Jump to content

Hoe ouder hoe gekker


Rosinfield
 Share

Recommended Posts

Dan moet je alleen nog ff tijd maken om het te lezen , als je dat wil.

Alleen is het soms handig om het schade bedrag van te voren te weten , soms kan het zelf ophoesten van het bedrag aantrekkelijker zijn dan het via de alrisk te laten lopen
als hierbij je premie omhoog zou gaan
Maar deze schade zou zo maar eens de € 1000,00 kunnen overschrijden ....
Er zijn volgens mij wel site's van schade bedrijven waar je dmv wat foto's ( dus niet 1 ) een opgave van de geschatte kosten aan de hand van de foto's kunt krijgen.
Misschien wel makkelijk met dat je nu op vakantieadres zit en pas over bv 2 weken in NL actie kunt nemen....
Maar opgeven aan verzekering moet volgens mij zo vlug mogelijk, waar je ook zit...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
23 minuten geleden, Wasmachineman zei:

Cool!! Wat kan het resultaat worden, Menno?

300 paardjes?

Dat zou evt wel kunnen met de nodige hardware aanpassingen, zoals bij de Kodiaq van Corné. Mogelijkheden zijn beperkt bij deze motor vanwege de relatief hoge compressie verhouding. 
Deze simpele stage 1 levert +45 pk en +100 Nm op. Denk dat dat ook mooi zat is eerlijk gezegd. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Gisteren 's-ochtends vroeg de auto naar de schadehersteller gebracht. Vanmiddag alweer opgehaald. Keurig gerepareerd. Terwijl de auto werd gewassen werd me een foto rapportage van het hele proces getoond. Best indrukwekkend wat er allemaal aan te pas komt; deur moest er zelfs uit. 
Als leenauto had ik ook een Polo maar een 1.0 met 95 pk. Wat een wereld van verschil zeg. Uiteraard qua vermogen, maar ook een enorm verschil in onderstel. Echt een compleet andere auto (met dezelfde carrosserie). 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Goed gegokt Gert!
Er werd mij zeer uitgebreid en enthousiast van alles verteld aan de hand van die logs op de laptop. Maar degelijke informatie beklijft bij mij voor een groot deel niet. Wat ik wel heb onthouden is dat hij bij maximale belasting nog maar op 60% zit van de limiet. Weet alleen niet meer aan de hand van welke variabele. Maar misschien zegt het jou iets. 
Verder is de turbodruk wat verhoogd en is hij wat "rijker" gezet. 

Link to comment
Share on other sites

14 uren geleden, Rosinfield zei:


Het resultaat wordt geschat op 260 a 270 pk en 430 Nm.
 

Maar krijg je geen uitdraai? Dan weet je het exact. 

Wel erg lekker hoor dat er nu een “finetuning” heeft plaats gevonden. 

Veel rijplezier, Menno!! 

Link to comment
Share on other sites

Zal niet lang duren. Zijn er even langs gereden. Mooi hoor. Enorme wachtruimte met uitzicht op de werkplaats. Kabels uit het plafond.  Op 8/10 een FB bericht dat de rollenbank er in zit en dat de volgende klus de vloer is. De zaken gaan duidelijk voorspoedig

 

Edited by Rosinfield
Link to comment
Share on other sites

Oorspronkelijke planning was dat ze afgelopen zomer al over zouden gaan, ik dacht eind mei ofzo. Vagtechniek is enorm gegroeid, sinds ik er zo'n 10 jaar terug voor het eerst kwam. Toen hadden ze de kantine, intreehal, en alleen het stukje van de garage waar je via de zijdeur binnenrijdt, daar kon met veel moeite 2 bruggen en eventueel een 3e auto binnengeperst worden, dus het huidige (volledige pand) is al een forse groei. Ik heb wel eens begrepen dat ze voordien in een garageboxje werkten in de directe omgeving van het huidige pand.

Polo-GTI-2_0-TSI-DKZC_St2-&-DSG-Stage2.j

 

Dit is dus niet jouw auto Menno?

Bijbehorende koppel-toeren kromme met het vermogen:

20TSI-MG1_st2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe