Ga naar inhoud

Aanschaf Yeti


Yetibuyer
 Delen

Ga naar oplossing Opgelost door Yetibuyer,

Aanbevolen berichten

Hallo Forum,

 

Helaas heeft mijn Sharan het motorisch begeven en ben ik op zoek naar een goede auto die onze caravan en trailer makkelijk (ook  in de bergen) kan trekken.

Lang voor en nadelen afwegend kom ik uit op de Yeti 4x4 2.0 TDI met 140 of 170 pk. bouwjaar 2011 of nieuwer, max 100.000 km.

Ik ben voornemens om de Yeti in Duitsland aan te schaffen (Ik weet de voor/nadelen, werk bij de RDW :D ) Doe het ook niet zozeer vanwege de prijs, maar vanwege de ruimere keuze.

Mijn vraag is nu waar ik op moet letten bij de Yeti. Ik heb 1 op het oog, waarvan de verkoper mij vertelde dat de deuren waren overgespoten vanwege roestvorming. Volgens hem was dit een veel voorkomend probleem. Is dat correct? Heb wel wat gelezen over gespoten kit wat niet droog was, maar niet over roest. Als dit waar is, is dan dit beter dan origineel?

Waar kan ik nog meer op letten? Zijn er eigenlijk wel zwakke punten bij een Yeti?

 

Alvast bedankt voor de reacties.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat die ook DSG7 heeft. DSG6 hebben dacht ik alleen de zwaardere motoren (dus die 170 pk versie heeft zeker dsg6) ivm de hoeveelheid koppel. 
DSG is heerlijk. Alleen is de standaard software wel heel erg ingegeven door emissie eisen en het nieuwe rijden (nauwelijks een 1e versnelling en bij 60 al in de 7). Heb de software daarom wat laten aanpassen (met de nieuwe auto weer). Schakelt dan wat later op in stand D en wat eerder in stand S (die is nl met de standaard software eigenlijk niet bruikbaar vanwege onnodig lang doortrekken). Ben er zeer content mee 


Kon het niet meer aanpassen, vandaar:

Die heeft DSG6. 

Maar ik weet niet hoe het met DSG6 zit; ik neem aan ongeveer hetzelfde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde eigenlijk dat ik niet weet hoe het zit met dat al te vlot opschakelen, bij DSG6. Maar jij wel, Frank!


Wat koppel betreft kan DSG7 niet officieel maar wel volkomen veilig nog best aardig wat meer hebben

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties. Ik heb me wat ingelezen in DSG's en automaten in het algemeen. Wat ik lees is dat er gemiddeld toch tegen de 10% uitval is op langer termijn. Dit schijnt toch significant meer te zijn als gewone hand geschakelde versnellingsbakken. Ik heb dus maar besloten om van een DSG af te zien.

Volgende week woensdag ga ik een rondje Duitsland doen en enkele Yeti 4x4 diesel met 170pk motoren bekijken. Wie weet.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Natuurlijk rijdt een DSG fantastisch. Rij regelmatig in de auto van mijn zwager, een Golf TDI met DSG. En 10% uitval is ook niet wetenschappelijk onderbouwd. En inderdaad, het is lange termijn en 90% gaat dus niet stuk. Maar ik koop een auto die al 4 jaar oud is, en ik probeer er toch 10 jaar in te rijden. (helaas niet gelukt met mijn sharan) Zelf rij ik nog iets van 30000 per jaar, dus dan kom ik op de 4 ton aan kilometers. En nogmaals, het is geen wetenschappelijke berekening, maar statistisch heb ik dan volgens mij met een DSG meer kans om aan de beurt te zijn.

Maar nogmaals, het is mijn gevoel, en aangezien auto's kopen emotie is ga ik voor de handbak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach je hoeft je geheel niet te schamen met een handbak hoor, ik rij al een handbak vanaf nieuw en wil ook echt niets anders...

Zo'n DSG mag dan erg mooi zijn kwa techniek , maar is weer extra elektronica en mechanica die alleen maar stuk kan gaan en dan een boel euro's kost tov een handbak...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals het er nu voorstaat ga ik woensdag bij twee dealers in Duitsland kijken.

170 PK versie 4x4. Blijft wel oppassen. Gepimpte 140PK versie wordt ook doodleuk als een 170PK uitvoering te koop aangeboden.

Ben al bij 1 handelaar geweest. Daar stak in gesloten toestand de rechterportier 3mm buiten de carrosserie. Hoewel er unfalfrei in de advertentie stond leek het mij geen zuivere koffie.

Hopelijk gaat het woensdag beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe