Ga naar inhoud

Volvo XC60


WillemJan
 Delen

Aanbevolen berichten

Een goede morgen allemaal,

Mijn vader is 'in for a new car'. Hij wil een auto met een hoge instap en kijkt vooral in het dure segment. Zo vindt hij een nieuwe Saab erg mooi (9-3 ofzo?) en kijkt ook nog naar een Mercedus weet-ik-veel en een Volvo VX60.

Gisteren ben ik met hem meegeweest naar de Volvo dealer. Hij heeft interesse in een VX60. En ik moet het toegeven: het is een mooie auto. Maar er zijn een aantal dingen die me opvielen:

  • Een groot scala aan veiligheids-items, zoals een wakker-blijf-systeem, automatisch aanpassende cruise control snelheid
  • Goede navigatie (niet diefstalgevoelig)
  • Ingebouwde kinderzitjes in de achterstoelen

Het is jammer, want ik mis dit soort dingen juist bij Skoda. Skoda zou dat natuurlijk ook kunnen 'jatten' van de Zweden.

Hoe staan jullie hier tegenover?

Met vriendelijke groeten.... Willem-Jan

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik neem aan dat je de XC 60 bedoelt? Of de station-variant, de V 60?

Hoe dan ook, Volvo loopt voorop met alle veiligheidssystemen. Skoda zou er best een paar van mogen en kunnen overnemen. Maar dat heeft natuurlijk ook alles met positionering te maken. PON heeft veel van die systemen zelf ook al in huis, alleen worden die toegepast in de duurdere Audi´s. Als je ze ook in je Skoda wilt hebben, dan ga je ook (fors) meer betalen voor je auto.

In principe zit alles wat er naar huidige maatstaven echt toe doet qua veiligheidssystemen ook in je Skoda, de nieuwere systemen nog niet. Dat zie je eigenlijk over de hele automarkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste allemaal,

Dank je wel voor de reacties. Ik weet eigenlijk niet waarom mijn vader niet voor een Audi is gegaan. Hij heeft een zwak voor Saab, maar gaat toch even bij anderen kijken.

Een paar jaar geleden hebben ze (van vader en moeder (toen ze nog leefde)) nog een Fabia 2 gehad. Waarom mijn vader nu niet voor een Yeti of Roomster gaat (allebei met een hoge instap) weet ik - denk ik - wel een klein beetje: hij wil gewoon een duurdere auto hebben. Status? Geen idee...

@MarcoO2: je hebt gelijk!

Groetjes... Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Saab zou ik niet nemen, die is binnen jaar op de fles (inschatting zonder wonderen) of in ieder geval technologisch EOL (End of life). Dat laatste zijn ze nu al trouwens.

Volvo is natuurlijk wel aardig en heeft "wel wat". Maar que prijs prestatie niet geweldig, te duur voor het spul. Ook Volvo is technologisch sterk op zijn retour aangezien Ford er niet meer bij zit en de Chinezen nog niet zo ver zijn. Maar goed, je koopt ook een bolide van nu en nu is die nog goed.

Alleen qua imago en inruil zal het de komende jaren wel minder worden. Mercedes en BMW zijn wat dat betreft wel koplopers en VW kan er ook wel wat van,maar dat duurt een aantal jaren voordat dat is doorgedrongen tot Skoda: Audi=N, VW=N+1, Skoda en Seat = N+2 zou zo globaal zeggen. Wel met het voordeel dat de kinderziektes eruit zijn.

Het ligt er dan ook aan hoe je je geld over de balk wilt gooien :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sedola,

Dank je wel voor je bericht. Gelukkig is het mijn geld niet, ik zou het wel weten. :lol:

Saab heeft zojuist geld gehaald uit China. Maar die 9-3 (geloof ik) wordt in Mexico gemaakt. Blijkbaar niet door een Saab fabriek, maar door een andere fabriek die er een Saab embleem op plakt.

Ik geloof dat mijn vader over BMW niet zo te spreken is. Ik zal eens aan hem vragen wat hij van een Audi vindt.

Met vriendelijke groeten.... Willem-Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nogal een verschil als je de Volvo XC60 vergelijkt met de Saab 9-3. Twee totaal verschillende auto's.

Als je in het VAG-segment wil blijven, dan kun je de Volvo XC60 vergelijken met eenTouareg of anders de Audi Q-serie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi MarcoO2,

Ik zal het aan hem doorgeven. Ik denk zelf ook dat het een mooie keus is.

Maar de paden (lees: denkkronkels) van mijn vader zijn zelfs voor mij niet te volgen.

I'll keep you posted!

Groetjes... Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen,

Zojuist hierover met mijn vader gesproken:

-> Audi vindt hij niets

-> BMW is te duur

Ik denk zelf dat een Saab 9-3 (jawel!) de meeste kans maakt............

Groetjes uit een donde Knokke (B),

Willem-Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou haast zeggen geef je pa een verrassings dag

Wat dat inhoud ?

Wel jij regelt met de skoda dealer een proefrit in een Yeti

Je neemt hem mee naar de S dealer en laat hem een uur in de Yeti rijden

Laat de dealer een folder in de wagen leggen met de duurste uitvoeringen van de Yeti

Hij zal verbaast zijn zodra hij er in gereden heeft !

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou haast zeggen geef je pa een verrassings dag

Wat dat inhoud ?

Wel jij regelt met de skoda dealer een proefrit in een Yeti

Je neemt hem mee naar de S dealer en laat hem een uur in de Yeti rijden

Laat de dealer een folder in de wagen leggen met de duurste uitvoeringen van de Yeti

Hij zal verbaast zijn zodra hij er in gereden heeft !

Hoi EdK,

Ik heb over je voorstel nagedacht en ook al overwogen het te gaan regelen. Totdat mijn vader vertelde hij de Yeti maar niets te vinden (in mijn eigen bewoordingen). Maar ook BMW en Mercedes moesten het ontgelden hoor.

Kortom: het blijft bij een Saab: de 9-4.

For my few cents... Willem-Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, tóch geen 9-3 dus. Paste ook totaal niet in het rijtje. Die 9-4x vind ik nog wel een mooie auto, nou ja, voor een Saab dan.

Als hij echt een Saab-adept is, dan verbaast het me niets dat hij niet de bekende Duitse merken wil. IS toch een compleet andere auto (met een heel ander slag berijders).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ha, ha, ja dan is dit wel een vooruitgang. Zal ook best een goede auto zijn en idd, zoals Marco zegt, de Saab rijder is een apart slag. Degelijk en (toch) gedistingeerd of zoiets. Als ik zoveel geld te besteden had, zou het denk ik een Lexus, Audi of toch een Yeti in een duurdere uitvoering (diesel 4x4 met DSG) worden. l

Link naar reactie
Delen op andere sites

net als menno zegt hij heeft eigenlijk voor hij ging vragen al zijn keuze gemaakt en wil eigenlijk die keuze alleen nog bevestigd hebben

Nadeel van nu een Saab nemen is , hoe gaat het straks met de service beurten lopen als Saab geen Saab meer is !

En wat gaat de inruilprijs doen straks als er geen Saab meer is ?

Ik denk voor mezelf dat ik Saab in deze tijd maar even zou overslaan !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Saab gaat nooit dood! Dit merk blijft altijd wel in leven via een of andere geldschieter! Net als met voetbal: Feyenoord degradeert nooit! Ook zo'n waarheid...

't Is maar wat je een waarheid noemt..... haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe