Ga naar inhoud

Welke Social Media gebruiken jullie


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

In het tegenwoordige leven is het gebruik van Social Media niet meer weg te denken. Vrijwel iedereen heeft wel één of meerdere account(s) bij diensten als Hyves, Facebook, LinkedIn, Twitter, Msn, flickr, You-tube, Blog-site, etcetera.

Ik ben benieuwd welke diensten jullie gebruiken en of je het vooral zakelijk of privé gebruikt.

Om af te trappen: mijn rijtje is vrij kort, ik houd in verband met mijn beroep niet van al te veel informatie op internet, en zeker geen privé-gegevens. Daarom kom ik niet verder dan:

- een linkedin-account (voor zakelijk gebruik), en

- een youtube-kanaal (vooral voor filmpjes op en naast de Nurburgring), en

- mijn Flickr-account (spreekt voor zich).

Meer smaken heb ik niet, andere accounts die ik had, zoals Hyves, Facebook of MSN heb ik gekilled. Gebruikte ik te weinig en ik vond het risico van verlies van privacy te groot.

Grt, Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

In zekere zin wel, maar fora vallen (voor mij in ieder geval) niet primair onder wat tegenwoordig "Social Media" heet. Anders kan ik er nog wel een paar aan mijn lijstje toevoegen... :D

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was altijd tegen social media, in de tijd van CU2 en hyves vond ik het echt afschuwelijk.

Toen ik (dankzij vrienden bij de buren) op het idee kwam dit forum te maken wilde ik het voor de volle 100% benutten, om die reden een Facebook en Twitter account aangemaakt. Zo kan iedereen direct zijn account 'importeren'.

Om die reden ben ik dus anders naar Facebook gaan kijken en heb ik zo goed als iedereen die ik kon vinden als 'vriend' gekenmerkt, zoveel mensen die ik al jaren niet gezien/gesproken had die je met een paar klikken weer terugvind. Mijn profiel daar houdt ik overigens somber, geen gekke details of foto's (wel via anderen helaas), enkel een keer een berichtje (al dan niet via status update vanuit hier) of een reactie op die van iemand anders.

Twitter heb ik, maar ik heb hooguit 1x mijn status update van hier getwittert.

Linkedin had ik al, merkte op dat het erg belangrijk is te netwerken en vast te leggen met wie je allemaal samen hebt gewerkt. Update deze wanneer nodig en accepteer alleen mensen die ook echt meerwaarde hebben. Als iemand dus een flapdrol op het werk is ik niet 'professioneel' genoeg vind hoeft hij wat mij betreft ook niet binnen mijn netwerk zichtbaar te zijn.

Youtube kanalen heb ik ook, maar die zijn allemaal gerelateerd aan websites die ik heb gemaakt. Zo ook één voor Skoda Forum Europe :) Ik heb geen filmpjes online waar ik zelf op te zien ben.

En vroeger had ik dus een ander forum, daar staan (zoals ik net zelf gevonden heb) nog wel wat leuke details van vroeger (7 jaar geleden). School perikelen, vriendinnetjes, foto's van het uitgaan (en alles wat erbij komt kijken :P)... Grappig om te lezen en te zien maar aan de andere kant misschien wat te veel informatie... Misschien de boel maar eens opruimen (A)

In het dagelijks leven doe ik er niet veel mee, maar een iPhone maakt het wel en stuk makkelijker. Als je even niks te doen hebt kan je zien wat de rest van je 'vrienden' doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het eigenlijk best aardig, fb. Zien waar je kinderen of zus zich mee bezighouden, daarop reageren. Soms direct een berichtje sturen of zelfs chatten, zoals een x met Frank.

De clou is denk ik dat je er niet teveel gewicht aan moet toekennen en het niet je leven moet gaan laten bepalen. Heb zelf "maar" 19 vrienden op fb; af en toe lijkt het wel of mensen er op uit zijn zo veel mogelijk vrienden te verzamelen, dat vind ik nogal pathetisch en naief. Kreeg ook een x zo'n vriendschapsverzoek van iemand die ik al jaren niet meer had gezien (destijds bevriend echtpaar). Dacht dus, leuk en stuurde een mailtje met wat info over hoe het nu met ons is, enz. Geen enkele respons gehad, dat was dus niet de bedoeling blijkbaar! Heb hem dus "ontvriend". Ook al een paar x gezien hoe fb ook nuttig kan zijn in bepaalde situaties, zoals vermissing (van mens of huisdier)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Facebook: ik doe daar niet al te veel mee. Maar wel leuk om te hebben.

Twitteraccount heb ik ook, alleen Twitter ik niet....

Hyves: alleen om wat van bekenden te lezen.

LinkedIn: heb ik ook.

Dat is het zo wel een beetje........

maar ik speel geen spelletjes op Facebook, en ik link ook geen accounts (zoals Facebook en SkodaForum.eu).

For my few cents... Willem-Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vloegel deed ik alles met ICQ

en op bepaald moment overgestapt op MSN en dan alleen nog met vliegervrienden en wat familie

Voor de rest noppes aan Face en dat soort dingen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben terug te vinden op facebook (http://www.facebook.com/Dick.Pluim), twitter (http://twitter.com/DickPluim), hyves (http://pluim003.hyves.nl. doe ik minder mee, facebook geniet mijn voorkeur, maar veel familieleden zitten nog niet op facebook), linkedin (http://www.linkedin.com/in/dickpluim) . Yammer heb ik een tijdje gebruikt (vanuit mijn werk, maar dat leverde zoveel spam op, op een gegeven moment vertelde een collega mij dat ik een ikea-kastje had gehaald en in elkaar aan het zetten was, zag die berichten toen ook, maar die waren niet van mij, dus ik heb stante pede het hele account weggeknikkerd).

Daarnaast nog wat MSN voor mensen die ik verder nog nergens op heb gezien. Vroeger inderdaad ICQ, wellicht is het account er nog wel, maar zou geen inloggegevens meer weten. ;-)

En dan nog een aantal fora en runtastic en cardiotrainer (alhoewel ik sinds de installatie van runtastic geen cardiotrainer meer gebruik) voor mijn sportieve activiteiten. Het leuke is ook dat ik door dergelijke apps meer ben gaan sporten.

aangepast door DikkieDick
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb altijd het MSN en dergelijke zooi van de kinderen van MIJN computer geweerd.

Ooit wel eens "schoolbank" of zo gehad en onlangs op verzoek van een vriend een linkedin account aangemaakt, maar weet nu al dat ik daar ook niets mee ga doen. :boxing: gewoon geen intresse.

Doe wel online spellen zoals dirt2 (race spel) en team fortress 2 (hersenloos knallen) en via iphone, apad een soort scrabbel met diverse mensen.

Telt dat ook? :boxed3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wie het nog niet wisten, ga eens naar je facebook account en open deze pagina: http://www.facebook.com/friends/edit/?sk=phonebook

Facebook Telefoonboek geeft zowel contacten weer die je hebt geïmporteerd van je telefoon, als je Facebook vrienden.

Indien je je contacten met telefoonnummers wilt verwijderen dien je deze optie te deactiveren op je telefoon en deze pagina te bezoeken.

Ik had juist mijn privacy instellingen geupdate en het pas op de radio gehoord, heb nu dus een mooi lijstje met 06 nummers van mijn 'vrienden' en ik ben van de lijst :).

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

In m'n tienerjaren heb ik wel eens een paar profielen gehad op aslpage, noxa en andere adressen die niet meer bestaan. 2 jaar terug heb ik eventjes een account op facebook gehad, welgeteld 2 maanden. Mijn vriendelijst was in die tijd al gegroeid naar 200 vrienden. Het werd me zo groot en bijna verslavend, en daarnaast in mijn ogen wordt er vaak respectloos met informatie van anderen omgegaan. Je kiest natuurlijk deels zelf wat je online zet, maar de ene denkt al minder na dan de andere.

Het gaf me een gevoel van kwetsbaarheid, en een vermindering van kwalitatief contact tussen vrienden. Nu ik niet meer zo'n profiel heb (behalve op enkele fora, maar da's nog iets anders) voel ik me enorm 'bevrijd' in deze wereld waar iedereen facebook heeft.

Ik heb niets tegen het concept. Alleen vind ik het jammer dat er zoveel van m'n vrienden overdreven mee bezig zijn, zelfs als we in het weekend op stap gaan hebben ze hun mobiele telefoon met internet (dat heb ik niet hoor ...) constant in hun handen om hun status aan te passen. Dan gaat het me wat te ver en dat maak ik ook duidelijk (niet dat het helpt, ze vinden dan dat ik maar mee moet doen)

aangepast door laagvlieger
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik plaats er vrijwel niks, soms een berichtje aan een bekende maar dan is dan ook wel alles. Ik heb er ook een hekel aan als anderen informatie gebruiken van facebook en je er later naar vragen. Zoals mijn zwager die me schijnbaar gevonden heeft en vraagt waarom er staat 'heeft gewerkt bij <huidige werkgever>', of ik daar niet meer werk? Fout ingevuld dus, 1 vinkje vergeten en dan werk je er niet meer ook al is het je enige ingevulde werkgever.

Oplossing? Vinkje gezet, profiel helemaal op slot (alleen 'vrienden' kunnen nu nog de weinige info zien). Het moet niet zo zijn dat men elkaar gaat bespioneren om te zien met wie ik praat of wie er in mijn lijstje staat. Enige wat ik er handig aan vind is dat je snel heel veel bekende mensen terug kan vinden en zo nodig met ze contact kan opnemen, baal dan ook een beetje van de privacy schendig en hoeveelheid spam die er verzonden wordt (met name door third party apps i.c.m. domme gebruikers)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laagvlieger, ik kan me geheel in je verhaal vinden.

Zie het ook op werk als ik op werkplaats een enkele of paar dagen ben

Voorheen zat je samen aan de tafel en zat je gezellig over van alles en nog wat te kletsen

Heden ten dagen zitten ze met een broodtrommel en hun mobiel met internet aan tafel, praten is er amper nog bij en

men heeft amper tijd om te eten omdat dat mobieltje een verlengstuk van hun is geworden !

En dan zit je daar, met een stelletje collega's die nog maar één interesse hebben en dat is die Iphone of blackberrie achtige shit

En facebook, ach leuk maar de wedstrijd om zoveel mogelijk vrienden te maken is pré

Maar wat voor vrienden ? echte vrienden ? neuhhh ben bang van niet !

En ik ben best bezig met internet en computers, maar ik heb er geen één !

En dat vinden heel veel mensen maar vreemd of zelfs belachlijk !

Nee heb alleen MSN en gebruik ik alleen voor communicatie met echte vrienden die over de wereld wonen ( vrienden vanuit hobby sfeer )

And thats it !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe