Ga naar inhoud

Ibood


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Is dat zo? Kijk eens goed naar de omschrijving, 2x2TB disks meegeleverd. Ofwel de ReadyNas 2 4TB versie.

Prijs? Pricewatch weet hier altijd het meest accurate antwoord op: http://tweakers.net/pricewatch/279720/netgear-readynas-ultra-2-4tb.html

Heb zelf een QNAP nas, 4x2TB (raid 5 dus effectief 3x2 TB omdat er 1 disk kapot mag gaan) maar volgens mij kan die wel een poepie meer. Maarja, die kost al snel 500 euro zonder schijven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf een QNAP nas, 4x2TB (raid 5 dus effectief 3x2 TB omdat er 1 disk kapot mag gaan) maar volgens mij kan die wel een poepie meer. Maarja, die kost al snel 500 euro zonder schijven...

Ik heb zelf ook een 4 schijven QNAP (410 turbo, ook 4x 2TB, raid 5), die is iets meer dan 300 zonder schijven (320,= bij mycom bijvoorbeeld), bevalt goed. Heb ook een synology staan (2 disk) die ook lekker doordraait. Harde schijven kosten tegenwoordig ongeveer 72,= per 2 Tb (ik gebruik zelf de samsung omdat WD niet geschikt geacht wordt door de beide leveranciers/ veel problemen leveren). Dus voor ongeveer 600,= heb je ongeveer 6 Tb raid 5.... Je kunt overigens ook "klein beginnen" en later harde schijven toevoegen.. Geen "koopje" maar wel een stuk beter dan die Netgear....

Het voordeel van QNAP en Synology is, dat je met die dingen veel meer kunt doen dan met zo'n netgear geval. Iets wat er meer in zit (als ik de site van netgear bekijk en het daar dus niet kan vinden) zijn een webserver, mysql-server, mailserver, bewakingscamera, itunes server, downloadserver (nieuwgroepen en peer tot peer) en nog wat andere zaken. Ook is het beveiligingsniveau een stukje beter geregeld en kun je iedereen zijn eigen profiel geven. Dan kun je ook nog eens een backup draaien van je laptop/ pc waarmee je bestanden veilig kunt stellen. Altijd handig, want als die crash had je natuurlijk net de volgende dag een backup willen maken... Last but not least lijkt het verbruik een stuk(je) minder.. De duurdere broertjes zijn overigens wel iets sneller, maar voor huis, tuin en keukengebruik maakt dat niet zoveel uit. Over mijn netwerkje haal ik makkelijk 20-30 megabyte/s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de QNAP TS-439 Pro, met de wat betere CPU zeg maar waardoor je ook wat meer mogelijkheden krijgt. Zelf ook geheugen vervangen (zonder op te maken :P) van 256 naar 1 Gb geloof ik.

Heb er wel WD schijven in zitten, zijn gewoon compatible. Bij de oudere serie alleen even wat settings in DOS doen om te voorkomen dat je in no-time je SMART status naar de knoppen hebt. Beste is nog enterprise disks erin, aangezien ze anders wel erg snel uit de garantie lopen... En ja, dan is het wel net allemaal wat duurder, zeker toen ik die 2TB's kocht (Ze waren net uit) <_< Scheelt je nu toch ook weer een bak geld... :)

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Dat maakt hem ondanks de grootte en de snelheid toch nog wel goedkoop?

Die 2,5 inch dingen zijn vaak wat trager 250GB en zou ik in 2sec vol hebben (los van de MB/s ;)), maar voor veel mensen is dit een veelvoud van hun gehele schijfcapaciteit in de PC. En bovendien is Seagate de beroerdste niet :)

Bij Ibood vind ik die verzendkosten alleen vaak wel aan de hoge kant t.o.v. de prijs.

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

ach hij is alweer uitverkocht !

En met de verzendkosten kun je wat terugverdienen op de prijs van het artikel

Ook bij tweakers kijk ik wel eens en dan is de goedkoopste soms niet de goedkoopste omdat hun verzendkosten dan hoog zijn

En wat ook vaak voorkomt is dat als je naar de site van zo'n winkel gaat dat de prijs een stuk hoger ligt en dat die lage prijs toendertijd een aanbieding was !

Dus maw altijd allert blijven op prijs en verzendkosten etc en of het nog een lopende actie is en of de specs ook indentiek zijn aan elkaar !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker gelijk in ja, je komt nog weleens tegen dat het type nummer gelijk is maar dat er dan 2-6 uitvoeringen zijn.

Tweakers is niet altijd waterdicht hoewel ook ik er altijd kijk, prijzen kloppen soms niet of de verkeerde producten zijn gekoppeld (doordat de webshop heeft gerommeld met EAN codes). Wat ik ook nog wel belangrijk vind is levertijd, ik heb echt een hekel aan wachten als ik iets snel nodig heb. Dan betaal ik soms liever iets meer als ik zeker weet dat ik het snel in huis heb. Op tweakers staat soms 24h maar in werkelijkheid is het dan 3 dagen (ook in de webwinkel), ze rommelen wat af met hun exports om bovenaan in de lijst te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn in loop van de jaren al wat leveranciers verdwenen op de markt

De PC Dump in RAI is al weer wat jaren verdwenen en

als ik momenteel weer een pc moet bouwen voor mezelf of een ander dan kom ik vaak bij

Informatique terecht.

Deze nemen nog de tijd met uitleg ( goede of slechte) en hebben redelijk veel op voorraad

Ooit eens bij Alternate geweest maar dat is een toko die ik liever mijd, zijn stelletje dozenschuivers en zodra je met een vraag zit , kijken ze al op manier van daar hebben we geen tijd voor !

En dan heb ik het nog niet over het afhandelen van garantie verhalen.

Ben er één maal geweest omdat ze als enige mijn LianLi kast op voorraad hadden en je je dan niet echt een buil kan vallen !

Mycom en Computerland waren vloegel ook leuke toko's met leuke prijzen maar de één is te duur geworden en de ander heeft bijna niets speciaals meer !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op tweakers staat soms 24h maar in werkelijkheid is het dan 3 dagen (ook in de webwinkel), ze rommelen wat af met hun exports om bovenaan in de lijst te komen.

Goede opmerking Ronald: want 3x8=24 uur! Zo redeneren dit soort bedrijven. 1 werkdag is 8 uur en je wacht gewoon maar even langer ondanks hun belofte om in 24 uur te leveren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, voor jou of CH is zoiets natuurlijk peanuts, 250 gb, maar voor mij is het 3 x m'n schijfruimte van m'n macbook (is nog een oudere). En ik doe niets met films e.d., eigenlijk alleen muziek en dan is het best aardig wat

tsja de G van jou is in mijn vaste systeem al een T ( Tb ipv Gb ):D

Link naar reactie
Delen op andere sites

:ot: Bekende namen: Azerty, Informatique, Salland, Alternate, 4Launch, MNM Computers, Mycom

Zijn zo'n beetje de toko's waar ik koop. Het liefst allemaal online, wel even rekening houden met verzendkosten...

Maar ja, ik heb dan ook meestal geen advies nodig. De helft lult toch uit z'n nek, loop ik me alleen maar te ergeren.

Nadeel van MyCom is dat ze geen ballen verstand hebben, slechte voorraad hebben (bijna 'hadden' sinds die online handel) en regelmatig mensen oplichten. En ja, dat heb ik uit betrouwbare bronnen. Mensen die 1 kapot onderdeel hebben, vervolgens op aanraden een nieuwe computer kopen en de oude laten staan. :doh2:

MNM heeft soms verrassende prijzen, klinkt als een klein bedrijfje maar hebben goede communicatie, leveren snel.

De rest zijn gewoon leuke shops waar je alleen goed op de prijs, verzendkosten en specs moet letten. Niet in 10m beslissen, kan je duur komen te staan als er iets bij de beschrijving niet klopt (hoewel je 10 dagen retour mogelijkheid hebt).

Verder kan ik natuurlijk met mijn eigen zaakje ook gewoon direct bij de 'groothandel' inkopen. Nadeel is dat je als kleine ondernemer amper voordeel haalt op die webshops. Alleen op duurdere dingen, laptops of hele computers bijvoorbeeld is dan nog redelijk wat winst te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe