Ga naar inhoud

Ligt het aan mij of aan de DSG-7?


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Afgelopen week weer iets ontdekt m.b.t. dat hill-hold gebeuren:

Bij ons in Lelytown heb je erg veel rotondes (gelukkig vrijwel nergens verkeerslichten), en vaak is de toegangsweg naar een rotonde heel flauw omhooglopend, echt miniem. Maar zelfs die hellingshoek is blijkbaar al voldoende om mijn Roomster te laten stilstaan, zonder vooruit te kruipen. Dus voet v.d. rem, de DSG in D stand en de auto blijft keurig staan.

Vraag me trouwens of dit nou een feature is of een bug?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reed van de week in een 2.0 TDI met 7DSG bak.... ik reed een oprit op van de snelweg en gaf gas om in te voegen....

Niets.... niets.... toeren, niets... HOP! En als de brandweer ervandoor.

Hij was éven de weg kwijt...

Doet je DSG het al goed?

zal dat niet een 6 bak zijn in die dsg, Michiel? Daar reed ik gister en vandaag in van mijn collega: dat ding spoot weg, enorm snel! En 240 op de teller hoor vanmiddag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi Ed, maar om een gegeven paard toch even in de mond te kijken: deze had ik al (van Ronnie). Misschien kan je ook lesmateriaal over de DSG-7 met droge koppeling op de kop tikken?

Geef me er maar van langs, ik ben brutaal en overvraag je...

Link naar reactie
Delen op andere sites

btw, Kees, ik hoor nu idd ook zo'n tikje bij het wegrijden. Ik dacht vooral achteruit. Wat was dat toen bij jou? Dacht dat het een kraakje was. Dit klinkt meer alsof er iets ingeschakeld wordt, dus het verontrust me niet (zal wel goed zijn, denk ik dan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was bij mij een kraakje, dat er alleen was bij gas helemaal los laten en bij gas geven vanaf stationair. Had niet met schakelen te maken. Op genoemde momenten kantelt of trekt het motorblok een beetje, ik denk maar enkele millimeters maar dat was genoeg om de DSG kabel langs het hitteschild te laten schuren. Die lag dus niet goed vrij. Kwestie van schild een beetje losdraaien, kabel beetje opzij en schild weer vast. Nooit meer last gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef me er maar van langs, ik ben brutaal en overvraag je...

Volgens mij kun jij niet eens brutaal zijn ! :D

Maar goed kees heb nog even gekeken op de site waar van dsg6 vandaan kwam maar ik kan niet s vinden daar

Maar is goed mogelijk dat ik er simpel overheen kijk hoor

Dus zou zeggen kijk jij er ook nog eens in de 4 tabs http://www.volkspage.net/technik/ssp/index_eng.php/

en vind jij het wel dan wel ff hier posten hoor !

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, dat zal het zijn! Ik dacht al dat het uit die richting kwam, maar ik vertrouw nooit zo op het notoir slechte auditieve localisatievermogen van onze soort. Maar als jij ze ook ziet zakken, dan moet dat het zijn. Gek genoeg kon ik me op grond van het geluid ook al niet voorstellen dat het iets zou zijn om je zorgen over te maken. Wel prettig om te weten wat het is, dank dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt me niet altijd op. Ik heb zelfs het vermoeden dat het niet altijd gebeurt. Maar ik zou niet weten onder welke omstandigheden wel en onder welke niet.

Misschien dat Ed of Erik hier een idee over hebben?

N.B.

Ik bedenk me net dat het te maken zou kunnen hebben met het al dan niet gebruikt hebben van de ruitenwissers tijdens de laatste rit. Lijkt me wel logisch eigenlijk.

aangepast door CaseyBasey
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de ruitenwisserbladen iedere keer een iets andere positie innemen is normaal.

In vele VAG auto's is dit een feature om te voorkomen dat de aerotwin bladen niet platgedrukt worden. Er wordt een soort 'random' stand gekozen en worden de bladen net een paar milimeter hoger of lager geplaatst.

Helaas hebben de F2 en de Roomster dit niet, de Yeti, O2 en S2 weer wel.

En ja, DSG's hebben vrijwel altijd automatiek HHC. En hill-hold kan alleen maar werken als er ook een hellingshoeksensor inzit.

Die zit er trouwens vrijwel altijd in, als een auto voorzien is van ESP. Want ESP benodigt vele omgevingssensoren om de dynamische en statische bewegingen van de auto te kunnen meten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe