Volvo_440_turbo

Members
  • Content Count

    4
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Volvo_440_turbo last won the day on August 11

Volvo_440_turbo had the most liked content!

Community Reputation

8 Neutral

About Volvo_440_turbo

  • Rank
    GO

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Octavia
  • Motor
    2.0 TDI CR 16v
  • Transmissie
    Hand-6
  • Kleur
    Grijs
  • Bouwjaar
    2011
  • Eigenaar sinds
    2011
  • Kilometerstand
    170000
  • Opties
    Amundsen gps/stereo
  1. Hoi, dank je, sorry voor het laten antwoord, superdruk hier, sinds ik wat beter ben ben ik de klok rond aan het werken en terug aan het leven. Op zich lig ik er niet wakker van, er komen sowieso enkele vrienden die ik ken van de wandelingen die ik organiseer via de Facebook groep HIking in Belgium. De eerste wandeling had ik maar 1 deelnemer, nu een hele fanclub, en soms ook maar enkelen als het echt hondenweer is. Maar met weinigen kan het ook leuk zijn! @ de rest, de meeting gaat sowieso door ongeacht het aantal deelnemers. Ik zou het evenement ook op wattedoen.be kunnen zetten, maar dan ben ik bang een overrompeling te hebben. Kan zijn dat ik niet meer reageer hier, ik vertrek over enkele dagen tien dagen naar Frankrijk waar ik een wandelweekend organiseer, heb je vragen, check de sheet met mijn nummer, ik kan altijd via whatsapp antwoorden. Let wel, waar ik zit is de internetverbinding niet super, ben terug in België op 22 augustus. groeten en hopelijk tot dan!
  2. Hoi iedereen!De kogel is door de kerk, wegens omstandigheden is het enkel mogelijk om deze meeting op een zondag te organiseren. Alle definitieve details kan je vinden in de pdf-files hier te downloaden, print het eventueel af en neem wat tape mee zodat je het papier op je ruit kan kleven, zodat iedereen weet 'dat je erbijhoort', dan is de drempel lager om onderweg een praatje met elkaar te slaan.Zelf zal ik op deze tour enkel de bootlift van Strépy-Thieu bezoeken, de grootste bootlift van de wereld!Onderweg zal je een beetje moeten kiezen wat je kan en wil bezoeken, op de voorbereiding staat geschreven hoe lang een bezoek gemiddeld duurt.Op zich zijn andere auto's niet verboden, het kan natuurlijk zijn dat je vrouw de break nodig heeft om met de kinderen naar het strand te gaan, ik zeg maar iets. Maak je niet druk als je auto niet schoon is, die van mij zal dit niet zijn want ik zal net terug zijn van een week Franse Ardennen. Het is per slot van rekening geen Lamborghinimeeting Het evenement kan je ook terugvinden op facebook:https://www.facebook.com/events/2227777060670585/ => hier heb ik heel wat vrienden uitgenodigd omdat er altijd wel zijn die graag eens meerijden met mij en in mijn vriendenkring zitten er wel wat met een Skoda Er is geen limiet qua deelnemers, stel dat er toch wat volk komt, in Lembeek zijn ze wat gewoon hoor Als je komt, graag op de poll klikken, dan heb ik toch ongeveer een idee. Als je hier hebt geklikt, klik niet meer op dat van het NL-forum als je wil GroetenEwout Roadtrip-Hainaut-English.pdf Roadtrip-Henegouwen.pdf Skoda-tour-Hainaut-summer-2019.pdf
  3. Dank je allemaal, met een clio, wat een uitdaging! Wel, om te beginnen, tussen de grens van Polen en Ukraïne een 4u moeten wachten wat relatief kort was dus het kan tegenvallen, omgekeerd naar Slowakije meer dan 8u, na wat klagenen een claxonconcert begonnen ze sneller te werken, paspoortcontrole plus auto doorzoeken deed men meer dan een half uur per auto over terwijl er in de hete zon honderden auto's stonden te wachten. We zijn naar Lviv (mooi stadje) gereden en zo naar het zuiden naar de Karpaten waar het heerlijk om te wandelen is, verder zijn we niet geraakt wegens tijdsgebrek. Overnachting regelden we via een couchsurfer, een jongen die ons een slaapplaats bij mensen thuis regelde voor slechts 5 eur. per nacht pp en de telefoons lieten we doen door een Poolse maat die Russisch sprak. Mijn vriendin, taaldocente verstaat ook een beetje Russisch, incl lezen, is wel handig. De grote wegen zijn ok, keine wegen niet te doen vaak, maar echt niet te doen, dus volg je gps voor de snelste route ook al is het 50km extra. Als je een avondje uit wil met een drankje of een degelijjke sandwich op het platteland moet je vaak in de benzinestations zijn (echt waar!) , voor lekker warm eten zijn er hier en daar wel restaurants en spotgoedkoop uiteraard. Politie is niet meer corrupt, het hele korps is vernieuwd met jongeren die veel beter betaald zijn, het dubbele dacht ik. Ze zijn bijna altijd met drie, volgens mij om corruptie tegen tegaan. Als ze betrapt worden verliezen ze hun job. Dit weet ik van locals dus, van een Ukraïnse couchsurfer. Het was eigenlijk wel de moeite, een volgende keer zou ik er langer blijven maar wel 's nachts de grens over dat je niet in de hete zon moet wachten. Voor Slowakije heb ik ook wel tips van zaken dat weinig mensen weten, moest je geïnteresseerd zijn, ook te weten gekomen dankzij locals die ik leer kennen op mijn expatwandelingen. groeten edit, als je parkeert op een privéparking in Lviv, laat je niet in het zak zetten, daar vroeg een parkingwachter 20 eur voor enkele uren terwijl het gemiddelde loon daar slechts 100 euro per maand is... we zijn gewoon weggereden en de auto op straat geparkeerd.
  4. Hoi iedereen! Sinds een tijdje ben ik een beetje actief op het Nederlands Skodaforum, nu kom ik hier een beetje rondneuzen en ook omdat ik van plan ben een Skodameeting te organiseren waarvan alles bijna rond is, enkel nog een datum zoeken, maar dit hangt af van mijn medevennoot zijn vakantie. Al jaren rij ik tevreden Skoda Octavia 2.0 TDI CR 16V 2011 met de powerbox van Speed-Buster, waarvan de degelijkheid mij eigenlijk heeft verrast die naar mijn gevoel niet veel voor Japanners moet onderdoen, hangt er vanaf welk model ook waarschijnlijk want ik vermoed dat er wel soms wat 'slechte erfenissen' van VW tevoorschijn komen? Een vriend van me werkte als IT-er in de Skodafabriek in Tjechië en als autofreak was ie vol lof over de kwaliteit dat men daar levert. Anyway me even voorstellen:In mijn dagelijks leven ben ik zaakvoerder van twee heel kleine ICT-bedrijfjes plus ben ik docent elektriciteit en ICT , tegenwoordig enkel in het volwassenonderwijs.In mijn vrije tijd ben ik Couchsurfing ambassador en lid van de Facebook Hiking in Belgium groep waarbij ik in het laatste geval vaak wandelingen voor expats organiseer.Mijn auto's in het bezit gehad:Nissan Primera 2.0D sedan,eerste generatieMazda 323 ditd 5d (tdvi), eerste generatieVolvo 480 turbo, laatste generatieVolvo 440 turbo, laatste generatieVolvo 460 turbo, eerste generatie (vooral voor stukken)Auto's mede-eigendom (zaak of vriendin):Saab 900 turbo Cabrio (het Opel model)Kia Proceed 1.6 crdi automaat eerste generatieDacia Dokker met een grasmaaimachinemoteurke (huidig)Citroën C3 1.4HDI 1ste facelift model (de auto waar mijn vriendin mee rijdt die op mijn naam staat, huidig)Octavia 2.0 TDI CR 16V 2011 hatchback (huidig)Auto's waarmee gereden:Een 200-tal, dit omdat ik vrienden had waarmee ik wekelijks testritjes mee ging doen, een maat die elke week een andere huurauto kreeg, omdat ik BOB was omdak ik nooit dronk bij het uitgaan enzovoorts.De snelste was een Mazda MX-5 turbo die de 100 haalde in 4,5 sec, de traagste een Citroën Visa die de 100 haalde in een 10 seconden langer.Ervaringen op vlak van autotechniek:-Carrosseriewerk, wegwerken van roest, vervangen en spuiten van bumpers en buitenspiegels-Plaatsen van autoradio's, speakers in deuren, ook van exemplaren waarvan de kabelboom was afgeknipt bij diefstal-Vervangen van olie plus filter, versnellingsbakolie, alternator, benzinepomp, boordcomputers , versnellingsbak (dit laatste was samen met een ervaren monteur)-Demonteren en monteren van het dashboard voor kleine herstellingen.-Aan de elektronica van een auto heb ik me ook meermaals gewaagd, soms met meer en soms met minder succes. Eenmaal mijn auto (Volvo 440 turbo) bijna doen afbranden...-De laatste jaren wegens tijdsgebrek laat ik het onderhoud aan iemand anders toe, het enige dat ik de laatste jaren gedaan heb is een pollenfilter vervangen, lampjes vervangen, luchtfilters vervangen, aardingsproblemen opgelost en mijn Amundsen overbrugd omdat die mijn accu leegtrok.-Tijdens mijn Volvo periode plaatste ik regelmatig boost en dual-boost controllers (turbodruk opvoeren) voor mezelf en voor de vrienden van de Volvo 480 club om wat meer power uit de auto te halen, telkens met succes.-Bougies en kabels plus rotor en rotorkap heb ik ook al vervangen (de eerste keer de ontstekingsvolgorde fout, met alle problemen vandien, maar al doende leert men natuurlijk)-Ik heb een computer met programma waar ik foutcodes mee kan uitlezen en wissen, maar die gaat niet zo 'diep' als die BOSCH-computer van mijn monteur.De reden van het doe het zelven was vooral omdat ik bij grote dealers vaak incompetente monteurs tegenkwam, nu weet ik dat je voor goede service beter afbent bij de vakgarage om de hoekDegene die nu mijn Skodaonderhoud doet geeft opleiding auto-elektronica bij Bosch, heeft hogeschool automechanica gestudeerd, heeft zijn eigen rallyauto, een Golf 2 GTI 8V en is VAG-liefhebber. Maw, de Skoda is in goede handen.Waarvoor gebruik ik de auto's?Tijdens het jaar meestal professioneel, bijna elke zondag wel een daguitstap.In de zomervakanties doe ik meestal roadtrips tussen van een maand, twee zomers geleden bijv.richting Servië , zo via Montenegro en Bosnië weergekomenDe laatste zomer zijn we via Polen naar Ukraïne gereden en zo via Slowakije en Tjechië weergekomen.Wegens gezondheidsproblemen( die zo goed als zijn opgelost gelukkig) blijf ik deze zomer in de buurt.Maw, de auto heeft al een hard leven gehad. Ik zou zeggen, tot later op het forum of op een Skodameeting?GroetenEwout alias Volvo_440_turbo (gebruik ik ook op andere fora)