Ga naar inhoud

Na 3 Fabia's geen Fab 4


Fabia123
 Delen

Aanbevolen berichten

Eigenlijk was ik best tevreden met mijn Fabia 3 Style Business

De voorkeur was een Fabia 4 Style Business.

Maar ja de tijden zijn veranderd. De Style Business is. In Nederland nooit te koop geweest op de Fabia 4. Sterker nog een aantal optie paketten die je op de Fab 4 kon bestellen zijn verdwenen. De jong gebruikte Fabia's bij de NL dealers zijn duur en missen zaken die ik op de Fabia 3 wel heb. Daarmee verdween de kans om een Fabia 4 te kopen die aan mijn. wensen voldoet. Ben nog bezig geweest met voorraad auto's uit andere landen maar daar bleken addertjes onder het gras te zitten, dus invoeren was veel te duur. Gelukkig zijn er ook andere merken die wel een passende auto voor een redelijke prijs aanbieden.

Maar wat denken jullie?

Wat wordt mijn volgende wagen.

De auto is niet kleiner maar ook niet veel groter.

 

 

 

 

 

 

  • Confused 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Fabia123 zei:

Style Business is. In Nederland nooit te koop geweest

Nee dat is de business edition geweest waar ikzelf ook in rij.
En daar zijn best wat voorraad wagens nog van te vinden...
En zie dat deze als nieuw ook niet meer bestelbaar is ....
Vermoed dat de F4 niet zo loopt als men had vermoed !!
Maar goed denk logisch als je de combi al schrapt terwijl dit de meest verkochte uitvoering was van Fabia 1 2 en 3....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of in andere landen die verhouding tussen Combi en HB net zo is als in Nederland: Nederland is een echt stationwagenland, dus mogelijk dat in andere landen die verhouding anders is, ik kan me bijvoorbeeld prima voorstellen dat een Fabia HB ook veel als 2e auto binnen een gezin wordt ingezet.

Blijkbaar geen Skoda, ik gok op een Arona.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-1-2024 om 22:37, Wasmachineman zei:

Als ik dan toch moet gokken…een Dacia! Zo’n Jogger bi-fuel uiteraard.

Dat zou ook mijn gok zijn inderdaad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, MarcoO2 zei:

Dat zou ook mijn gok zijn inderdaad. 

Vroeger…heel vroeger was Dacia gewoon oostblok. Skoda ook toch? Maar nu is Dacia gewoon een slimme keuze. 
@Rosinfieldhad ook ooit een Dacia Duster willen kopen maar kreeg te weinig terug voor die Golf GTI met 300 peekaas….dat waren pas tijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je weet dat bij forum.nl er iemand is geweest die hem na nog geen 6 maanden weer heeft teruggebracht !?
Ja zelf heb ik ook dit model voorbij laten gaan, proefrit ook ermee kunnen maken denk nu jaar terug maar het was het net allemaal niet.
Dit komt ook doordat ik bij vroegere werkgever een H100 bestelbus had en veel ellende gehad toendertijd.
Met een zijdeur in je handen staan, 2 nieuwe motorblokken en alles wel garantie voor werkgever maar als monteur een dag je wagen missen is misgrijpen, laat staan als je hem een week kwijt bent.
En hierdoor toch heel kritisch geworden op het merk en met de Bayon wel een kans gegeven maar in me achterhoofd had ik wel zoiets van het zal het niet worden....

En ja toen had ik massel met die Fabia 4 bij friese dealer en toen besloten om toch weer voor de Skoda te gaan.
En tot heden echt geen moment spijt dat ik die keuze heb gemaakt.
En de F3 business als voorraadwagen is best veel te vinden, A-point heeft er meerdere afgeprijst staan,
Maar goed als ik goed begrijp dan is contract voor de Bayon al getekend dus hoop dat je er van gaat genieten en we lezen graag hoe je bevindingen zijn in de aankomende tijd

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de voorraad auto's ook die van A point gezien, maar daar zat niet op wat ik wil. 

Het verhaal op forum NL ken ik.

Dat had vooral met banden en vering te maken. En inderdaad banden kunnen een groot verschil maken. Met drie Fabia's heb ik die ervaring ook, met de. Bayon's waar ik in heb gereden is dat hetzelfde. Het forumlid uit het nl forum had stugge banden en dat maakt een groot verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-1-2024 om 22:37, Wasmachineman zei:

 

Als ik dan toch moet gokken…een Dacia! Zo’n Jogger bi-fuel uiteraard.

Als warme broodjes over de toonbank gaan die Roemenen. 

@Fabia123ik denk dat de koffer van de Dacia Jogger 2 x zo groot is dan die van de Bayon hoor…

Op 8-1-2024 om 20:50, Fabia123 zei:

 

@Wasmachineman Dacia is inderdaad een prima auto tegenwoordig. Maar voor mij is de kofferbak net te klein en zitten de stoelen net niet lekker. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

BEn wel benieuwd naar een foto in de sneeuw !
En tsja had vandaag hem wel ff in Duitsland kunnen testen voor je hoor !
Oja morgen kan ook nog, ff dagje dusseldorf om beurs op te bouwen......

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

De Bayon heeft geen winterbanden net als alle andere auto's ervoor dus een ritje in de sneeuw in Duitsland zit er niet in.

Wel is Bayon sneller warm dan de Fabia, heeft stuur verwarming maar geen verwarming op de buitenspiegels. Stoelverwarming weer wel.

De stoelen in de Bayon zijn vergelijkbaar met de sportstoelen in de Fabia. Beide voor mij een prima zit.

@EdK Ga je een autobeurs opbouwen ?

aangepast door Fabia123
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel was vandaag in buurt van Munster en lag hier in NL meer sneeuw dan daar....
Wegen waren compleet schoon....
En verwacht morgen richting Dusseldorf hetzelfde.

En nee geen autobeurs maar is de botenbeurs ! En dan 3x groter dan de Hiswa vroeger was.
En wij staan er dan met onze spullen waar we boten van stroom / water etc voorzien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@EdK Is je baas niet bang dat ie de boot in gaat? 😉

@Fabia123 De Fabia is ook met 6-bak geleverd, met iets potentere motoren dan de 5-bak. (eigenlijk zit bij de Fabia het vermogensverschil in de software, en het hardware verschil in een 6-bak i.p.v. een 5-bak). Wat ik wel bijzonder vind, is dat de Bayon geen verwarmde spiegels heeft maar wel verwarmd stuur en stoelen, dus comfort boven veiligheid, zo vertaal ik dat tenminste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, EdK zei:



En nee geen autobeurs maar is de botenbeurs ! En dan 3x groter dan de Hiswa vroeger was.
En wij staan er dan met onze spullen waar we boten van stroom / water etc voorzien...

Een botenbeurs, dan denk ik aan mooi zomerweer.

Wel leuk zo midden in de winter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Fabia123 zei:

Wel leuk zo midden in de winter.

Ja de camping en botenbeurzen zijn allemaal in najaar / winter en vroege voorjaar....
In december hadden we er 2 in één week ! één in de RAI en Hardenberg
En wat ik begrijp van collega krijgen we er nog wat in NL en 1 of 2 in Belgie waarvan Gent er één is.
En morgen ben ik de sjaak, was tijdje er van verlost met opbouwen maar me vervanger moest naar school...
Maar goed zondagmiddag kan hij met collega om 17.00 uur weer gaan rijden om de avond/nacht de boel af te breken.
En met beetje massel zijn ze dan rond 4.00 uur weer op zaak.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe