Ga naar inhoud

Het grote voetbaltopic!


Wasmachineman
 Delen

Aanbevolen berichten

Tsja het was een waardeloze week voor ons frankje....
Maar goed bijna heel NL heeft de afgelopen week genoten van alle opmerking, persiflages en wat nog meer....

Maar gelukkig was er vandaag ook nog F1 !!


Zo dit was weer genoeg vtbl voor mij dit jaar.....

aangepast door EdK
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur ago , EdK said:

Maar gelukkig was er vandaag ook nog F1 !!

Yep, carambole in 10 seconden: Fin jr. raakt Fin sr. die vervolgens de Nederlands/Belgische Limbo uit de race ketst.

Serieus: dodelijk saaie baan daar in Barcelona, als er rijders elkaar niet van de baan tikken, of er geen pechgevallen zijn, is het gewoon een optocht op hoge snelheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feyenoord-trio laat zien dat ervaring loont

Bron: Telegraaf

GOUD VAN OUD

Van links naar rechts: Eric Botteghin, Karim El Ahmadi en Jens Toornstra. © FOTO’S DIJKSTRA

 
Redacteur
Van links naar rechts: Eric Botteghin, Karim El Ahmadi en Jens Toornstra.
Auteur
Jeroen Kapteijns
Publicatie datum
Vandaag, 07:34

Nooit eerder in de lange historie van het Telesport Voetballer van het Jaar-klassement legden drie spelers van één club beslag op de Gouden, Zilveren en Bronzen Schoen. Het illustreert het bijzondere seizoen van kampioen Feyenoord, dat Karim El Ahmadi, Eric Botteghin en Jens Toornstra deze individuele trofeeën hebben veroverd.

„We zijn alle drie echte teamspelers en daarin lag dit seizoen ook de kracht van Feyenoord. Het is een geweldige eer dat we in de prijzen zijn gevallen”, aldus Gouden Schoen-winnaar Karim El Ahmadi.

De Feyenoorders hebben onvergetelijke dagen achter de rug met de huldiging op de Coolsingel maandag als hoogtepunt. „Ik heb alles geprobeerd terug te kijken. Alle beelden, alle foto’s. Het was prachtig om te zien, al die blijdschap bij iedereen”, aldus Botteghin. „Het gaf me echt kippenvel”, bekent El Ahmadi. „Vorig jaar was al heel mooi met de beker, maar dit jaar leek het wel het dubbele. Ik zag mensen huilen van vreugde en dan besef je wat dit kampioenschap losmaakt in Rotterdam. Iedereen in de stad snakte ernaar. Overal waar je nu komt, word je op handen gedragen.”

 
 
BRONVERMELDING
FOTO’S DIJKSTRA
 

https%3A%2F%2Fcdn-kiosk-api.telegraaf.nl

 
Redacteur
Ook Nicolai Jørgensen wordt in het zonnetje gezet. De spits scoorde dit seizoen liefst 21 keer voor Feyenoord.

Ter afsluiting van de feestdriedaagse verzamelden de Feyenoorders zich gisteravond bij het Hulstkamp-gebouw op het Noordereiland voor een laatste feestelijk samenzijn met alle medewerkers van de club. Aan de kade van de Maas keken de drie prijswinnaars nog een keer terug op het voor hen unieke seizoen.

„Ik ben nooit eerder hoog geëindigd in een individueel klassement”, aldus El Ahmadi, de verdedigende middenvelder, die zo onmisbaar was als het cement tussen de stenen van het Feyenoord-collectief. „Vaak vallen de jongens die veel goals maken in de prijzen, maar het is leuk dat je als verdedigende middenvelder ook de individuele waardering krijgt. Deze prijs is een bevestiging van hoe ik dit seizoen heb gespeeld. Het klassement Voetballer van het Jaar is een groot gebeuren in Nederland en ik vind het extra bijzonder, dat de beoordelingen worden gegeven door oud-voetballers.”

Het is opvallend gezien de steeds jeugdiger wordende Eredivisie, dat de drie prijswinnaars ervaren krachten zijn. El Ahmadi is 32, Botteghin 29 en Toornstra 28. „De ervaring in ons team heeft een grote rol gespeeld bij ons kampioenschap”, beseft El Ahmadi. „Als je alleen ons laatste duel neemt, waarin Dirk Kuyt een hattrick maakte en zo een wedstrijd besliste, waar heel veel druk op lag. Een jongere jongen was daar misschien anders mee omgegaan dan een ervaren speler als Dirk Kuyt.”

Voor Zilveren Schoen-winnaar Botteghin is het al de tweede keer dat hij in de prijzen valt in het klassement Voetballer van het Jaar. Als speler van FC Groningen legde hij twee jaar geleden beslag op de Bronzen Schoen. Ook dit seizoen is Botteghin weer een constante factor geweest achterin. De Braziliaan speelde alle 34 wedstrijden. „Heel bijzonder. Ik had geen blessures en geen schorsingen, wat voor een verdediger altijd moeilijk is. Dit jaar lukte veel. Ik ben er heel dankbaar voor, dat ik gezond ben, geen blessures heb gehad en alles kon spelen. Maar het is niet uitzonderlijk voor mij. Als je mijn hele carrière ziet, dan speel ik altijd bijna alles.”

Bronzen Schoen-winnaar Toornstra werd met 14 goals tweede op de clubtopscorerslijst achter Nicolai Jørgensen, die hij in het klassement Voetballer van het Jaar nipt voor bleef. „Deze prijs had ik van tevoren niet verwacht. Ik weet wel dat ik goed kan voetballen, maar voor een prijs als deze moet je een heel seizoen constant spelen, dat is gelukkig gelukt”, aldus de middenvelder, ook bij een feestelijke gelegenheid als deze een echte teamspeler. „Ik denk dat er nog meer spelers van ons hiertussen hadden kunnen staan, maar Karim is voor mij de terechte winnaar. Hij is het hele seizoen de motor in ons elftal geweest, de man die altijd echt de controle had en heel wat ballen heeft afgepakt.”

Na de wedstrijd met Marokko tegen Oranje begint de vakantie voor El Ahmadi, die alweer stiekem vooruit kijkt naar het nieuwe seizoen, waarin hem veel moois staat te wachten. „Champions League-voetbal is een nieuwe ervaring waar ik enorm veel zin in heb. En het lijkt me ook heel mooi om de Gouden Schoen op het Gala Voetballer van het Jaar in ontvangst te mogen nemen. Om samen met familie en vrienden een mooie avond te kunnen beleven. Dat is voor mij ook iets om naar uit te kijken.”

 

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Zeurpiet dat je er bent....
Zou als ik jou was bij de Wibra een jurkje gaan kopen...

 

ruim 200 miljoen voor eens speler............ noem je dat echt voetbal........... stelletje toneelspelers benne het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur ago , Drs. G.A.E.S. Bierhalen said:

Leuk voor die dames maar het stelt geen moer voor. Dit is even een hype en na 2 dagen hoor je niemand meer. 

Bijna begint de competitie weer en gaan we weer echt voetbal kijken! :bier:

 

Neem anders ff een biertje Frank... 

:blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe