Ga naar inhoud

Volvo XC60


WillemJan
 Delen

Aanbevolen berichten

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De meeste mensen hebben wel een bepaalde werk-vastheid, denk ik. Maar bij sommigen is dat wel erg extreem. Had zelf ook altijd Toyota en beviel prima, maar toen ze niet meer het soort auto maakten dat ik zocht, ben ik verder gaan kijken. Vooral ook een kwestie van emoties en minder van rationaliteit, die merk-vastheid. Geldt waarschijnlijk ook voor aversie van bepaalde merken. Zo zul je mij nooit in een Opel of Ford zien b.v.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens Menno. Als iets je is bevallen zal je sneller weer terugkomen op dat merk. Is het je niet bevallen dan zal je er alles aan doen om die te vermijden. En de Volvo beviel mij prima, als lease auto van mn pa :P Dus rij ik mooi Skoda ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is witte rook. Alweer enige tijd geleden heeft mijn vader de Saab 9-4 besteld. Ziet er wel mooi uit!

Ziet er inderdaad mooi uit. Gaat die hem trouwens nog wel krijgen? Technisch is Saab immers failliet en ik kan me niet voorstellen dat de werknemers die hem in elkaar mogen schroeven er zelf nog veel vertrouwen in hebben dat die aan het einde nog van de band loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou in ieder geval geen euro betalen voor hij bij de dealer staat !

En in koopcontract laten vermelden dat als de wagen niet voor een bepaalde data is afgeleverd dat je er kosteloos vanaf kan zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er dan met de Rover-rijders gebeurd?

Wat er met die berijders is gebeurd weet ik niet. :lol:

Maar Rover is al lang failliet en ooit overgenomen door chinezen (meen ik), wat er dan vervolgens gebeurd is met de service, garantieverlening, e.d. geen idee. Maar het zal er ongetwijfeld niet gemakkelijker op geworden zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede morgen allemaal,

Mijn vader is in ieder geval blij met zijn nieuwe aanwinst. In september zal die komen. Volgens mijn vader wordt deze Saab ergens in Mexico gemaakt (nu maar hopen dat die Mexicanen niet helemaal onder de dope zitten o.i.d.). Geen Zweedse toestanden zogezegd.

Mijn vader is ook wel een beetje 'merkengeil': elke auto is mooi zolang het maar Saab is. Maar af en toe gaat hij ook vreemd: zo rijdt hij nu in een Nissan Qashqai. Maar daarvoor had hij wel weer een Saab. (En een Fabia 2 hatchback als boodschappenauto.)

Zo, nu zijn jullie allemaal weer blij.

Oh ja: ik ben ook wel redelijk merkenvast hoor! Dat appeltje valt spreekwoordelijk niet ver van de boom!

Met vriendelijke groeten,

Willem

aangepast door WillemJan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het doek zal niet vallen voor Saab! Er zit al zoveel chinees geld in dus daar komt vast nog wel wat bij vanuit China!

Misschien niet, als zij een gedeelte van het inventaris als onderpand hebben of octrooien of iets dergelijks zijn ze spekkoper. Gewoon overhevelen naar China en onder een eigen naam verder zonder die dure fabrieken in Zweden. Bij een verdere overname was het sociale plan al duurder geweest. De techniek van die oude ("echte") Saab's is immers ook zo richting China gegaan. Opkopers...

Dat Victor Müller een handige jongen is met een vlotte babbel is natuurlijk alleen maar show. Aan zijn magie komt snel een einde en dan blijkt het toch alleen opgeklopte lucht te zijn. Een flink sausje chauvinisme eroverheen (met Spyker in Nederland en Saab in Zweden) doet het op de korte termijn natuurlijk goed in de plaatselijke politiek en media, maar aan het einde wordt je gewoon afgerekend op wat je geleverd hebt! Weinig dus.

Het kost ons alleen maar geld want er stromen natuurlijk wel flink wat subsidies richting dit soort zakenlieden. Bij Spyker in ieder geval wel, en daar kunnen ze heeeeel hard werken op de ontwikkelafdeling heb ik begrepen. Ze werken wel meer dan 24 subsidiabele uren per dag die EZ zou mogen betalen. Jammergenoeg werken er ook nog ambtenaren bij EZ die kunnen rekenen en trouwens (deels) Skoda rijden... Het is voor de Zweden te hopen dat ze net zulke goede ambtenaren hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien niet, als zij een gedeelte van het inventaris als onderpand hebben of octrooien of iets dergelijks zijn ze spekkoper. Gewoon overhevelen naar China en onder een eigen naam verder zonder die dure fabrieken in Zweden. Bij een verdere overname was het sociale plan al duurder geweest. De techniek van die oude ("echte") Saab's is immers ook zo richting China gegaan. Opkopers...

Klopt helemaal! En als de Chinezen alleen dat gedeelte kopen waar ze winhst uit kunnen halen, dan is het maar de vraag wat er met de garantie en service gebeurt... Ik voor mij zou nooit van z'n leven privé een auto kopen waarvan de fabrikant op omvallen staat. Veel te veel onzekerheid, en als klant ben je de sjaak!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe dan ook, (ik heb geen aandelen ofzo) ik hoop dat ze nog wat lucht hebben om door te blijven gaan met het maken van mooie wagens....want mooi is de Saab 9-4 wel!

Edit: Ik vind een Cadillac SRX trouwens ook wel heel mooi.

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Ik ben toch bang dat het binnenkort einde oefening is voor Saab. En wat er dan gaat gebeuren voor de bestaande Saab rijders? Wellicht net zoiets als met Rover??

Ik las zojuist op nu.nldat de productie opnieuw een paar weken is uitgesteld, nu wegens leveringsproblemen. Ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe