Ga naar inhoud

Ook nieuw op het forum (voor de verandering)


Volvo_440_turbo
 Delen

Aanbevolen berichten

53 minuten geleden, Volvo_440_turbo zei:


richting Servië , zo via Montenegro en Bosnië weergekomen

Dat heb ik een keer met een Renaultje Clio gedaan, maar dan heen ook via Hongarije en de Zwarte-Zeekust in Roemenië. 

 

Quote

De laatste zomer zijn we via Polen naar Ukraïne gereden en zo via Slowakije en Tjechië weergekomen.
 

Hee, ik ga deze zomer naar de Oekraïne. Nog tips? Waar moet je zijn?  

 

Welkom overigens!  

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Skoody Boo zei:

 

Hee, ik ga deze zomer naar de Oekraïne. Nog tips? Waar moet je zijn?  

Kiev kan ik je aanraden, Boo. Ik ben er vorige eeuw geweest, hotel aan de rivier Dnepr en ook in de zomer. Erg leuk leuk toen en nu zeker verder verbeterd! 

:ot: 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Skoody Boo zei:

Dat heb ik een keer met een Renaultje Clio gedaan, maar dan heen ook via Hongarije en de Zwarte-Zeekust in Roemenië. 

 

Hee, ik ga deze zomer naar de Oekraïne. Nog tips? Waar moet je zijn?  

 

Welkom overigens!  

 

Dank je allemaal, met een clio, wat een uitdaging!

 

Wel, om te beginnen, tussen de grens van Polen en Ukraïne een 4u moeten wachten wat relatief kort was dus het kan tegenvallen, omgekeerd naar Slowakije meer dan 8u, na wat klagenen een claxonconcert begonnen ze sneller te werken, paspoortcontrole plus auto doorzoeken deed men meer dan een half uur per auto over terwijl er in de hete zon honderden auto's stonden te wachten.

We zijn naar Lviv (mooi stadje) gereden en zo naar het zuiden naar de Karpaten waar het heerlijk om te wandelen is, verder zijn we niet geraakt wegens tijdsgebrek. Overnachting regelden we via een couchsurfer, een jongen die ons een slaapplaats bij mensen thuis regelde voor slechts 5 eur. per nacht pp  en de telefoons lieten we doen door een Poolse maat die Russisch sprak. Mijn vriendin, taaldocente verstaat ook een beetje Russisch, incl lezen, is wel handig. 

 

De grote wegen zijn ok, keine wegen niet te doen vaak, maar echt niet te doen, dus volg je gps voor de snelste route ook al is het 50km extra.

Als je een avondje uit wil met een drankje of een degelijjke sandwich op het platteland moet je vaak in de benzinestations zijn (echt waar!) , voor lekker warm eten zijn er hier en daar wel restaurants en spotgoedkoop uiteraard.

Politie is niet meer corrupt, het hele korps is vernieuwd met jongeren die veel beter betaald zijn, het dubbele dacht ik. Ze zijn bijna altijd met drie, volgens mij om corruptie tegen tegaan. Als ze betrapt worden verliezen ze hun job. Dit weet ik van locals dus, van een Ukraïnse couchsurfer.

Het was eigenlijk wel de moeite, een volgende keer zou ik er langer blijven maar wel 's nachts de grens over dat je niet in de hete zon moet wachten.

Voor Slowakije heb ik ook wel tips van zaken dat weinig mensen weten, moest je geïnteresseerd zijn, ook te weten gekomen dankzij locals die ik leer kennen op mijn expatwandelingen.

 

groeten

edit, als je parkeert op een privéparking in Lviv, laat je niet in het zak zetten, daar vroeg een parkingwachter 20 eur voor enkele uren terwijl het gemiddelde loon daar slechts 100 euro per maand is... we zijn gewoon weggereden en de auto op straat geparkeerd. 

aangepast door Volvo_440_turbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe