Ga naar inhoud

Consument wordt bedrogen?


Snelle
 Delen

Aanbevolen berichten

Rosinfield, on 28 Aug 2014 - 11:03, said:

misleiden gaat uit van het bewust verkeerd informeren/voorlichten.

Nee, misleiden is subtieler. Het is "(iemand) opzettelijk iets laten geloven dat niet klopt." Dat kan ook door net niet verkeerd te informeren.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

O.k. Tja.

 

Je beziet het leven dus met een positieve blik. Weet je wat? Ik laat het gewoon zo  :).  

 

Maar het kan inderdaad nonchalance zijn - maar dan wel nonchalance met een effect dat Ziggo goed uitkomt en de klant wat minder.

 

Ik vraag me echt af of het nou niet handiger was om te limiteren op 4, dat zal in de praktijk niet al te veel dataverkeer kosten en nagenoeg alle klanten zijn daarmee tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 - maar dan wel nonchalance met een effect dat Ziggo goed uitkomt en de klant wat minder.

 

 

Ik was al jaren lang klant bij Ziggo en kreeg, als gratis extra dienst, de mogelijkheid om op zeer veel plekken gratis gebruik te maken van wifispots. En niet op 1 maar op 2 apparaten tegelijkertijd (het kan desnoods op 100.000 apparaten, maar "slechts" 2 tegelijk). Het gaat niet, of niet merkbaar, ten koste bandbreedte o.i.d. In tegendeel, de afgelopen jaren heb ik bovendien twee keer van Ziggo gratis extra Mb gekregen. De kosten van mijn 3-in-1 abonnement zijn al die jaren niet of nauwelijks gestegen.

 

Nu lijkt het potdikkie wel of ik reclame maak voor Ziggo. Nou ja, het zei zo, ik ben nu eenmaal een tevreden klant en heb weinig begrip voor het chagrijn van niet-klanten die menen dat de consument hier bedonderd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja en straks gaan UPC en Ziggo samen en onder de naam Ziggo dus zal een verademing zijn voor alle UPC klanten straks als ze het Ziggo beleid gaan ondervinden....... ( echt....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, misleiden is subtieler. Het is "(iemand) opzettelijk iets laten geloven dat niet klopt." Dat kan ook door net niet verkeerd te informeren.  

 

 

Maar "opzettelijk" is essentieel. En ik kan me niet voorstellen dat daarvan hier sprake is

Ik kan me bijna niet voorstellen dat er daarvan géén sprake is. Reclame is immers langzamerhand inherent aan het scheppen van verkeerde verwachtingen en het claimen van (zwaar) overtrokken resultaten. Nu mag je je daar als consument natuurlijk ook gewoon bewust van zijn en reclames met een korreltje zout nemen. De grens van wat nog net niet misleidend is en wat wel misleidend is, is ragdun en arbitrair. 

 

Persoonlijk vind ik de dienst die Ziggo hier aanbiedt prima en voor veel mensen een aanwinst en meerwaarde. Ik snap dan ook volledig dat Casey hier uitermate tevreden over is. Tegelijk snap ik ook dat mensen zich bedonderd voelen, omdat je op basis van de gedane uitspraken nu eenmaal niet hoeft te verwachten dat er een limiet van twee apparaten is. Ik vind het niet meer dan redelijk dát er een limiet is, maar ik vind (gelet op de huidige "apparaatdichtheid") het gekozen aantal van maximaal twee gewoon laag. En dat geeft op zich nog steeds niet, het blijft immers een meerwaarde, maar wek dan gewoon geen te hoge verwachtingen... ;)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gekke is, dat ik er onlangs achterkwam dat we met z'n tweeën wel met 4 apparaten gebruik maken van de wifispots van Ziggo. Zou wellicht bedoeld worden dat je maar 2 tegelijk kan gebruiken? Of is die limiet van 2 later ingevoerd en profiteer ik nog van het echt ongelimiteerde aantal apparaten!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, het is dus maximaal twee per persoon ;) Zonder gekheid: ik neem aan dat het gaat om maximaal twee apparaten tegelijk. Of kan jij met die vier apparaten tegelijk online? Dit roept dan de vraag op of die limiet er daadwerkelijk is, of dat Ziggo die alleen uit voorzorg (om zich er op te kunnen beroepen) in haar voorwaarden heeft opgenomen. Leuk om eens uit te testen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben al eerder gemerkt dat 3 ingelogde apparaten niet werkt, het 3de apparaat kan dan namelijk niet op de wifispot inloggen. Overigens zonder duidelijke foutmelding, maar het inloggen mislukt gewoon.

Maar 2 willekeurige apparaten tegelijkertijd gaat wel. Ik heb dus de indruk dat, i.t.t. wat nu op Ziggo site staat, er voor mij geen limiet is voor het aantal apparaten maar voor het aantal gebruikers dat tegelijk online wil met de wifispots. Iets wat ik ook vanaf het begin zo begrepen heb.

aangepast door CaseyBasey
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe