Ga naar inhoud

Verbruik e.d.


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

oh oh wat was ik vanmorgen na een rit van Pénd naar Maarsen/Vleuten toch een blij mens !

Me gewoon aan de snelheden houdend een verbruik waar sommige GL rijders jaloers op zouden worden

post-27-0-91615700-1307461012_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voelde me ook niet aangesproken, maar mogen alleen de aangesprokenen dan reageren?

Dat moet ik hier nu toch doen, op dat andere forum daar kan en mag ik dat niet en degene die het daar doet, is hier niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

heren Fabia GL rijders, wel eens jullie voelsprieten uitgezet ??

Er bestaat ook al weer een tijdje een Yeti GL dus misschien dat ik die bedoelde ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit maar één spriet op... (op zowel de Fabia GL als de Yeti GL)

ik bedoelde met mijn post eigenlijk meer dat ik vaker getallen zie die ik niet ga halen (ongeacht merk, type, uitvoering), tenminste wel per ritje maar niet na een volle tank... Vandaar dat ik pas hier ook ergens vroeg naar iemand zijn Spritmonitor (Oeh, ontopic :D) om te zien of hij nou één ritje bedoelde of 10x tanken...

aangepast door PC-fre@k
SpriSpraStotter
Link naar reactie
Delen op andere sites

maar na dit ene ritje van vandaag wat met de terugweg en een retourtje HHW uiteindelijk 1 op 15 eindigde en na daarna getankt te hebben en me spirit ingevoerd te hebben ging ik van 12,5 naar 12,6 km per liter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al een keer mijn Roomster getest en toen wilde die tegen de 190km/h op de teller, maar dat lijkt mij een onwaarschijnlijke waarde. <_<

Vroeger ooit in de controleploeg gezeten van een uitgever voor oa autobladen, dan moest je soms advertenties tellen. Dus lees je soms van die bladen (in dit geval "het automobiel"). Daar is me eigenlijk alleen nog maar één artikel van bijgebleven waar mijn collega en ik smakelijk om hebben moeten lachen. Het ging om een Skoda (ja, een van die ouderwetse modellen in de coupé vorm, zal wel de 110 R zijn geweest) waar ook een "snelheidstest" mee werd uitgevoerd. Daar stond toen op de teller iets van 180 km terwijl er slechts 135 echte kilometers gemeten werden... Na 25 jaar ben ik de exacte cijfers een beetje kwijt, maar er zat inderdaad bijna 50 km tussen..

Nu we het er toch over hebben, weet jij trouwens zeker dat ze je niet toevallig een overjarige 110R hebben aangesmeerd in plaats van een roomster ;) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu we het er toch over hebben, weet jij trouwens zeker dat ze je niet toevallig een overjarige 110R hebben aangesmeerd in plaats van een roomster ;) ?

Grapjas.

Volgens het boekje zou de 1.2 TSI Roomster een top van 184km/h moeten hebben. Dus 190km/h op de teller klinkt wel aannemelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Helaas geen foto's (camera lag in de achterbak), maar op de autobahn een aantal kilometers boven de 200 op de teller (193 op de Garmin)en hij was nog langzaam aan het versnellen......(over kilometers 8-) )

Zelfs nog even op de verbruiksmeter gekeken; met die snelheid en plankgas 1:11 !! toen weer in de ankers en stukje file en daarna Tsjechie in en me ook daar aan de snelheden gehouden (120, 90 en 50).

Het gemiddelde over 380 km van die tank stond op 1:18.

De twee tankbeurten daarvoor (Frankrijk en Duitsland)ook redelijk zuinig, zodat ik hopelijk over het totaal leven van de auto weer eens boven de 1:15 uit moet kunnen komen.

2 personen, weinig bagage, normale rijstijl, wat snelwegen, binnenwegen en dorpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat gaat dus wel wat vlotter dan de 1.2 TDI Greenline, die haalde in Duitsland met een beetje hulp (heuveltje) de 170 km/uur. In Nederland ben ik niet verder gekomen dan 163 of zo, week iets van 4 km af met de GPS. Moet dan ook wel toegeven dat het hier in Nederland enkel een sprintje is op de A2 waar ik niet meer dan 30 te hard kan :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof alles wat over de Yeti gaat !

Vergeet nooit me eerste proefrit met de Yeti 1,2 handbak , man of ik gelanceerd werd toen ik dat pedaal intrapte !

Heeft de dealer zeker een liter extra brandstof gekost

Link naar reactie
Delen op andere sites

DSG uitvoering heeft altijd ESP (en idd met aan/uit-schakelbare ASR)

En, ja, 8,3s van 0-100km/h met een Yeti 1.2 DSG (niet getuned) zal niet lukken... Zeer onwaarschijnlijk dat de vermogensafwijking zodanig positief is dat dat ding >100kW levert. <_< Je hebt minstens iets van 115kW en 250Nm nodig om dat voor elkaar te krijgen bij een auto van 1400kg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ed had het over de handbak, vandaar. En het filmpje is toch duidelijk genoeg lijkt me. Wel met hoog octaan brandstof, ASR off en in S-stand. Yeti blijkt bij nameten (vaak of standaard?) een pk-tje of 12 meer te hebben. Ga het niet uitproberen, want het lijkt me niet zo goed voor de banden. Misschien een keer als de banden toch aan vervanging toe zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ASR is al bijna een standaard optie in de wagens en is gekoppeld aan de ABS sensoren

ESP is echt nog een optie en wordt ook vaak nog een 4 of 500 eurie voor gerekend

En werkt trouwens ook voor een deel met de ABS sensoren

  • Downvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe