 euro. BTW inbegrepen welteverstaan. Voeg daarbij onze fameuze BIV (Belasting op In Verkeerstelling) en die bedraagt voor mij 4795 euro...(dat is de hoogste schijf) dus dan kom ik op 43.000 euro uit in totaal.

In Nederland is het pas echt grof....daar betalen jullie die BPM of zoiets en dat is godgeklaagd véél man voor de V6 !!!! Komt mijn wagen in Nederland zo maar eventjes op 56.000 euro !!!

Sjonge jonge...dat jullie dat pikken zeg!

gegroet Skoda-vrienden!

post-75-0-80241200-1315857102_thumb.jpg

aangepast door Superb V6
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ EdK

ja werkelijk mooi samengevat van je....that's the spirit!

@ RS

ik moet er eerlijk bij zeggen dat we in België de zaken weer "gearrangeerd" hebben biggrin.gif

het verschil met jullie in NL....wij hebben al ruim méér dan 1 jaar geen regering

nu hebben wij gemerkt dat het land desalniettemin rustig verder blijft doorgaan...alles lukt en alles raakt gedaan...

zodus...we sparen nu miljoenen euro's uit die anders moeten besteed worden aan klojo's van regeringsleden...

die miljoenen euro's blijven dus m.a.w. bij de burger en zo kunnen we voort met minder belasting op nieuwe auto's

clever hé

dus mannen: sodemieter al die ministers van jullie in de Moerdijk !!

en spaar machtig veel uit...en verdeel het over de Skoda-rijders tongue.gif

wedden dat er opeens in Nederland véél meer Superbs V6 te zien zullen zijn ??

ja jullie kunnen nog wat leren van de "domme" Belgen hahahahaha

post-75-0-69906700-1315858204_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar toen op een winterse dag in 2013 komt men tot bezinning bij de walen en de vlamingen en komt men tot een regering

En dan komen die graaiers het gedorven geld ineen bij jullie ophalen en dreigen jullie net als griekenland falliet te gaan !

Oeiiiii , die mogelijkheid hadden onze zuiderburen nog niet bekekenen, maar geeft niet hoor Finland heeft al wat eilanden in Griekenland en nederland krijgt de vlamingen erbij ! :doh2: :lol: :lol:

Ook een goede samenvatting ????? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ SuperbV6: je hebt echt perfect omschreven waar de meerwaarde van jouw 6-cilinder in zit. 't Is geen scheurijzer, maar wel een auto waarmee ik heel graag even op en neer naar Italie zou rijden. En dat geluid... heerlijk! Daar kan mijn 1.8 tsi echt niet tegenop!

Enne nee, ik zie niet veel V6-superbs, ondanks dat ik best wat kilometers maak én weet waar ik 'm aan moet herkennen. Als het er het afgelopen jaar 5 geweest zijn, houdt het echt op. En ik ga ook nooit de strijd met ze aan: er rijden bij ons in NL net ff iets te veel V6-en rond als onopvallende video-surveillance-auto van het KLPD.

aangepast door EdK
typo haar ipv jaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ superb V6,

Heb jij weleens in een gechipte 2.0T gereden? Oftewel, bij lage toerentallen ga jij huilend naar huis met de V6. En nee, het gaat niet om cijfers enkel, maar jij wilt mij op een of andere manier even terecht wijzen. Ik heb gewoon meerdere filmpjes gezien van de acceleratie en souplesse van de V6 ( uiteraard in S-stand) en die vielen mij erg tegen. Vandaar dat ik mij afvroeg wat jouw ervaring hiermee is. Ik heb het niet over de loop van de motor of het geluid. Ben bekend met de heerlijke 6 cylinder loop, dit is een begeerlijk punt wat ik nooit ter discussie zou durven zetten. (ongeveer 10.000km in een touareg V6 gereden, is dit in basis niet dezelfde V6?)

Maar mijn 2.0T zou moeten janken voor prestaties?.... ik denk dat als ik bij een snelheid van 120km/h in de 6e versnelling gas geef mijn motor veel soepeler versneld. Maar dat is niet heel erg vreemd wanneer je de 350nm koppel uit de V6 vergelijkt met de 412nm koppel uit mijn 2.0T. Verder neem ik aan dat ik met al de kennis hier niet hoef uit te leggen wat 4x4 doet met tussenacceleraties, oftewel automaat met 4x4 zorgt voor een behoorlijke vertraging. Ook heeft de V6 een piekvermogen van 260pk bij 6000rpm, misschien moet je een keer de betreffende vermogensgrafiek bekijken? Mijn Octavia heeft vanaf 4500 tot 6500 toeren 250+pk (260pk tussen 5000-600rpm). Wil hier niet bewijzen wie de grootse heeft.........maar enigzins reeel mogen we wel blijven toch?

Je uitnodiging om eens te ervaren hoe soepel een V6 rijdt kan ik simpel terugkaatsen over mijn 2.0T, het komt erop neer dat het beide zeer snelle en soepele auto's zijn. Waarschijnlijk met ieder extra specifieke kwaliteiten.

Indien gewenst wil ik nog wel een keer een filmpje plaatsen met een tussenacceleratie van 100-160 in 5/6 om mijn woorden kracht bij te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Luuk,

Blijkbaar voel je je op onheuse wijze aangevallen door Superb V6, maar ik heb zijn reactie nog eens nagelezen en ik zie daar niets agressiefs in, integendeel hij neemt op uiterst correcte wijze een standpunt in. Ik zou je willen vragen in dezelfde trant te reageren. De manier waarop je het nu hebt gedaan leidt alleen maar tot onnodige en door ons niet gewenste escalatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ rosinfield, mogen we hetgeen we beweren niet onderbouwen of tegenspreken met cijfers. Ik zie ook niks agressiefs in zijn reactie, ik ben het echter niet eens met een deel van zijn argumenten.

quote ;En ja dan zal een gechipte 2.0 TSI die huilend hoog in toeren wegscheurt alles eruit persend wellicht iets betere cijfers neerzetten (als het al waar is)....

Ik neem aan dat je zelf ook inziet dat deze zin; 'De manier waarop je het nu hebt gedaan leidt alleen maar tot onnodige en door ons niet gewenste escalatie' helemaal nergens over gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet veel zin om hierover verder in discussie te gaan. Zoals wel vaker is het de toon die de muziek maakt. Je schuift Superb letterlijk in de schoenen dat hij je terecht wijst en dat is een volkomen misplaatste beschuldiging als je zijn reactie leest. Je bent je er misschien niet van bewust, maar door zo te reageren roep je natuurlijk ook makkelijk weer soortgelijke reacties op en dan gaat het binnen de kortst mogelijke tijd nergens meer over. Duidelijker kan ik het niet maken.

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ rosinfield......dan moet je ook niet iemand willen terechtwijzen op zijn of haar toon. Volgens mij bekritiseer ik Superb V6 op geen enkele manier.

Probeer de discussie over de souplesse en het gemak (rust) van het algehele acceleratievermogen ook weer te weerleggen aangezien ik aangeef dat beide motoren over het geheel gezien specifieke kwaliteiten hebben. Ik geef echter wel gewoon aan aan (met behulp van onderbouwing) dat ik het niet helemaal eens ben met een aantal punten (vooral de quote die ik eerder gaf) uit zijn reactie. Is hier nou werkelijk zoveel mis mee ja?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het dan bij deze opgelost, "de soep wordt nooit zo heet gegeten, als zij wordt opgediend".

Luuk geeft aan de het zo niet bedoeld is, dus dan weet Superb V6 hoe hij de tekst moet lezen mocht de toon hem niet bevallen. Het is ieder geval duidelijk dat jullie beiden erg blij zijn met jullie Skoda, en terecht! :lol:

Enige wat ik nog kan meegeven is denk ik wat Menno uiteindelijk bedoeld. Soms komen teksten harder over dan ze bedoeld zijn, het is tenslotte alleen tekst... Daarom ben ik zo'n smiley gek ;)

:wave: :wave: :wave:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Rosinfield, excuses voor 100% geaccepteerd. Ben soms ook wel redelijk direct in mijn meningen en commentaar, zal er ook op proberen te letten.

Het is in ieder geval nooit mijn intentie om mensen hier op welke wijze dan ook negatief te benaderen. Maar ik ga interessante discussies over alles wat met Skoda te maken heeft niet uit de weg, vind het juist interessant om ervaringen, meningen en onderbouwingen van andere te beluisteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe