Ga naar inhoud

Het reinigen van de wagen met de hand (geen wasstraat)


Snelle
 Delen

Aanbevolen berichten

26 minuten geleden, Skoody Boo said:

Yeetje, dat je ZOVEEL moeite doet voor een auto die je er uit gaat doen..

Dit komt je uiteindelijk ten goede als je gaat onderhandelen !

En misschien nu iets TE veel moeite geweest , maar weet zeker dat het deze keer zeker ten goede is gekomen met de onderhandelingen
Ondanks dat de verkoper weet hoe mijn vorige wagens waren als ze ingeleverd werden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Skoody Boo said:

Yeetje, dat je ZOVEEL moeite doet voor een auto die je er uit gaat doen.....  

Maar fijn voor je dat er weer iets nieuws komt, we zien dan eind Oktober de foto's hier wel verschijnen :).

 

Mijn auto zag er niet uit. Was ook helemaal niet van plan hem op dat moment al in te ruilen. Maar volgens mij hebben ze er dwars doorheen gekeken (Bij navraag bleek dat ze wel even gekeken hadden tijdens het proefritje met de Ibiza). Kreeg een stuk meer dan ik had verwacht. Denk dat het wel van belang is dat de auto ook daar is gekocht en onderhouden. En dat men je kent. Ben wel benieuwd wat ze gaan doen met de motor en dsg tuning. Ik denk origineel maken om verkoop technische redenen

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Rosinfield said:

Ben wel benieuwd wat ze gaan doen met de motor en dsg tuning. Ik denk origineel maken om verkoop technische redenen

Hoeft niet hoor, ze verkopen rustig de boel met de tuning.
Omdat ik het over fabriekstuning had gehad en dealer later nog begon over extra garantie , vroeg ik of dat geen problemen met de fabriekstuning zou opleveren dan ?
Maar dat zou het niet !
Maar ben er nu ook achter gekomen via de My Heron site dat je de Skoda kunt tunen via bedrijf in Lisse !
Maar ja ruim 800 eurie voor tunen wat ze in half uur schijnen te doen...... doei ...
Dan neem ik de VAG Techniek fabriekstuning wel , steek ik 500 eurie in de zak die ik dan wel weer besteed bij Superskoda aan onderdelen die ook daar weer goedkoper zijn dan bij de dealers...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Rosinfield said:

Alleen al omdat er ron98 in moet

Dat ligt er maar net aan hoe je hem laat tunen.
Ik kan gewoon Ron95 blijven rijden
En in jouw geval kan het ook al zul je wat PK / Nm dan missen op papier.

Maar goed we dwalen af .... en im mijn geval mbt het poetsen en de oneffenheden die er waren heeft het in mijn geval zeker een positieve uitwerking gehad in de onderhandelingen.
En zoals gezegd door @Cordoba en ook mezelf , de eerste keer ben je wat langer bezig, en daarna is het kwestie van bij houden.
En met de DAP 900 is het dan best te doen op een droge zaterdag of zondag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rosinfield Als ie getuned is op gewone euro98, dan zullen de meeste motoren voldoende kunnen corrigeren dat je zonder problemen op 95 kan rijden. De ECU corrigeert in het geval je dan toch 95 tankt, door inspuitmoment, inspuithoeveelheid en ontstekingsmoment (bij benzine) te veranderen, en de modernste motoren kunnen ook de momenten dat de kleppen open/dicht gaan nog aanpassen. Als je gaat tunen op maximaal vermogen en dat doet met RON100 of 102 in de tank, dan heeft de ECU onvoldoende ruimte om bij het tanken van 95 nog voldoende te corrigeren.

Ik denk ook dat een auto met aangepaste DSG-schakelmomenten ook ongewijzigd wordt verkocht (is ook beter voor de levensduur), behalve als er nog een terugroepactie met software-update open staat, dan zal ie waarschijnlijk eerst de update krijgen, voor ie de verkoop in gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On ‎9‎-‎9‎-‎2017 at 16:13, EdK said:

Dit komt je uiteindelijk ten goede als je gaat onderhandelen !

En misschien nu iets TE veel moeite geweest , maar weet zeker dat het deze keer zeker ten goede is gekomen met de onderhandelingen
Ondanks dat de verkoper weet hoe mijn vorige wagens waren als ze ingeleverd werden.
 

Het is natuurlijk ook een nette en respectvolle manier van afscheid nemen van een wagen waar je veel plezier aan hebt beleefd.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Lekker-weer-korting!
 

Het is nu nog bijna niet te geloven, maar er komt echt geweldig weer aan dit weekend!

Zon, 20 graden en weinig wind. Het is dé kans om je auto klaar te maken voor de herfst en winter.

Wij genieten alvast voor en bieden jou 10% korting aan op ons assortiment!

 

 
 
 
 
Herfstzon
 

 

10% korting op ons assortiment!
 

Vanaf nu t/m zondag 15 oktober krijg je met de code 2017MOOI 10% korting op ons assortiment*

Geniet van het mooie weekend!


*Niet geldig in combinatie met andere acties, codes of voordeelbundels. Dealers en wederverkopers zijn uitgesloten van deelname.

Voor de liefhebbers, de korting is op de artikelen bij Carclean.com en geldig tot en met 15-10-2017

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur ago , Rosinfield said:

Je moet ook in je auto blijven zitten!

Gelukkig zit er een paraplu in de deur B)

Was de wagen liever zelf zodat ik vijf jaar later nog steeds kan genieten van de mooi kleur zonder swirls.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Snelle Ook als je zorgvuldig wast volgens de regels der kunst zul je na 5 jaar echt wel swirls zien, alleen is er wel een groot verschil met een 'wasstraat-auto'":  vooral bij een donkere kleuren zie je na verloop van jaren verschil: een wasstraat auto krijgt dan een grijzige waas over de kleur, terwijl bij een netjes gewassen auto zie je dan wel iets van swirls, maar vooral veel glans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft inderdaad met leeftijd te maken hoor Danny.
Als je oud bent zie je die swirls eerder dan dat je een jong broekkie bent...

Tsja en nu heb je de keuze.......B)

Maar ik moet zeggen dat bij de yeti voor ik begon met de eerste en laatste maal van met de hand te wassen en hierna te polijsten en in de was te zetten dat ik minimaal de swirls heb gezien op de lak.
Zal dus deels te maken hebben met de lichte lak kleur, maar vermoed ook de manier hoe de krasstraat waarschijnlijk omgaat met de wagen.
Voor de straat ingaande word hij gezeept en afgespoten met de hoge druk, en dan voor de borstel er op gaan eerst nog door een hogedruk boog dan inzepen en dan de lappenborstels etc etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet met de leeftijd, wel met niet weten hoe je moet kijken en het juiste licht. In bijvoorbeeld een karig verlichte parkeergarage, zal je vrijwel geen enkele kras zien, maar op een zonnige zomerdag en een donkere lakkleur, zal bijna iedereen ze zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe