Ga naar inhoud

Pon gaat 160.000 Nederlandse auto’s terugroepen [updated]


Ons Skoda Nieuwsmeisje
 Delen

Aanbevolen berichten

vraag me af of je "verplicht" bent om terug te gaan naar de dealer.. en hoe zit het dan met bijvoorbeeld mij? ik heb de auto gekocht bij een gewone garage en dus niet bij de dealer.....

moet k ook terug? zo ja.. ik heb de auto laten chippen bij vvt, gaat de dealer / vw /skoda ook dat grapje weer opnieuw betalen dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verplicht is het niet inderdaad. Maar gratis nieuwe tuning zou ik niet op rekenen... Sowieso omdat dat de tuners teveel geld kost terwijl het niet hun probleem is, maar ook omdat niet zomaar dezelfde tuning teruggezet kan worden, lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vraag me af of je "verplicht" bent om terug te gaan naar de dealer.. en hoe zit het dan met bijvoorbeeld mij? ik heb de auto gekocht bij een gewone garage en dus niet bij de dealer.....

moet k ook terug? zo ja.. ik heb de auto laten chippen bij vvt, gaat de dealer / vw /skoda ook dat grapje weer opnieuw betalen dan?

 

Het verplichte karakter is volgens mij nog niet geregeld, maar omdat er geen problemen voor de gebruiker zijn, maar het niet gaan vooral gevolgen heeft voor het milieu, verwacht ik dat daar wel een draai aan wordt gegeven (bijvoorbeeld dat de typegoedkeuring van je auto ongeldig wordt verklaard als je niet teruggaat, en het op die manier dus onmogelijk wordt om legaal de weg op te gaan).

 

Wat de tuning betreft: de meeste tuning die gedaan wordt is wettelijk niet toegestaan (vermogenswinst boven de toegestane norm van 20% boven fabrieksopgave, origineel zitten veel Vagauto's al op 5-10% boven de fabrieksopgave, dus legale vermogenswinst door tunen is dan te verwaarlozen. Daarnaast zou je volgens mij wel de oude tuning gewoon terug kunnen zetten, mits daar een backup van is gemaakt bij het tunen. Tenslotte zal de aanpassing door Vag ook puur softwarematig zijn, dus terugzetten van de oude software moet technisch gezien geen probleem zijn. Verder is het zo dat veel tuners gratis de tuning terugzetten na een incident (bij voorbeeld door update door dealer, of om problemen op te lossen tijdelijk oude software teruggezet), dit is echter op zo'n grote schaal en buiten de schuld van de tuners, dat de vraag is of ze dat ook in dit geval gratis doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me of je die typegoedkeuring wel ongeldig verklaard kan worden. Wel voor nog te produceren of te verkopen auto's, maar voor bestaande gevallen met terugwerkende kracht ongeldig verklaren is niet het toppunt van behoorlijk bestuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe