Ga naar inhoud

James

Members
  • Aantal items

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    Glabbeek
  • Beroep
    Lector hoger onderwijs
  • Interesses
    Sport, auto's, computers, skoda :-)

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Octavia II
  • Kleur
    Grijs metaal
  • Bouwjaar
    2011
  • Eigenaar sinds
    december 2011
  • Kilometerstand
    650
  • Opties
    Green line versie met airco, swing radio, automatische lichten en regensensor, , metaallak, cruise control, parkeersensoren achteraan
  • Accessoires
    winterbanden, vaste trekhaak, armsteun vooraan (plaatsing door garage)
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Swing

James's prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputatie

  1. Dank voor jullie reacties Ik heb inmiddels een stuk karton achter de grill geplaatst en vastgezet met een stuk elastische kunststof dat gewoon een klein beetje druk zet op de karton zodat die niet veel kan bewegen. De radiator is nu voor ongeveer 70% bedekt en vandaag heb ik gemerkt dat de verwarming inderdaad een stuk sneller warmte afgeeft (ongeveer na 6 km rijden terwijl ik eerst ongeveer dubbel zoveel moest rijden en dan kwam er nog nauwelijks warmte vrij). Waarschijnlijk wordt de koude rijwind nu minder naar het motorblok geleid zodat dit wat sneller kan opwarmen. De Green Line versie verbruikt inderdaad minder dan de normale motoren (motor valt ook automatisch uit bij stilstand) en waarschijnlijk is er dus minder restwarmte over in de winter om het interieur te verwarmen. Dus gewoon een karton plaatsen als de temperaturen te laag zijn (ik heb inmiddels gevoeld na twee ritten van 20 km of de karton eventueel warm wordt maar dit was vandaag niet het geval, met een buitentemperatuur van ongeveer 3°C).
  2. Hallo, Ik rij met een Octavia 1.6 diesel green line en het is opvallend dat de verwarming pas een beetje warmte begint te geven na minimum 10 km rijden. Is dit normaal of scheelt er iets aan de thermostaat? Zijn er nog eigenaars met een green line diesel die pas na een tijd rijden wat warmte krijgen in het interieur? Om toch een beetje sneller warmte te krijgen in het interieur denk ik er aan om een stuk karton als afdekking te plaatsen achter de grill en voor de radiator. Wat denken jullie van deze oplossing? Onze andere auto is een Nissan 1.6 benzine en die is veel sneller opgewarmd en geeft bijna dadelijk warmte af in het interieur.
  3. Inmiddels rij ik sinds 16 december 2011 met onze nieuwe O2 green line en tot nu toe loopt alles naar wens. De motor moet uiteraard nog ingereden worden (eerste 1000 km niet in hoge toeren gaan en nog even terug naar de dealer voor een kleine controle). Ten opzichte van de oude TDI 1.9 is de nieuwe combinatie met lange verhoudingen van 4° en 5° versnelling toch wel even wennen: ik moet nu eerder terugschakelen in de file (de oude motor kon ik gebruiken in 5° versnelling tussen 50 km per uur en maximale snelheid), nu moet ik onder der 70 km per uur naar vierde en onder de 50 km per uur naar derde: hopelijk wordt de motor nog iets soepeler als hij een paar duizend km achter de kiezen heeft. Voor de rest fijne auto, uiteraard iets minder luxe dan mijn vorige audi A4 Avant TDI maar ook een stuk goedkoper. Meer hoofd en beenruimte achterin. Ik heb als extra winterbanden (bevalt prima), een vaste trekhaak en een inbouw centrale armsteun vooraan laten plaatsen. De armsteun valt wat licht uit tov de standaard steun die in mijn vorige auto stond: voorzichtig behandelen het is onderaan van zwarte plastic en lijkt niet echt duurzaam. Zonde dat Skoda niet standaard een centrale armsteun in dit type O2 green line heeft voorzien.
  4. Hallo, 1. De Belgische overheid geeft nog tot eind december fiscale stimuli aan milieuvriendelijke auto's. De hoogste korting krijg je voor wagens met een CO2 uitstoot van max. 99 Gram per 100 km. De Octavia green line is een van de gelukkigen. 2. Wat de politiek betreft en de vorming van een nieuwe regering is het koffiedik kijken, maar als Wallonië blijft teren op de Vlamingen en de transferts van miljarden naar het Zuiden niet gestopt wordt zit het er dik in dat Vlaanderen vroeg of laat onafhankelijk wordt (we kunnen eventueel aansluiten bij onze Noordenburen.
  5. Hallo allemaal, Ik woon in België en hier krijg je voor de Octavia green line diesel (enkel handgeschakeld en spijtig genoeg niet met de DSG automaat)een overheidspremie van 15%. De Superb geniet deze premie niet en lijkt me veel te groot (op mijn werk en op de meeste andere publieke parkings is het moeilijk om te parkeren met een wagen die groter is dan mijn huidige Audi A4 of de Skoda Octavia. Het wordt dus waarschijnlijk de Octavia maar ik ga wel in de loop van de komende maanden nog uitgebreid testen bij de invoerder in België in het testcentrum van Kortenberg om te zien of de Green Line versie me bevalt. Ik heb enkele maanden geleden een testrit gedaan met de Volvo V50 die ook een lage CO2 uitstoot heeft maar ik vond dat die motor eens stuk minder soepel was dan mijn Audi TDI waarmee ik makkelijk in vierde en vijfde versnelling een lage snelheid kan aanhouden in fileverkeer en met weinig schakelen terug kan versnellen. Met de Volvo moet je veel meer terugschakelen en dat bevalt me helemaal niet, tweede minpunt was de waslijst aan opties die je moet bijbetalen om een goed uitgeruste wagen samen te stellen... De Octavia Green Line wordt in België aangeboden in de Ambiente uitvoering met een vrij volledige uitrusting en dat zegt me wel wat: op internet vond ik onderstaand testverslag en dit lijkt me een goede deal voor zover dit aanbod aan deze prijs nog geldig is. De basisprijs voor deze GreenLine-uitvoering bedraagt 20.905 euro, maar hiervoor krijg je gratis metaalkleur en het pack Ambiente Greenline. Dit pakket omvat de MP3 compatibele Radio/CD, parkeersensoren achteraan, snelheidsregelaar, lederafwerking, automatische licht- en regendetector en een achteruitkijkspiegel met automatische dimfunctie. Een zeer uitgebreide uitrusting, voor een zeer aanvaardbare prijs, zou je denken. Maar dankzij zijn CO2-uitstoot van 99 gram/km maakt deze Octavia GreenLine ook aanspraak op een overheidskorting van 15% of 2.865,75 euro en een extra korting van 1.800 euro die Skoda daarbovenop aanbiedt. Dat brengt de totaalprijs van het geteste model op 16.239,25 euro, prijs/kwaliteit gewoonweg onklopbaar.
  6. Hallo, Mijn naam is James en ik ben van plan om dit jaar (2011)nog een nieuwe skoda octavia green line te kopen. Ik rij al vele jaren met een Audi A4 TDI Avant met de oerdegelijke 1.9 TDI motor (90 DIN PK) en ik ben globaal tevreden van deze auto maar daar ik op dit moment rond de 302500 km heb denk ik dat het tijd is om naar een nieuwe auto over te schakelen. Op dit moment verzamel ik alle nuttige info over mogelijke opties van wagens die mij interessant lijken en zo kwam ik ook terecht op dit forum. Ik hoop dus nuttige info te vinden over skoda in het algemeen en de skoda octavia green line in het bijzonder.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe