Ga naar inhoud

EGR klep


Roadrunner
 Delen

Ga naar oplossing Opgelost door MartinH,

Aanbevolen berichten

Heb zeker geen linker handen maar als excuus om het niet zelf te doen is dat ik geen brug en verwarmde ruimte heb.......

Uiteraard een rotsmoes, maar respect voor het zelf vervangen van je klep en dank dat je dit op deze uitgebreide wijze met ons wil delen.

 

 

 

 

 

waarom kan ik maar 1 like geven.....??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de leuke reacties.

Sleutelervaring is wel handig, hoewel er op zich niet heel veel mis kan gaan, behalve dat sommige boutjes gewoon erg lastig te bereiken zijn. Dus geduld en voldoende tijd nemen is ook belangrijk.

Ik had geen beschrijving waardoor ik geregeld moest kijken wat wel of niet los moest. Met de beschrijving die ik gemaakt heb weet je in ieder geval welke stappen je moet nemen.

Een brug is wel erg handig om te hebben. Of de ruimte verwarmd moet zijn is een kwestie van timing :) (die van mij is ook niet verwarmd)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de ruimte verwarmd moet zijn is een kwestie van timing :) (die van mij is ook niet verwarmd)

 

Nee, maar je staat wel beschut !

Bij mij zou het er dan op neer komen dat ik sta te sleutelen op straat voor de deur.

En zoals het weer gister en vandaag is, dan is dat geheel geen pretje.

Maar ook zomers beetje op de straat onder je wagen liggen niet echt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
  • 10 maanden later...

Na 107000km gisteren een knipperend lampje van het voorgloei-systeem en een Octavia die amper nog vooruit kwam op de snelweg

Vandaag bij een onafhankelijk VAG garage geweest en meteen werd de pc aangesloten

Meerdere foutmeldingen verschenen op het scherm en aan de hand van de codes kon de technieker on zéér goed toelichten wat er precies aan de hand was

Méér dan waarschijnlijk de EGR-klep en dat kost inderdaad wél geld maar voor +/- 800€ inclusief alle werk heb ik geen andere Octavia

En de technieker liet me weten dat er ook wat werk aan te pas komt om alles te doen zoals het moet

Dit is de éérste keer sinds ik deze wagen kocht in 2012 als jonge 2é hands dat er een defect op treed dus....

Meteen kon de technieker me ook laten zien wat de verzadiging was van de DPF en deze gaf 28% verzadiging aan waar het max toelaatbaar is 70%

Dus ben nog enkele jaren gerust tot +/- 200dkm met deze fantastische break 

En tegelijk kan onze 7 jaar oude Octavia ook nog eens verlost worden van de "sjoemel-software" 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Frank, wat ik heb gedaan is de egr uit de software laten schrijven voor €200.

probleem opgelost en goedkoop.

Als er nog meer stuk is wordt het waarschijnlijk een ander verhaal, maar bij een kapotte egr gaat de auto automatisch over in noodloop.

aangepast door Roadrunner
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Roadrunner

Dat was enkele jaren geleden al mijn bedoeling maar, ik liet me toen vertellen dat dit bij VAG voertuigen niet zo een uitgesproken probleem was

Eergisteren was het dus "te" laat nadat de auto in zijn noodloop ging

Moest ik iemand vinden die de "nieuwe" EGR meteen kan uitschakelen...

 

Wij hebben een nieuwe camper (op Fiat basis en Euro 6 ) en..de EGR klep wordt in 2018 weggeschreven

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Het resultaat..EGR klep vervangen en terwijl onze Octavia toch op de "brug" stond....defecte demper-rubbers van achterste schokdempers en achterste remblokken (na 107dkm) vervangen

Kosten 911€ alles incl.

Doch enkele dagen later toen ik bezig was met het veranderen zomer naar winterbanden....de stofkap van de rechter cardan....naast de spanklem "gescheurd"

Vermoedelijk stuk getrokken met het verwijderen van de cardan.....want "zo" scheurt deze rubber maar niet door

Maar ja...wat doet je dan als klant....nog eens 126€ voor een nieuwe stofkap incl. werk

Alles werd uitgevoerd bij een onafhankelijke VAG garage en onafgezien van dit voorval toch best tevreden van deze mensen

Volgende grote kosten zullen banden worden in  2018...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, SkodaFrank said:

Vermoedelijk stuk getrokken met het verwijderen van de cardan.....want "zo" scheurt deze rubber maar niet door

Wel een ongeveer 7 jaar oude wagen en dus ook rubber in weer en wind en aan bewegingen onderhevig...
Dan verbaast het me niet dat als men aan cardan bezig is geweest zoals je zegt dat hij scheurt.
Alleen jammer dat meneer de monteur dit niet heeft geconstateerd en meteen heeft verholpen.
Vermoed dat je dan iets minder dan de €126,00 kwijt was geweest !
Maar goed je zal nu wel weer wat KM door kunnen rijden zonder veel problemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe