Ga naar inhoud

Mijn volgende lease-auto! 😎


Wasmachineman
 Delen

Aanbevolen berichten

@Wasmachineman Ik weet dat er een aantal jaren terug veel problemen mee waren, zijn volgens mij ook een aantal programma's van ik meen Kassa aan gewijd, maar heb eigenlijk nooit gehoord of er iets veranderd is, zodat het probleem niet meer voorkomt. Soms kun je door óf een aanpassing in de motorsoftware, óf een kleine aanpassing aan één of enkele onderdelen het probleem gewoon ondervangen, maar ik heb geen idee of zoiets gedaan is voor de 1.2 Puretech motoren die nu geleverd worden, vandaar mijn vraag. En ik kan me voorstellen dat je dat soort zaken als verkoper van Peugeots hebt meegekregen, dus vandaar mijn vraag.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik bij Peugeot werkte kwamen er zeker problemen binnen mbt de motor. Alles naar de importeur toe die elk geval individueel bekeek waardoor het wel lang kon duren eer er stappen gemaakt werden. Veel gevallen werden ook afgekeurd omdat er een derde partij aan gesleuteld had. En ook kwam het voor dat de pech auto werd ingeruild op een nieuwe Peus. Wat er met de “oude” Peus gebeurde weet ik niet maar die ging naar een vestiging toe waar ze de beslissing namen of ie gerepareerd werd of export. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wasmachineman Heb jij de indruk dat ze bij andere merken anders of hetzelfde omgaan met probleem auto's.

Mij Peugeot tijd is al wat langer geleden maar het viel mij toen op dat voor aflevering van een nieuwe Peugeot de dealer er al op wees dat bepaalde problemen wel eens voorkwamen.

 Daarnaast was men proactief in het oplossen ook als de auto al uit de garantie was. Als bij een onderhoudsbeurt ze iets gezien hadden was er al een gratis oplossing geregeld voor ik de auto had opgehaald. Wat mij betreft was de Peugeot service in die tijd veel beter dan het afschuiven van de VAG groep daarna.

Is de service van Peugeot nu ook minder geworden?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Peugeot dealers is het ook minder geworden. Bij veel merken hoor, ook de VAG dealers. Waarom? Puur vanwege de verdiensten. Die zijn erg laag als je kijkt naar verkoop van nieuwe auto’s: onder de streep blijft er bij een 208 gemiddeld €200 over. Hoe groter de auto hoe meer er over blijft. De importeur heeft hier geen last van hoor, die verdienen genoeg. 
Als je gebruikte auto’s verkoopt dan blijft er meer marge over gelukkig voor de dealer, denk aan €1000-€2000 gemiddeld. 
 

De handelingen van de verkoopadviseur bij mijn nieuwe lease auto waren wel gewoon goed hoor. Keurig op tijd een offerte gestuurd, hierop akkoord gegeven. Toen werd de 408 gereserveerd door de verkoper en transport geregeld naar de vestiging Harderwijk waar ik de auto ga ophalen. Foto’s heeft hij gemaakt en gestuurd naar mij om mij op de hoogte te houden. 

Ik heb wel eens meegemaakt dat de betreffende (voorraad)auto niet gelokaliseerd kon worden. Dan heb je echt een probleem als verkoper hoor: alle vestigingen afbellen om te vragen of zij jouw betreffende auto hadden staan in een hoekje die daar maar stond te wachten….dat is erg triest!

Maar ook dit gebeurt bij andere merken. Personeelstekort is debet hieraan en daardoor veel fouten die gemaakt worden helaas.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van de voordelen van een nieuwe auto was de betrouwbaarheid, en als er iets toch niet goed was dan loste de dealer en de importeur het op. Dat voordeel lijkt nu te vervallen. Het is te begrijpen dat steeds meer mensen voor een gebruikte auto kiezen. Het lijkt er ook op dat veel automerken alleen geïnteresseerd zijn in de leasemarkt. 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe hebben ze het probleem met de motor opgelost dan? Als ik mij niet vergis loopt de distributieriem (= rubber) in een oliebad wat vervolgens het grote probleem was. Rubber en olie gaan niet samen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Wasmachineman zei:

Ik weet het niet. Maar nu zijn er geen problemen meer dus een update zal wel doorgevoerd zijn.

Da's (helaas) niet waar. De motor werkt nog identiek, vandaar ook dat er vandaag de dag nog veel problemen zijn in diverse merken/ uitvoeringen van Stellantis die dit blok gebruiken. Vorige week nog gaf de leasemaatschappij aan dat de 308 met deze motor momenteel heel duur is in de lease, juist vanwege de problemen. 

Ik wens je geluk Frank, maar zeggen dat er geen problemen meer zijn is helaas onjuist. 

 

Ontopic: ik heb de 408 van de zomer in Italie al meermaals bewonderd, ik vind het een mooie auto. Maar wel een die in het echt beter uitkomt dan op de foto.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In het echt heb ik de 408 maar zelden gezien dus ben erg benieuwd hoor. Ook geen proefrit gemaakt. 

Proefrit kon wel hoor maar ik wilde niet omdat ik daarna weer terug moest in mijn 308 en dan zou de stap terug best groot zijn. 😊


Leaseprijs was bij ons geen issue omdat de auto zakelijk gekocht is. Wel van toepassing is dat de dealer om de hoek zit van ons kantoor en thuis is de dealer ook 2 km verwijderd, mocht het nodig zijn als er problemen zijn. Zelf heb ik nagevraagd bij collega’s die een nieuw model 308 rijden met dezelfde motor en die zijn enthousiast. Ik had dan ook bijna die 308 besteld in GT totdat ik die 408 zag staan voor de deur….qua prijs in het zelfde segment maar qua uitstraling heel anders en dat zoek ik. Die 308 zie je echt vaak rijden en dat heb ik weer niet nodig. Vandaar de 408, beetje exclusief vind ik. 

 

Een 408 allure pack heeft alles wat ik nodig heb en het enige wat ik mis, is die donkere hemelbekleding die de GT wel heeft. Verder vind ik de GT niet veel toevoegen. 

De opties die erbij mij toegevoegd zijn: agr stoel, verwarmde voorruit en stuur en draadloos opladen van gsm. Verder was de Allure pack al zeer compleet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen massage functie helaas. Maar eigenlijk is deze auto exact op maat gemaakt voor mij zonder dat ik het wist. Deze 408 stond gewoon op mij te wachten. Mijn werkgever is ook enthousiast want er zit een flinke korting op deze voorraad auto omdat ie al geregistreerd staat met kenteken. Hier heb ik in eerste instantie op gezocht, daarna werd pas duidelijk dat de configuratie erg mooi is. Ik snap dat de motor vragen oproept maar ik heb hier geen moeite mee hoor, gezien mijn verleden en huidige collega’s hebben ook diezelfde motor uitvoerig en zonder problemen gereden.

Zie bijlagen

IMG_0354.jpeg

IMG_0355.jpeg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

We zijn nu al 4000 km verder en alles is gewoon top. Verbruik 1 op 14 deze periode en dat zal veranderen vanaf morgen aangezien de winterbanden dan erom gelegd worden. Alle gadgets ken ik ondertussen al van deze 408. Lekker om te hebben. Dan nog 1 ding: de looks. Ook Peugeot rijders zie ik vooral kijken naar deze 408. Zelf vind ik de lijnen van de 408-carroserie het mooist. De 1.2 motor doet zijn best en is stil, komt ook omdat de ruiten een speciale coating hebben. Wel merk ik met inhalen dat het terug schakelen echt wel in de "sport stand" moet gebeuren anders is het te traag naar mijn gevoel. De ruimte is echt een mooie plus, vooral de achterbank is qua beenruimte riant. Fijn als we op vakantie gaan van de zomer. 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nu 7000 km alweer gedaan dankzij kerstpakketten etc. Winterbanden eronder om de 19’ gelegd en bijna geen verschil gemerkt. Nu rijd ik over de afgelopen 7000 km 1 op 15. 408 wordt zuiniger dus. Logisch want de motor is nu dan redelijk ingereden dus dan wordt ie altijd iets zuiniger. 
Verder is alles hetzelfde gebleven incl mijn “big smile” want ik ben nog steeds tevreden. Ik had laatst een Volvo rijder mee laten rijden en die vond de 408 duidelijk niet premium. “Gelukkig” zei ik als feedback want premium zocht ik ook helemaal niet in een lease auto.
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Wasmachineman wijzigde de titel naar Mijn volgende lease-auto! 😎
  • 3 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

1e schade is een feit. €3700 aan reparatie kosten volgens schademaatschappij. 

IMG_0326.jpeg

Beetje zwarte Duct-tape heb ik altijd bij me en kwam goed van pas om de boel bij elkaar te houden. En 3 tie-wraps hoor… 😜

Dit ding is de boosdoener. In de ochtend lag ie naar beneden dus kon ik gewoon parkeren. In de avond toen ik er weer kwam stond dit ding omhoog en dat zag ik niet omdat het donker was met regen erbij knalde ik erover heen. 

IMG_6670.jpeg

Knalde erover heen met 15km/u vermoed ik…

Paaltje is niet meer opnieuw neer te klappen door de klap. 👏🏻 

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken die stomme paaltjes, en ik snap heden ten dagen nog niet dat er geen reflectie tape opgeplakt zit vanaf leverancier.
Dan vallen ze in ieder geval iets beter op !

Maar goed slijptol erin en hij is ook weg ....

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit je zo aan hoor @MarcoO2
Weet nog dat op werk een timmerman van de buren teen me RR achterbumper was gereden.
1700 eurie all in was de schade, want omdat hij nog zo nieuw was dan gaan ze niet repareren maar gaat er nieuw op !!

Nu weet ik alleen niet hoe dit met een lease wagen cq bedrijf dit gaat en hoe die daar mee omgaan !?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, MarcoO2 zei:

Ai das klote... rotdingen zijn het. Maar 3700 euro is ook een flinke bak schade! Wat is er allemaal kapot dan?

Nieuwe voorbumper dus nodig en beetje uitdeuken en spuiten aan zijkant. Parkeersensoren en verlichting etc doet het gewoon gelukkig. Auto staat 4 dagen bij schadebedrijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En exclusief is ie ook. 😎

20 uren geleden, EdK zei:

Nu weet ik alleen niet hoe dit met een lease wagen cq bedrijf dit gaat en hoe die daar mee omgaan !?

Deze 408 mag 250k km mee of eerder als de 4 jaar is bereikt. Dus repareren ze alles en is het all risks verzekerd uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

408 heeft nu alweer 15k km bereikt in ruim 4 maanden dus op schema. Wel nog met winterbanden die in april eraf gaan, dan zal ook het verbruik gunstiger zijn daarna want momenteel heb ik 1 op 14,5 over het afgelopen traject vanaf nieuw. De Peus is in november op winterbanden gezet.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe