Jump to content

Wie, wat of waar is dit?

MarcoO2
 Share

Recommended Posts

Heren, heren.

Volgens mij halen jullie verschillende dijken(wegen) door elkaar! 😉

Er was vroeger idd de Knardijk, als enige verbinding tussen het voormalige werkeiland en Harderwijk. Maar de Knardijk is al meer dan 25 jaar GEEN doorgaande route meer.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Knardijk

Daarnaast heb je de Oostvaardersdijk, langs het Markermeer, Almere, De Blocq van Kuffeler, en Lelystad-Haven.

En dan uiteraard ook de dijk tussen Lelystad en Enkhuizen.

Hey Erik, kan het zijn dat je deze al eens eerder als WID had geplaatst? De foto's komen me zo bekend voor. Of wellicht heb ik ze op je Flickr langs zien komen, dat kan natuurlijk ook 😉

Bedoelen jullie echt de Knardijk of Oostvaardersdijk? Deze laatste loopt langs de Markerwaard.

De Knardijk is een irritant mega bol klinkerweggetje waar je met een beetje ijzel zo de dijk afrolt. Oostvaardersdijk was vroeger een autoweg waar ik altijd topsnelheid reed. Kwartier rijden en ik was in Almere. Volgens mij mag je er de laatste 20 jaar nog maar 60 km/pu. 

@MarcoO2Tja, het is in de bergen en langs de route die jullie gereden hebben.

Zo lust ik er nog eentje...

Of kunnen we met Google Streetview ff de route langsscannen en zien of we dat hutje ergens zien staan? 😜

Kijkende naar de bouwstijl is het imho niet in Oostenrijk of Duitsland. Ik zou het eerder in Frankrijk, Italië of Zwitserland verwachten.

Edited by Captain Hook

Op 13-9-2021 om 17:31, VAG-man zei:

Bedoelen jullie echt de Knardijk of Oostvaardersdijk? Deze laatste loopt langs de Markerwaard.

De Knardijk is een irritant mega bol klinkerweggetje waar je met een beetje ijzel zo de dijk afrolt. Oostvaardersdijk was vroeger een autoweg waar ik altijd topsnelheid reed. Kwartier rijden en ik was in Almere. Volgens mij mag je er de laatste 20 jaar nog maar 60 km/pu. 

Ik bedoelde echt de Knardijk met dat gerammel over klinkers. Veel later ging het via Nijkerk en wat als ik het goed zie de Vogelweg (N706) en de Larserweg (N302).

En ik had het over de N701 langs het water van Almere naar Lelytown...
En dijk Enkhuizen > Lelystad die mijd ik zoveel mogelijk, overdag wil ik hem met tegenzin nog wel eens overgaan maar met donker weer rij ik liever om.
Daar rijden echt vaak een zooi randdebielen rond... ( sorry maar heb er geen andere bewoording voor )

We kunnen wel doorbabbelen over de nostalgie van de Flevolandse polderwegen, maar dat brengt ons nog geen steek verder m.b.t. @MarcoO2z'n vage raadplaatje.

Dat bevindt zich ergens in de Alpen landen... en toen... (?)

De lol zit 'm nou juist in de tips, extra fotomateriaal, aanwijzingen, hints, ed.

NIET in de akelige stilte.

Edited by Captain Hook
  • Like 1