Ga naar inhoud

Binnenkort binnen voor tweede onderhoud.


Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

De service-indicator heeft aan dat mijn SII op onderhoud moet bij de dealer dit na 18000 km normaal zou het 23000 km moeten zijn maar aangezien er één jaar tussen zit en dit het eerst wordt bereikt moet ik nu een afspraak maken.

Een paar puntjes waar men moet naar kijken.

De afdichtingsrubber die rondom de bestuurdersdeur loopt is onderaan los gekomen, heb deze nu zelf wat vastgekleefd met tape.

Bij de achterste ruitenwisser is de rubber stuk, dat wordt een nieuwe.

Als het koud wordt onder de 5° maakt het rechterluchttoevoer een tikkend (vibratie) geluid dit enkel bij stationaire toeren. Eens men een beetje gas heeft is dit weg het is wel vervelend als men in de file staat of voor een rood licht.

Als het buiten wat warmer wordt hoort men niets meer.

aangepast door Snelle
Geplaatst:

Waar kan men dat terugvinden?

Denk dat ik sowieso te weinig km op een jaar doe en dat het gewoon elk jaar eens een onderhoud moet.

Geplaatst:

In je manual. Hangt er vanaf of het een variabel onderhouds interval (voi) is of niet. In dat geval is het om de 30 000 km of twee jaar, tenzij de bc eerder een melding geeft. Anders is het bij 15 000 of 2 jaar. Ik denk dat het bij jouw auto 30 000 is

Als de indicator eerder aangeeft, zal daarvoor een reden zijn. Enig idee? Kan zijn veel korte de ritjes, veel trekken en/of sportieve rijstijl

Geplaatst:

Korte ritjes zullen wel de oorzaak zijn van het vroegtijdig bezoek aan de dealer.

De ruitenwisser is wel heel rap stuk zo weinig km en de achterste wisser wordt toch veel minder gebruikt dan voorraan.

Geplaatst:

UV straling verouderd een wisserblad ook hoor zonder dat je deze gebruikt.

 

En wat de onderhoudsinterval, Witte Yeti (Pim) had ook eenzelfde probleem met vroegtijdig een melding dat hij voor service moest.

En bleek ook te komen door meen korte ritten en caravan trekken.

Op één of andere wijze meet de BC klaarblijkelijk de wagen om te constateren dat je vervroegd voor onderhoud moet.

Geplaatst:

Korte ritjes zullen wel de oorzaak zijn van het vroegtijdig bezoek aan de dealer.

 

Hoogstwaarschijnlijk wel, in mijn werkplaatshandboek van mijn Felicia stond dat ook aangegeven. Nu wordt dat waarschijnlijk automatisch gemeld.

 

Uiteindelijk valt dat goed mee, vind ik, 1 keer onderhoud per jaar

Geplaatst: (aangepast)

Vandaag terug het tikkend geluid in de rechter luchtuitlaat als ik de oprit op rij en nu is het niet koud, gaan luisteren op de passagierszetel en het geluid blijkt niet afkomstig te zijn van het rooster. De deur eens geopend en het komt van onder de wagen het tikken wordt versterkt door het luchtkanaal waardoor het lijkt dat daar iets mis mee is.

Zou onder de wagen iets los hangen?

aangepast door Snelle
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Zo de wagen heeft een grote beurt achter de rug, nou ja groot?

 

Oliefilter

Pollenfilter

Bus fuel guard

Olie Titan Supersyn. plus 5w40

1 vijs 

Achter wisserblad vervangen.

kleine leveringen

Milieubedrage

en 45' werkuren

Totaal

192,83 €

 

De rubber die los zit rond de bestuurdersdeur en het uitneembaar lampje in de koffer (werkt niet als men deze eruit neemt) is ook besteld.

 

Het tikken was natuurlijk deze week niet van de partij dus kon men ook niets vinden, mogelijk wordt het volgende week wat kouder en treed het weer op en kan ik dan naar de garage, onder garantie natuurlijk.

Geplaatst:

Moet je me alleen ff uitleggen wat "vijs" is in je lijst.

Maar nette prijs voor een beurt, betaal ik graag voor de Yeti

Geplaatst: (aangepast)

waarschijnlijk die de wagen bij elkander houd ?

 

maar dank voor vertaling niet vlaming....... B)

aangepast door EdK
Geplaatst:

Denk dat ze met de vijs bedoelen deze waar men de olie aflaat.( allee als men deze eruit draait :P)

Vraag mij gewoon af wat die Bus duel guard daar komt doen?

Geplaatst: (aangepast)

Blijf het vreemd vinden dat die vijs/schroef in rekening gebracht wordt, want dat zou betekenen dat er een nieuwe schroef ingegaan is.

Terwijl ze eigenlijk altijd alleen de afsluitring vervangen. M.a.w. er gaat een nieuwe afsluitring om dezelfde schroef...

 

Carterring (pakking). Meestal  koperlegering of alu.

17.CR1000-500x500.jpg

 

En waarom heeft men een bus fuel guard gebruikt?

http://www.fuel-guard.co.uk/

was er iets aan de hand wat met een flesje van dat spul verholpen is? Of was het een placebo? :P

aangepast door Captain Hook
Geplaatst:

Mogelijk gaat het om de afsluiting en is de benaming verkeerd gekozen op de rekening, ga er nu toch niet wakker van blijven.

Die fuel guard wil ik toch eens weten, volgende week wordt de rubber vervangen dan eens navraag doen.

  • 2 weken later...
Geplaatst:

De ratel zou niet meer mogen optreden, de koker waar de brandstofleiding doorloopt is opgevuld met schuim.

Het uitneembaar lampje in de koffer is vervangen, heb de indruk dat dit nu meer licht heeft het is in ieder geval een witter licht.

De deurrubber is vervangen door een nieuw exemplaar.

Op naar de volgende beurt, binnen een jaartje :)

Geplaatst:

Niet meer kunnen vragen ben in de avond achter de wagen geweest en er was enkel nog de dame aan de balie aanwezig.

Geplaatst:

Hallo, 

Fuel guard is dat geen reinigings product dat ze in uw tank kappen om de injectoren te kuisen?

Dat is wat ik denk,

 

Groetjes

Geplaatst:

Wat fuel guard is en (waarschijnlijk) doet is niet de vraag... 8-)

De vraag is, waarom vond de Skoda garage dat nodig om bij de onderhoudsbeurt van Snelle z'n Superb dit te gebruiken?  Volgens mij staat nergens in de onderhoudsvoorschriften dat dit gebruikt zou moeten worden...

Geplaatst:

Mogelijk hebben de TSI motoren wat problemen met de vervuiling van de kleppen en wordt dit product gebruikt om te reinigen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe