Ga naar inhoud

auto - bij stilstaan - uit zichzelf op slot >> kan dat uit?


Skoody Boo
 Delen

Aanbevolen berichten

En dan bedoel je dat als je de deuren met AB ontgrendeld en niet opent en dat ze dan na een tijdje weer automatisch sluiten ?

 

Dat zou kunnen, dat het alleen is als je niet de deur opent.

 

Jij wilt dat 'ie na enige tijd vanzelf open gaat?????!? :blink:

 

Nee, dat bedoel ik niet. Ik wil, als ik de auto open laat, dat hij dan open blijft totdat ik een actie doe om hem op slot te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Standaard is het zo dat als je je wagen met AB opent en geen van de portieren opent hij na meen een minuut automatisch weer zal sluiten.

Deze functie zou ik nooit uitschakelen, als er eens een onverlaat in huis de deur opent met de AB en dit niet door heeft zal hij dus weer afsluiten en niet geopend een nacht doorgaan met al dat gespuis op straat.

 

Zodra je opent met AB en je opent er direct erna een deur en sluit de deur weer en hij valt in het slot , dat is een situatie die niet zou mogen. Vanaf dat moment moet je hem weer bewust met AB sluiten.

En in algemeen is zoals bovenstaande uitgelegd de beide functie's ook in VCDS ingesteld

 

Bij mijn Yeti is het dan ook nog mogelijk om bij eerste keer openen drukken op AB dat alleen de bestuurders deur ontgrendeld word

en bij een tweede maal drukken op AB de resterende deuren.

En voor achterklep heb ik dan op AB nog de middelste drukknop tot me beschikking om alleen de achterklep te openen en indien wagen geheel gesloten is zal alleen de klep openen en de deuren niet.

Gooi ik de klep naderhand weer dicht dan zal de gehele auto weer vergrendeld zijn.

 

Dus tsja wat is nu exact in jouw geval het probleem ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus tsja wat is nu exact in jouw geval het probleem ?

 

Ik was bang dat in een verstrooid moment de auto op slot kan raken terwijl er een sleutel in ligt. Maar als hij niet meer uit zichzelf op slot spring nadat er een deur is geopend kan dat niet voorkomen, dus dan is er geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euhhhh dat laatste is niet geheel waar.

Als je een schakelaar in auto hebt waarmee je de deuren van binnenuit kunt sluiten en indien je per ongeluk deze knop in een verstrooid moment indrukt en daarna de deuren sluit gaan ze wel degelijk op slot met de sleutel nog in de wagen.

 

Dit ooit ervaren in de wasstraat toen ik de boel nog ff lekker aan t uitzuigen was met een muziekje uit de speakers en al mijn papieren / trui / jas etc ook achter slot en grendel uiteindelijk lagen en ik winterdag in T shirt met geleende fiets 20 min naar huis kon fietsen om de reserve sleutel op te halen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is echt zwaar verrot zeg!

 

Wel typisch iets wat bij schoonmaken gebeurt. Als ik de auto al uitzuig doe ik dat op een zomerdag voor mijn huis met reservesleutel in de buurt, maar belangrijker, dan zit de dreutel er niet in. Het horrorscenario was dat dat ding ver van huis en reservesleutel op een warme zomerdag op slot springt met sleutel + dreutel er in. Dan heb ik liever het risico dat hij een nacht open staat.

 

 

Op zich heeft dreutel na alle gestolen nachtrust   :angry:   :boos4:   :vloeken2:  :vloeken3: best een zweetkuurtje verdient :vrezen:   spam , maar ja, 't is toch je eigen dreutel weetjewel..... :baby:  :wub:  :hart:   :bloem2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

En voor achterklep heb ik dan op AB nog de middelste drukknop tot me beschikking om alleen de achterklep te openen en indien wagen geheel gesloten is zal alleen de klep openen en de deuren niet.

Gooi ik de klep naderhand weer dicht dan zal de gehele auto weer vergrendeld zijn.

Hier is er natuurlijk enig risico als men de sleutel eventjes in de koffer legt om er iets uit te nemen en doet men dan de klep dicht heb je wel pech.

Daarom gebruik ik die middelste schakelaar niet maar enkel de algemene schakelaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat deuren opnieuw vergrendelen, na ontgrendelen zonder openen van een portier of achterklep heeft nog een doel: als je de auto parkeert, uitstapt en vergrendelt met de AB, en vervolgens de sleutel in je zak steekt, loop je het risico dat ongemerkt in je zak de sleutel wat klem komt te zitten en de ontgrendelknop wordt ingedrukt (kan ook als je al 50 meter weg bent bij de auto of als je in een gebouw bent vlak bij een raam terwijl je auto daar vlakbij staat. Zonder dat automatisch opnieuw vergrendelen staat je auto na 'per ongeluk ontgrendelen' dus gewoon open, op een parkeerplaats bij je werkplek bij een winkelcentrum of iets dergelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe