Ga naar inhoud

James stelt zich voor


James
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn naam is James en ik ben van plan om dit jaar (2011)nog een nieuwe skoda octavia green line te kopen.

Ik rij al vele jaren met een Audi A4 TDI Avant met de oerdegelijke 1.9 TDI motor (90 DIN PK) en ik ben globaal tevreden van deze auto maar daar ik op dit moment rond de 302500 km heb denk ik dat het tijd is om naar een nieuwe auto over te schakelen.

Op dit moment verzamel ik alle nuttige info over mogelijke opties van wagens die mij interessant lijken en zo kwam ik ook terecht op dit forum.

Ik hoop dus nuttige info te vinden over skoda in het algemeen en de skoda octavia green line in het bijzonder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst welkom op het forum dat we groot maken met zijn allen en niet alleen de Admin en Mods

Maar waarom al zo steevast kiezen voor de Octi ? Is de SuperB al afgevallen van het lijstje ?

Audi > SuperB lijken me dichter bijeen te liggen kwa reiscomfort en luxe !?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo James, welkom! Vergeet de Superb Greenline niet. Daar heb ik laatst een proefrit in gemaakt en die ging erg goed. Natuurlijk iets duurder dan de Octavia maar het geld wel waard?!

Zelf heb ik niet gekozen voor de Superb omdat hij mij iets te groot is, maar hij rijdt wel beter dan een vergelijkbare Octavia! De motor is goed elastisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Ik woon in België en hier krijg je voor de Octavia green line diesel (enkel handgeschakeld en spijtig genoeg niet met de DSG automaat)een overheidspremie van 15%.

De Superb geniet deze premie niet en lijkt me veel te groot (op mijn werk en op de meeste andere publieke parkings is het moeilijk om te parkeren met een wagen die groter is dan mijn huidige Audi A4 of de Skoda Octavia.

Het wordt dus waarschijnlijk de Octavia maar ik ga wel in de loop van de komende maanden nog uitgebreid testen bij de invoerder in België in het testcentrum van Kortenberg om te zien of de Green Line versie me bevalt.

Ik heb enkele maanden geleden een testrit gedaan met de Volvo V50 die ook een lage CO2 uitstoot heeft maar ik vond dat die motor eens stuk minder soepel was dan mijn Audi TDI waarmee ik makkelijk in vierde en vijfde versnelling een lage snelheid kan aanhouden in fileverkeer en met weinig schakelen terug kan versnellen.

Met de Volvo moet je veel meer terugschakelen en dat bevalt me helemaal niet, tweede minpunt was de waslijst aan opties die je moet bijbetalen om een goed uitgeruste wagen samen te stellen...

De Octavia Green Line wordt in België aangeboden in de Ambiente uitvoering met een vrij volledige uitrusting en dat zegt me wel wat: op internet vond ik onderstaand testverslag en dit lijkt me een goede deal voor zover dit aanbod aan deze prijs nog geldig is.

De basisprijs voor deze GreenLine-uitvoering bedraagt 20.905 euro, maar hiervoor krijg je gratis metaalkleur en het pack Ambiente Greenline. Dit pakket omvat de MP3 compatibele Radio/CD, parkeersensoren achteraan, snelheidsregelaar, lederafwerking, automatische licht- en regendetector en een achteruitkijkspiegel met automatische dimfunctie. Een zeer uitgebreide uitrusting, voor een zeer aanvaardbare prijs, zou je denken. Maar dankzij zijn CO2-uitstoot van 99 gram/km maakt deze Octavia GreenLine ook aanspraak op een overheidskorting van 15% of 2.865,75 euro en een extra korting van 1.800 euro die Skoda daarbovenop aanbiedt. Dat brengt de totaalprijs van het geteste model op 16.239,25 euro, prijs/kwaliteit gewoonweg onklopbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De basisprijs voor deze GreenLine-uitvoering bedraagt 20.905 euro, maar hiervoor krijg je gratis metaalkleur en het pack Ambiente Greenline. Dit pakket omvat de MP3 compatibele Radio/CD, parkeersensoren achteraan, snelheidsregelaar, lederafwerking, automatische licht- en regendetector en een achteruitkijkspiegel met automatische dimfunctie. Een zeer uitgebreide uitrusting, voor een zeer aanvaardbare prijs, zou je denken. Maar dankzij zijn CO2-uitstoot van 99 gram/km maakt deze Octavia GreenLine ook aanspraak op een overheidskorting van 15% of 2.865,75 euro en een extra korting van 1.800 euro die Skoda daarbovenop aanbiedt. Dat brengt de totaalprijs van het geteste model op 16.239,25 euro, prijs/kwaliteit gewoonweg onklopbaar.

Hij is fijn! De basisprijs is al lager, vééééél lager en de korting is helemaal extreem!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom James!

Even voor het beeld, die auto zoals je die omschrijft voor een 16000 euro kost hier in NL 26000 euro (dan zit er wel een Amundsen in).

Ik gok dat de overheid in België minder geld weggeeft aan landen als Griekenland ;)

Veel plezier met het zoeken en uitproberen!

aangepast door bakkertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

:lol: Hallo,

1. De Belgische overheid geeft nog tot eind december fiscale stimuli aan milieuvriendelijke auto's. De hoogste korting krijg je voor wagens met een CO2 uitstoot van max. 99 Gram per 100 km. De Octavia green line is een van de gelukkigen.

2. Wat de politiek betreft en de vorming van een nieuwe regering is het koffiedik kijken, maar als Wallonië blijft teren op de Vlamingen en de transferts van miljarden naar het Zuiden niet gestopt wordt zit het er dik in dat Vlaanderen vroeg of laat onafhankelijk wordt (we kunnen eventueel aansluiten bij onze Noordenburen. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

... Wat de politiek betreft en de vorming van een nieuwe regering is het koffiedik kijken, maar als Wallonië blijft teren op de Vlamingen en de transferts van miljarden naar het Zuiden niet gestopt wordt zit het er dik in dat Vlaanderen vroeg of laat onafhankelijk wordt (we kunnen eventueel aansluiten bij onze Noordenburen. :lol:

Wat mij betreft sluiten dan Noord Brabant en vooral Limburg bij Vlaanderen aan, zijn we die mooi kwijt. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Inmiddels rij ik sinds 16 december 2011 met onze nieuwe O2 green line en tot nu toe loopt alles naar wens.

De motor moet uiteraard nog ingereden worden (eerste 1000 km niet in hoge toeren gaan en nog even terug naar de dealer voor een kleine controle).

Ten opzichte van de oude TDI 1.9 is de nieuwe combinatie met lange verhoudingen van 4° en 5° versnelling toch wel even wennen: ik moet nu eerder terugschakelen in de file (de oude motor kon ik gebruiken in 5° versnelling tussen 50 km per uur en maximale snelheid), nu moet ik onder der 70 km per uur naar vierde en onder de 50 km per uur naar derde: hopelijk wordt de motor nog iets soepeler als hij een paar duizend km achter de kiezen heeft.

Voor de rest fijne auto, uiteraard iets minder luxe dan mijn vorige audi A4 Avant TDI maar ook een stuk goedkoper.

Meer hoofd en beenruimte achterin.

Ik heb als extra winterbanden (bevalt prima), een vaste trekhaak en een inbouw centrale armsteun vooraan laten plaatsen. De armsteun valt wat licht uit tov de standaard steun die in mijn vorige auto stond: voorzichtig behandelen het is onderaan van zwarte plastic en lijkt niet echt duurzaam. Zonde dat Skoda niet standaard een centrale armsteun in dit type O2 green line heeft voorzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe