Jump to content

Extra voordelig onderhoud voor Volkswagen Groep-modellen met ervaring


Ons Skoda Nieuwsmeisje
 Share

Recommended Posts

rssImage-d45b737983ac3c5dd9813128e41d9e53.jpeg

  • 15% voordeel op onderhoud voor modellen van 5 jaar en ouder
  • Economy Service: voordelige onderhoudstarieven bij Volkswagen, Volkswagen Bedrijfswagens, SEAT en ŠKODA
  • Audi Lifetime Service: extra gunstige servicekosten voor Audi’s die al wat langer meegaan

Onder het label Economy Service (Audi: Audi Lifetime Service) bieden de Volkswagen Groep-merken al langer voordelig onderhoud aan op modellen met levenservaring. Per direct wordt dat voordeel voor auto’s van vijf jaar en ouder echt concreet, in de vorm van een voordeel van 15% op de onderhoudsadviesprijzen én aanvullende werkzaamheden die tijdens de servicebeurt worden uitgevoerd. Klanten die online een werkplaatsafspraak voor het onderhoud aan hun auto inplannen, zien in de online werkplaatsplanner ook direct wat het voordeel voor hen betekent.

Economy Service: voor auto’s die al wat langer meegaan

Met Economy Service (Audi: Audi Lifetime Service) bieden de merken van de Volkswagen Groep klanten de zekerheid dat hun auto geheel volgens de voorschriften en vereisten van de fabrikant wordt onderhouden, door getrainde specialisten en met het juiste gereedschap. Economy Service- en Audi Lifetime Service-onderhoud omvatten een longlife-, grote- of kleine onderhoudsbeurt, alle olie- en (aanvullende) inspectieservices en vervangingen, zoals filters en remvloeistof. Na het voorgeschreven onderhoud ontvangen klanten gratis pechhulp binnen Europa tot aan de volgende onderhoudsbeurt.

4 jaar reparatiegarantie

Voor reparaties maken de Volkswagen Groep-merken altijd gebruik van originele onderdelen van hoogwaardige kwaliteit met een perfecte pasvorm. Om de kwaliteit te onderstrepen geven Volkswagen, Volkswagen Bedrijfswagens en Audi vanaf heden net als SEAT en ŠKODA vier jaar garantie op onderdelen en uitgevoerde werkzaamheden na een werkplaatsbezoek.

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

Lees hier het volledige artikel

Link to comment
Share on other sites

20 uren geleden, Captain Hook zei:

Allemaal marketing bs.

Zelfs met die zogenaamde korting is het nog steeds veels te duur.

 

Helemaal niet te duur. Het is gewoon een feit dat als je preventief onderhoud doet, dat je normaal gesproken niet gestraft wordt met hoge kosten achteraf….uitzonderingen uitgesloten uiteraard. 😜

Marketing bs….is helemaal geen bs. Is gewoon nodig om de consument de juiste weg op te sturen als ze het even niet weten. 

Link to comment
Share on other sites

Dat goed onderhoud op lange termijn zichzelf terugbetaald is een feit, al zijn er genoeg mensen die denken dat ze met weinig of geen onderhoud goedkoper uit zijn. Aan de andere kant denk ik ook dat een dealerschap allerminst een garantie is voor goed en vakkundig onderhoud, wat dat betreft heb ik ook zelf bijzondere zaken meegemaakt, zoals een chefmonteur bij de dealer die een complete comfortmodule wil vernieuwen, waar alleen een nieuwe zekering voldoende was.

Als je de prijzen van de VAG-dealers vergelijkt met die van VAG-gespecialiseerde bedrijven, kan ik me wel wat voorstellen bij de opmerking van Captain Hook, aan de andere kant moet de mooie showroom, A-locatie enz. ook betaald worden, en die kosten worden vaak vooral vertaald naar de werkplaatstarieven. Dat is natuurlijk een keuze van de dealer, maar door die kosten vooral via de werkplaats terug te halen in plaats van via de verkoop, geeft men ook de ruimte aan VAG-specialisten om in de werkplaats flink te concureren. Als een dealer zou kiezen om de extra kosten van een dealerschap vooral te verwerken in de verkoopprijzen (nieuwe en gebruikte auto's) zal ie minder auto's verkopen, en ook dat zal zijn weerslag hebben op de werkhoeveelheid in de werkplaats. Procentueel zou de werkplaats misschien wel baat hebben bij lagere werkplaatstarieven en duurdere auto's, maar dat wil nog niet zeggen dat de werkplaats ook inderdaad intensiever gebruikt wordt. Simpel samengevat: als je nu van iedere verkochte auto 60% terug ziet in de werkplaats, en bij lagere tarieven bijvoorbeeld 70% is er nog steeds niet meer in de werkplaats te doen, als die duurdere auto er voor zorgt dat je 20% minder auto's verkoopt.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

22 minuten geleden, Cordoba zei:

zoals een chefmonteur bij de dealer die een complete comfortmodule wil vernieuwen, waar alleen een nieuwe zekering voldoende was.

Jij weet net zo goed dat storing zoeken een vak apart is...
En wat je vandaag de dag vaak ziet bij storingen is dat men blind wat modules gaat wisselen en als iets het dan weer doet dan is men blij en jij minder want je hebt en torenhoge rekening.
En als ze een schema onder ogen krijgen weten ze daar eigenlijk geen info uit te halen om tot het probleem te vinden ( meten is weten) en dan op te lossen...

Dat ik begon met werken had ik een chef die altijd zei, als je een storing kunt oplossen dan ben je voor mij pas een elektromonteur !!
Een pijp buigen en wat beugels boren kan iedereen.....

Link to comment
Share on other sites

Die chef kon dus geen pijp buigen @EdK 😁 Als iets een vak apart is, is dat toch wel het netjes buigen van een stuk metaal, en zeker een pijp: afhankelijk van het materiaal en de dikte buigt het altijd iets terug, bij een pijp moet je dan ook zorgen dat je het netjes buigt, zonder dat de pijp dichtknikt of vervormt. Als je het aan mij vraagt, is ieder technisch vak dat je goed uitvoert een kunst op zich. Het domweg uitwisselen van modules onderdelen op aangeven van een computer, heeft naar mijn idee niet zoveel met vakmanschap te maken, je bent dan meer het hulpje van de computersoftware.

Overigens heeft elektriciteit/elektronica voor veel mensen een zelfde soort complexiteit/geheimzinnigheid als bijvoorbeeld aerodynamica: je ziet wel de effecten van wat er gebeurt, maar je ziet de deeltje (elektronen/luchtmoleculen) niet bewegen, waardoor het voor veel mensen een stuk complexer wordt om oorzaak en gevolg te vinden.

Wat storingzoeken betreft: als je verkeerde of geen informatie krijgt over het ontstaan van een storing, maakt dat het wel een stuk lastiger. De kunst van het goed zoeken van een storing is om zo breed mogelijk te beginnen (en niet bij voorbaat al zaken uit te sluiten), en als een soort trechter steeds groepen van mogelijke oorzaken uit te sluiten, totdat er uiteindelijk maar één oorzaak over blijft.

Link to comment
Share on other sites

't Is wel marketing bs!

Het gaat daarbij niet of je wel of niet onderhoud laat uitvoeren, maar de titel van het artikel heeft het over de zogenaamd voordelige onderhoudsprijzen...

 

"voordelige onderhoudstarieven bij Volkswagen, Volkswagen Bedrijfswagens, SEAT en ŠKODA"

En da's bs. Want het is bij menig andere (vak)garage beduidend goedkoper! M.a.w. het is een lokkertje om te doen alsof het 'voordelig' is. Het was eerst duur bij de Skoda garage en nu ietsje minder duur. Maar nog steeds een beduidend prijsverschil met niet merk garages. En daar het ging me om.

Zoals ik geruime tijd geleden al eens geschreven had (dacht op het andere skodaforum).

2 uren geleden, Wasmachineman zei:

Is gewoon nodig om de consument de juiste weg op te sturen als ze het even niet weten

Ook weer zoiets, alsof al die 'simpele' consumenten te dom zijn om zelf na te denken en te handelen. 🤑

En ook daarvan hebben we de afgelopen jaren al talloze malen het bewijs gezien. Dat menige forum bezoeker alhier eerst aan het lijntje gehouden werd door de garage of betiteld werd van 'tuurlijk meneertje/mevrouwtje...' en pas na lang aandringen bleek dat die consument-die-de-juiste-weg-op-gestuurd-moest-worden toch het bij het rechte eind had.

Nog afgezien van de beroemde uitspraak dat een probleem een 'producteigenschap' zou zijn. 🤢

1 uur terug, Cordoba zei:

Als je de prijzen van de VAG-dealers vergelijkt met die van VAG-gespecialiseerde bedrijven, kan ik me wel wat voorstellen bij de opmerking van Captain Hook, aan de andere kant moet de mooie showroom, A-locatie enz. ook betaald worden, en die kosten worden vaak vooral vertaald naar de werkplaatstarieven

Dat dus!

Een glimmende showroom of een dure espressomachine in de lobby zegt helemaal niks over de kwaliteit van de reparaties/onderhoud. Laat staan dat ik daar, als de consument, om gevraagd heb! Cut the crap; doe gewoon je werk en schrap al die overtollige bling-bling.

Edited by Captain Hook
Link to comment
Share on other sites

😂 Gebruik het woord Marketing en je krijgt gelijk de toevoeging bs van @Captain Hook

Dat jij hier nu een kriebelig gevoel van krijgt is ons wel duidelijk. Maar als je kijkt naar de definitie van Marketing krijgen de meeste mensen geen kriebels hoor: https://onlinemarketingagency.nl/marketingtermen/marketing/

Ik vind het in elk geval iets leuks en werk er veel mee samen om de verkoop nog meer omhoog te halen van auto’s bijvoorbeeld. En welke ondernemer wil dit nou niet? Maar eigenlijk komt Marketing overal bij kijken dus je leven kan soms bepaald worden door Marketing. Dus is het beter dat je het accepteert dat Marketing er is en je zult merken...je bent veel rustiger. 

Link to comment
Share on other sites

10 uren geleden, Captain Hook zei:

't Is wel marketing bs!

Het gaat daarbij niet of je wel of niet onderhoud laat uitvoeren, maar de titel van het artikel heeft het over de zogenaamd voordelige onderhoudsprijzen...

 

"voordelige onderhoudstarieven bij Volkswagen, Volkswagen Bedrijfswagens, SEAT en ŠKODA"

En da's bs. Want het is bij menig andere (vak)garage beduidend goedkoper! M.a.w. het is een lokkertje om te doen alsof het 'voordelig' is. Het was eerst duur bij de Skoda garage en nu ietsje minder duur. Maar nog steeds een beduidend prijsverschil met niet merk garages. En daar het ging me om.

Zoals ik geruime tijd geleden al eens geschreven had (dacht op het andere skodaforum).

Ook weer zoiets, alsof al die 'simpele' consumenten te dom zijn om zelf na te denken en te handelen. 🤑

En ook daarvan hebben we de afgelopen jaren al talloze malen het bewijs gezien. Dat menige forum bezoeker alhier eerst aan het lijntje gehouden werd door de garage of betiteld werd van 'tuurlijk meneertje/mevrouwtje...' en pas na lang aandringen bleek dat die consument-die-de-juiste-weg-op-gestuurd-moest-worden toch het bij het rechte eind had.

Nog afgezien van de beroemde uitspraak dat een probleem een 'producteigenschap' zou zijn. 🤢

Dat dus!

Een glimmende showroom of een dure espressomachine in de lobby zegt helemaal niks over de kwaliteit van de reparaties/onderhoud. Laat staan dat ik daar, als de consument, om gevraagd heb! Cut the crap; doe gewoon je werk en schrap al die overtollige bling-bling.

Als ik een gebruikte auto wil kopen en ik kan kiezen tussen:

1. een auto onderhouden door een Vakgarage en

2. een auto onderhouden door de dealer....dan weet ik het wel hoor.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nogmaals, het gaat niet om marketing op zich, maar om deze specifieke uiting er van. Zoals ook duidelijk is aangegeven...

Maar het is wel duidelijk dat het idee dat duur per se goed zou moeten zijn, diep geworteld zit bij sommigen. Volgens mij heeft @Rosinfielddaar vast wel een psychologische term/uitleg voor. 😁

 

En wat betreft kiezen voor de Skoda garage versus een andere (vak)garage. Ahum... waar gaan de (verstandige) consumenten heen als er een probleem is met hun DSG? Juist ja, lees de skodaforums er maar op na, waar de meeste expertise te vinden is.

En waar laat men de boel tunen? Juist ja...

En welke garages lossen de TSI (olieverbruik e.d.) problemen op? Juist ja...

En waar is de meeste kennis te vinden over zaken als aanpassingen met de wielophanging? Juist ja...

Ik heb zo'n idee, dat in de toekomst, met de komst van de vele EV's de echte expertise m.b.t. al die software ook niet in de merkgarage te vinden zal zijn. 😑

2 uren geleden, Rosinfield zei:

o, dus het kan bij andere (vak) garages goedkoper? Goed om te weten, dank voor de tip!

Grapjas. 😉

1 uur terug, Wasmachineman zei:

een auto onderhouden door de dealer....dan weet ik het wel hoor.

En die Yeti 4x4; is die ook altijd aantoonbaar onderhouden door de Skoda garage? Hij is er in ieder geval niet gekocht...

Edited by Captain Hook
Link to comment
Share on other sites

6 uren geleden, Captain Hook zei:

En waar laat men de boel tunen? Juist ja...

En welke garages lossen de TSI (olieverbruik e.d.) problemen op? Juist ja...

En waar is de meeste kennis te vinden over zaken als aanpassingen met de wielophanging? Juist ja...

Ik heb zo'n idee, dat in de toekomst, met de komst van de vele EV's de echte expertise m.b.t. al die software ook niet in de merkgarage te vinden zal zijn. 😑

 

 

Het jammere is dat je voor iedere specifieke issue dus wel naar een andere specialist moet... tenzij je bij VagTechniek om de hoek woont 😉 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@MarcoO2Maar da's toch juist vreemd? Want eigenlijk (!) zou de Skoda garage de specialist moeten zijn voor haar/zijn eigen producten! Toch?

 

Om ff terug te komen op het reclame/marketing verhaal.

Weet je wat pas zou getuigen van een echte aanbieding? Van echt verstand hebben van je eigen product en vertrouwen in je eigen kunnen?

Dat de Skoda garage aanbiedt het onderhoud het goedkoopst aan te bieden! Goedkoper dan de niet-merk garages. Immers zij zouden, naar eigen zeggen, het meest verstand van, en ervaring met, moeten hebben van hun eigen merkauto's. M.a.w. als je er dan zo bedreven in, en vertrouwd mee bent, dan kun je de werkzaamheden veel efficiënter uitvoeren. In een kortere tijd, met een grotere doeltreffendheid. Dus zou je het goedkoper en beter kunnen doen voor die argeloze consument!

Dat lijkt me pas cool!

Link to comment
Share on other sites

49 minuten geleden, Captain Hook zei:

@MarcoO2Maar da's toch juist vreemd? Want eigenlijk (!) zou de Skoda garage de specialist moeten zijn voor haar/zijn eigen producten! Toch?

Zeker. En dat kan ook wel - als de consument daarvoor zou willen betalen. 

Want jouw simplistische koppeling "ik ben de beste en dus de goedkoopste" gaat natuurlijk niet op.

Link to comment
Share on other sites

9 uren geleden, Rosinfield zei:

Woonde ik in het Zuiden en was mijn garantie verlopen (hoewel, anders denk ik ook wel), dan deed ik de auto zeker bij VagTechniek in onderhoud

Nu heb je natuurlijk ook nog JB in Dieverbrug, weliswaar geen tuner maar wel een vakkundige garage als het over Vagproducten gaat.

Link to comment
Share on other sites

26 minuten geleden, Cordoba zei:

Nu heb je natuurlijk ook nog JB in Dieverbrug, weliswaar geen tuner maar wel een vakkundige garage als het over Vagproducten gaat.

Ja, wel eens aan gedacht. Is trouwens ook tuner, gebruikt software van JD

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe