Ga naar inhoud

Ligt het aan mij of aan de DSG-7?


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

En ja, DSG's hebben vrijwel altijd automatiek HHC. En hill-hold kan alleen maar werken als er ook een hellingshoeksensor inzit.

Die zit er trouwens vrijwel altijd in, als een auto voorzien is van ESP. Want ESP benodigt vele omgevingssensoren om de dynamische en statische bewegingen van de auto te kunnen meten.

De HHC in mijn fabia is puur mechanisch (hydrolisch). Of dit door een hellingshoeksensor gestuurd wordt of door een andere kracht is mij onduidelijk. Het werk in ieder geval alleen als je de rem bediend (hebt). Als ik langzaam een hol op kruip, tot stilstand, dan werkt het niet en blijf ik staan doordat de bak wil kruipen..... Gebruik ik de rem, dan merk je dat de bak in vrij schakeld en als ik het pedaal dan loslaat wordt de remdruk een aantal seconden vastgehouden.

over de schok van topicstarter, of die nu van 1 naar 2 of van 2 naar 3 is???. op het moment dat ik de straat uit rij en even van het gas afmoet om een andere straat in te draaien ondervind ik die ook vaak.

En inderdaad vlot optrekken gaat alles altijd soepel, dus het heeft te maken met even het gas los waardoor de rekenunit even de weg kwijt (b)lijkt te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsja maar een GL en het gas erop houden dat strookt weer niet !

of is dat de reden dat er meer in de tank kan dan de opgegeven aantal liters ?

een gasgeef buffer ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben er nog (en weer lekker laat) :clown2:

en gas erop houden............

Zelfs mijn broer met een AMG 500+ pk was onder de indruk van dit 1.2 tje.

Maar helaas alles went :box:

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zal je het van je broer niet winnen bij het stoplicht, maar menigeen die links van me kwam staan, vaak nog stiekem wat teveel naar voren over de streep, zal verbaasd hebben opgekeken.

Dat 1e stukje gaat nl best vlot, zelfs zonder piepende banden (even wachten tot hij rolt en dan vol gas). Doe dat zo af en toe om de motor wat toeren te laten maken, want verder nodigt de auto mij alleen uit tot rustig rijgedrag. Eigenlijk alleen soms bij het invoegen of een enkele inhaalactie, geef ik hem de sporen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

De snok dat men soms voelt is als volgt te verklaren : men heeft een dubbele versnellingsbak , als ene helft in derde staat staat de andere klaar in vierde.

Bij het optrekken gaat de tweede helft steeds klaar staan naar een hogere versnelling ,wanneer men een beetje gaat vertragen en dan plots terug gas geeft moet die helft terugschakelen ( die versnelling staat dan niet klaar ) .bv : ge rijdt in derde versnelling de eerste helft staat klaar voor vierde maar dan moet die terugschakkelen naar tweede dus vandaar de snok ! het veranderen van de twee helften gebeurd met twee koppelingen ( natte voor de 6 bak ,droge voor de 7 bak )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk soms ook een schok in de aandrijflijn als ik net optrek en dan abrupt het gas los laat, op het moment dat de bak van "1" naar "2" schakelt - bijvoorbeeld in de file als het gaat rijden en er nét nog iemand voor je duikt terwijl dat eigenlijk niet past.

Dat is ook normaal en kan geen kwaad. Heeft er inderdaad mee te maken dat de oneven helft van de bak al in "3" staat en dan inderdaad naar een andere versnelling moet schakelen.

In de S-mode worden de schakeltijden verkort en daarnaast wordt bij hogere toeren geschakeld (zowel op als terug). Daarom verloopt het schakelen dan soms minder vloeiend dan in de D-mode.

Heb een Golf VI gehad met DSG-7 (1.4TSI-160pk) en nu een Octavia 1.9TDI met DSG6 - bovengenoemde verschijnselen heb ik met allebei de varianten ervaren.

Zodra de DSG-bak altijd schokkend schakelt, bij elke versnelling - op en terug, wordt het tijd je zorgen te maken over de bak. Meestal is een oliewissel dan wel voldoende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe