Sign in to follow this  
Rosinfield

nieuwe banden

Recommended Posts

achterbanden kwam het canvas er al doorheen hoor, maar hij zei ach zit achter me komt vanzelf wel mee

• Like 1

Dan heb je wel waar voor je geld als je ze zover verslijt ;) . En niemand kan er nog iets mee, is echt op :D :D

in sommige landen kunnen ze er nog wel wat mee hoor !!

trouwens wij betalen milieu kosten voor de afvoer er van, vervolgens worden ze ge recyceld en hergebruikt voor rollator bandjes.

En in tijd van de apartheid, werden ze gebruikt als vergeldingsmiddel gevuld met Shell benzine

Nieuwe banden zegt nog niet veel qua gebruikservaring. Dingen als b.v. cuppen treden pas op na zoveel duizend kilometer.

En zijn ze met de correcte spanning afgeleverd? En hoe ontwikkelt/gedraagt het profiel zich als dit b.v. voor de helft is weggesleten? Hoe is de zijdelingse grip in plassen bij aquaplanning situaties? Kortom, je gaat pas de komende tienduizenden kilometers (mag ik hopen) merken of deze sloffen beter/slechter zijn...

Hoe is de rolweerstand? De remweg; droog? nat?

Ach, in hoeverre is er verschil tussen de grote merken. Tussen een sneeuw, regen of brandstofbesparende band, daar zal wel verschil tussen zijn, door de samenstelling van het rubber en het profiel. Voor de rest vooral veel marketinggezwets, geloof ik.

netjes, net zoals ze ook standaard werken met de momentsleutel voor het aandraaien van de wielbouten

En hoe bevallen de banden na er nu zo'n 2 maanden mee op weg te zijn ?

heerlijk zo'n antwoord................................prima hoor.  8-)

Geef eens een uitleg kwa grip geluid etc tov je vorige bandenset.

prima hoor! Nu nog zien hoe snel ze slijten

Met slippende banden optrekken zijn ze zo versleten :D :D :D Of was dat niet de essentie van de opmerking ? :nee13::bloem2:

Edited by Busje
  • Like 1

Als ik me niet vergis heb ik in andere topics gelezen dat zowel Rosinfield als EdK nu met Vredesteins vierseizoenenbanden rijden. Nu zijn mijn zomerbanden ook wel aan vervanging toe, en ben me aan het oriënteren op vierseizoenenbanden. Ik neig naar een voorkeur voor de Michelins CrossClimate, voornamelijk vanwege recensies en omdat ze geluidsarmer lijken dan de Vredesteins. Maar nu gaat de CrossClimate er uit en wordt vervangen door de CrossClimate Plus. Deze is nog niet getest en vergeleken met andere banden.

Mijn vraag aan ervaringsdeskundigen: hebben jullie ook andere merken overwogen (bv Michelin)? En denken jullie dat het mogelijk is dat de CrossClimate Plus slechter zou kunnen scoren in testen en reviews dan de 'oude' CrossClimate?

3 uur ago , CaseyBasey said:

Als ik me niet vergis heb ik in andere topics gelezen dat zowel Rosinfield als EdK nu met Vredesteins vierseizoenenbanden rijden

Wel je vergist je voor de helft !
Rosinfield rijd inderdaad al met de 4 seizoens van vredestein maar ik pas als de nieuwe wagen voor de deur staat als de dealer zijn afspraken na komt.
Rij wel met Vredestein zomerbanden op de Yeti en ook die banden bevallen mij zeer goed, en dat is de reden dat ik nu van zelfde merk de 4 seizoensbanden op de Fabia wil hebben als hij word afgeleverd. En niet dat ik eerst 4 banden op moet rijden voor ik op de 4 seizoens over kan gaan.

Ach gewoon kwestie van wat je gewend bent ook. En deze bevallen uitstekend. En ik denk niet dat de nieuwe Michelins slechter zullen zijn. Ik denk eigenlijk dat er veel minder kwaliteitsverschil is tussen A merken  dan al die tests suggereren. Het feit alleen al dat die nogal wisselend zijn qua uitslag, geeft te denken. 

Ik hou je op de hoogte cees , zodra de Fabia binnen is dan weet je dat ik op 4 seizoensbanden zal rijden...8-)

Tsja iets testen kan getest worden dat voordat de test is gedaan de uitslag al bekend is....

2 uur ago , Rosinfield said:

.... Het feit alleen al dat die nogal wisselend zijn qua uitslag, geeft te denken. 

Ja, dat valt inderdaad wel op!

On 3-11-2017 at 19:02, Rosinfield said:

Ach gewoon kwestie van wat je gewend bent ook. En deze bevallen uitstekend.

Als dat zo is, heb je de beste band gekocht.

Banden die de naam hebben goed te zijn, zijn over het algemeen ook erg duur. Als ik dus zelf banden koop koop ik nooit banden uit het A-segment. Het gemiddelde vind ik ok. Het moet ook niet alleen maar zwart en rond te zijn. Want dat is weer het andere uiterste.

Edited by EdK
citaat en antwoord gescheiden

Dit zijn toch ook 4 seizoen banden ?
Maar gingen de fabrieksbanden er nu af ? waren toch ook Dunlops ?

Ik was in iedergeval blij dat de dunlops er bij mij ook afgingen, wel erg slijtvast maar ook lawaai banden waar ik na vervanging voor ook achter kwam

Ja, dit zijn ook 4-seizoenen banden.  M&S staat er ook op.

De fabrieksbanden waren Goodyear. Was ik jarenlang blij mee; ze sleten weinig en reden plezierig. Maar de laatste tijd begonnen ze dus herrie te maken.