Sign in to follow this  
Rosinfield

nieuwe banden

Recommended Posts

Ik moet nu toch binnenkort de zomerbanden laten vervangen. Ben op zich wel tevreden over de Conti's, al slijten ze wel snel, vind ik.

Ook is er enigszins sprake van cuppen (onregelmatige slijtage). Evt tips van mede Yeti rijders voor alternatieven, op basis van positieve persoonlijke ervaring, zijn welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem aan dat je daarvoor wel bepaalde redenen hebt? Had ik er natuurlijk bij moeten zeggen, ik hoor ook graag "en waarom dan wel"

Share this post


Link to post
Share on other sites

nederlands product dus goed voor onze economie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben tevreden met mijn GoodYear Excellence, zou als ik moest kiezen waarschijnlijk weer deze gaan.

Ze zijn tamelijk stil en slijten niet erg hard. Na 27.000 km zat er volgens de garage nog dit profiel op: V 5.3 - RV 5.2 - LA 5.2 - RA 5.1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu de Dunlops erop zitten vanaf fabriek.

En met collega die tijd terug nieuwe banden moest hebben zitten kletsen over Conti en nadat hij bij een goede banden leverancier ( de mijne van de winterbanden ) was geweest kwam hij uiteindelijk met de Vredesteins terug.

Blijken goede banden te zijn kwa slijtage / geluid en prestaties.

 

En mijn bedrijfswagen die ik een maand heb bestuurd zaten ook vredesteins en wat mijn collega al vertelde over het stil en goede grip kan ik alleen maar beamen.

En tsja ik ben er nog niet aan toe maar zodra dit het het geval is dan zal dit zover ik nu kan zeggen zeker mijn keuze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeft niet maar ik krijg er een goed gevoel van

en met hun winterbanden zijn ze ook altijd goed uit de testen gekomen

En wat ik mooi vind op hun site is dat er de bandenspannings druk per band bij staat voor achter en voor

 

Maar op welk type band kom jij uit op de site van hun ?

En vraag eens een prijs op bij die banden boer in Pénd waar ik me winterbanden toen vandaan had

Collega is er uiteindelijk ook terecht gekomen en ook hij was daar het goedkoopst uit tov de andere toko's waar hij een prijs had opgevraagd.

En Pénd is voor jou ook om de hoek

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je ook gezocht door je banden maten van nu op te geven in kader ernaast ?
Krijg je iets meer keuze namelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké maar je kunt altijd nog advies vragen aan die bandenboer die ik je heb opgegeven om een alternatief aan te bieden

you never know

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ed's advies opgevolgd en 4 Vredesteins Sportrac 5 kost me daar €520. Daarvoor zal het bij de dealer niet lukken, denk ik. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel nu nog even duidelijk alles neerzetten zodat andere het ook begrijpen

Want je eerste melding was een copy past op een reactie bij de buren :D:PB)

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 gloednieuwe Vredestein Sport Rac 5. 1e indruk is zeer positief; beduidend minder herrie ook. 

In de rechtervoorband zat een schroef (de oude)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En met welke banden spanning geleverd ?

Als opgegeven fabrikant ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe banden zegt nog niet veel qua gebruikservaring. Dingen als b.v. cuppen treden pas op na zoveel duizend kilometer.

En zijn ze met de correcte spanning afgeleverd? En hoe ontwikkelt/gedraagt het profiel zich als dit b.v. voor de helft is weggesleten? Hoe is de zijdelingse grip in plassen bij aquaplanning situaties? Kortom, je gaat pas de komende tienduizenden kilometers (mag ik hopen) merken of deze sloffen beter/slechter zijn...

Hoe is de rolweerstand? De remweg; droog? nat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat de verschillen tussen de gerenomeerde merken niet echt groot zijn. Dat merk A de naam heeft wil ook nog niet zeggen of je de juiste keuze maakt om voor dat merk te kiezen.

Het heeft veel vaker met persoonlijke voorkeuren, en de ruimte in de portemonniae te maken.

Daarbij is in mijn ogen ook de manier hoe de bezitter van het voertuig omgaat met de slijtage van zijn banden belangrijk. Er zijn autobezitters die de banden afrijden tot het wettelijk minimum van 1.6 mm. Vervolgens heel erg trots zijn op het feit dat men wel 60.000 km met de banden gedaan heeft, dat vind ik echt gevaarlijk. Ook al is het een band van een goed merk. Onder de 3 mm verdubbelt de remafstand van een band ten opzicht van een nieuw exemplaar.

Ik probeer altijd een goede band te kopen voor niet te veel geld, en als ze rond de 3 mm profiel  hebben worden ze vervangen door nieuwe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op die voorbanden van mij zat ook niet veel meer dan 3 mm. Maar ik dacht idd, vooruit die dan ook maar meteen. Beetje dom om op dit soort zaken te besparen, vind ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this