Ga naar inhoud

Grote beurt Fabia Combi


FABJE
 Delen

Aanbevolen berichten

FF zonder gein guys, mijn Fab heeft er 54000 op zitten moet voor zijn eerste APK in sept. De garage man gaf mij laatst een hint dat dit wel echt geld kost. :o  :o

Maar wat gaat er nu eigenlijk komen? Distributie riem? Koelvl? remmen? Natuurlijk bougies,beetje olie natuurlijk. Laat de banden binnenkort al doen want die zijn slecht aan het worden. Niet bij de merkgarage, wat een verschil in prijs. krijg nu Vredestein Sportac 5  47.5/st  12.7/band opleg loon. 8-)

 

Heeft iemand van jullie een overzicht of iets dergelijks, zodat ik meer inzicht kan krijgen, bv bij zoveel 1000km dit, dan dat?. Van die dealer boekjes wordt ik niet veel wijzer, hooguit over het tarief.

 

Thx alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De grote grote beurt van de Fabia (60.000 bij de greenline) was 250 voor de grote beurt, en dan nog brandstoffilter, oliefilter en interieurfilter. Bij elkaar iets van 350-400 incl. BTW (ik heb ook nog andere dingen laten doen dus vandaar).

 

Ze werken een flinke checklist af tijdens die beurt, kan deze nu alleen even niet ophoesten (staat volgens mij ook in ELSA en anders zou ik hem kunnen scannen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Fabje: de vaste onderhoudsprijzen staan gewoon op de site van skoda.nl...

http://www.skoda.nl/service/onderhoud-en-reparatie/onderhoud.aspx

En in het onderhoudsboekje bij de auto staat keurig vermeld wat bij welke km stand dient te gebeuren. Dus tja...(?)

 

Daarbovenop: je kunt het toch ook gewoon vragen? En prijsopgaaf bij je garage? Gewoon vragen om een all-in prijs.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de afspraak maakt even laten weten dat je reguliere onderhoudswerk wil laten doen maar als men andere dingen tegenkomt dat je hier telefonisch van op de hoogte wil gebracht worden en een prijs dan wil weten en derhalve dan beslist of je wel of niet laat uitvoeren

Doen ze wel reparaties zonder toestemming dan hoeven ze niet op euro's te rekenen en ga je er vanuit dat het gratis is omdat je er geen opdracht voor gegeven hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, nou Edk, precies de uitspraak waar ik op zat te wachten. Namelijk het volgende, bij onze vertouwde Goritzlehner garage. Opzich prima service  hoor, maar met de vervanging van de Blower(scheldwoord aanjager) heb ik toch nog steeds een bijzonder nare na smaak...laten we zeggen in het kwadraat. Ik zeg tijdens afgifte van de auto voor de beurt, goh kijk FF naar de blower, want die doet niets, hoe hard we ook draaien aan de knop, hij beslist zelf of hij aan gaat. Ok, dus wordt terug gebeld nadat ik een mail schrijf over het feit dat mijn auto 3 jaar oud is en nog maar(toen) 40.000km gelopen had. Dat verwachte ik dus niet. Of ik even 300.-euro wil betalen, voor in en uithalen blower die verder onder de coulance regeling valt van de Dealer. Wat kan je dan? alleen maar ja zeggen toch? Krijg ik de rekening, kost het kreng opeens 545.- incl.... Plus!!! :(  :(  bij afhalen van de auto binnen helemaal zwart alsof er een rem voering ontploft was. :angry:  :angry:  :angry:  Ben nog nooit zo kwaad geweest. Heb 4 uur nodig gehad thuis om de auto weer netjes te krijgen. Op het plafond was het ook zwart, kreeg het er niet uit.(15.000 voor een nieuwe auto kost mij 7 jaar)

Tja, Wat zou jij doen, ik heb een kwaaie brief geschreven. Krijg nu zogenaamd de olie tegen 50% reductie.....bij de eerst volgende beurt. Maar ze hebben het wel helemaal schoon gemaakt en nieuwe voetmatten er ingelegd. Nog steeds denk hiervan er klopt iets niet. Maar ze hebben echt hun best gedaan.

 

Bovendien zijn ze als ik bel, nog steeds gepiekeerd als ik een prijs opgave vraag ergens van.(niet erg prof. en commercieel als ik het zeggen mag) Hoe ga je daar mee om, andere skoda garage? Ik wil gewoon eerlijk zaken doen, snap wel dat ze iets willen verdienen, maar als ze 40.- euro rekenen voor het verwisselen van de wielen, van voor naar achter met nieuwe banden(handling kosten werd mij gezegt).......??? Tja dan wil je dus bij de volgende beurt de dingen zelf doen, wil geen zwarte auto meer...soms voel je jezelf een te rechte azijn pi...!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja mijn verstandhouding is gewoon goed met me dealer en de directeur / eigenaar van deze toko is een recht voor ze raap figuur maar dat ben ik ook naar hem toe.

En ik heb twee keer een menings verschil gehad met hun over twee achteraf lullige dingetjes.

 

De eerste keer was met toen nog me Fabia en ik had de avond voor de servicebeurt mijn tank van de ruitenwisser vloeistof volledig afgevuld,

S'morgens gebracht en s'middags haal ik hem op en kreeg de gespecificeerde rekening en tot mijn verbazing zie ik daar ruitenvloeistof opstaan. Dus naar de eigenaar gestapt ( kantoor) en hem uitleg gevraagd hoe zij het voor elkaar konden krijgen bij een volledig afgevulde tank nog een liter erbij te krijgen ?

Zonder morren een credit gekregen en meteen de afspraak gemaakt dat er geen ruitenvloeistof meer word afgevuld tijdens beurten en indien wel dat dit dan gratis is.

 

tweede keer was dat ik mijn Fabia inruilde voor de RR en ik tijdens de onderhandelingen al had gezegd dat ik de reserve sleutel niet meer had.

Geen probleem en als je hem nog vind en hij staat hier nog te koop dan breng je hem alsnog maar.

Affijn tijd erna word me RR afgeleverd en maand erna krijg ik een rekening toegestuurd voor één sleutel en het inleren ervan.

Ik de week erna naar de dealer toe met de bon en te kennen gegeven dat ik dit geen stijl vond omdat ik te kennen had gegeven dat ik de sleutel niet meer had.

Affijn om verhaal kort te houden nam hij de rekening uit me handen en verscheurde deze met de tekst, ik wil in toekomst nog meer zaken met je doen.

 

En dat doet hij tot heden nog steeds.

En mijn rekening is altijd gespecificeerd , en bij servicebeurt mogen ze extra dingen doen tot max € 100,00 en grotere of hogere bedragen alleen met telefonisch overleg en al men dan prijzen noemt dan vraag ik wel altijd of dit incl montage en BTW is.

Want wij consumenten rekenen altijd inclusief maar bedrijven in algemeen exclusief die BTW.

En dat is dus dan ook altijd na de prijs gehoord te hebben één van de eerste vragen.

 

En in jou geval, wel aan de hand van jouw woorden denk ik dat ik toch wel even wat harder had geklaagd en toch meer van die prijs proberen te krijgen.

Helemaal als ze me eerst een prijs van 300 hadden opgegeven want met BTW zit je dan nog op €363,00

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag er toch van uitgaan dat zo'n aanjager langer mee gaat dan 3 jaar.

De dealer moet een deugdelijk product leveren staat in de wet. Maar probeer je gelijk maar eens te halen ?

Dan kun je met je rechtsbijstand verzekeringen aan de gang.

En wat blijft er daarna nog over van de relatie met de garage ? Ook helemaal niks

En ondertussen mag je het gelach betalen.

Ik had ook zo'n akkefietje met het slot van de achterklep, ik heb het uiteindelijk maar betaald. Maar wat ik nu verder met die garage moet weet ik nog niet. Ze zullen het toch wel fijn vinden als ik straks voor onderhoud en wellicht een nieuwe auto bij hun terug kom. Daar moet ik toch nog eens sterk over nadenken want het volgend jaar sta ik voor de 60.000 km beurt.

Misschien is zo'n VAG-specialist zo gek nog niet.

Veel succes met de afhandeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel de blower als de voorschakelweerstand zijn vervangen, dus dan weet je al dat er niet veel tijd aan onderzoek is besteed.  

 

Volgens de dealer zijn beiden een zwakke schakel omdat ze wel eens doorbranden, en als de boel dan toch open ligt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg ik de indruk dat de boel is gebouwd op de limiet van minimaal materiaal gebruiken.

Als ik in andere industrieën denk vanuit de praktijk dan gaat een fan daar gewoon een levenlang mee en als het dan stuk gaat is het door slecht onderhoud.

Dus de besparingen die men heeft getracht te halen worden nu door garantie te niet gedaan !!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het gemakkelijkste eruit en vervangen door nieuw. Als je een beetje handig bent kun je dat zelf ook.

Echte monteurs die nog iets kunnen repareren/afstellen worden zeldzaam. Het zijn meer vervangers tegenwoordig.

Met gevolg dat je reparatie krijgt van meer dan €500,-- zoals de topic starter verteld.

En de klanten vervolgens hun heil bij een universele garage zoeken zijn de dealers toch zelf schuld.

Ik kan mij boos maken als ik zo iets lees.

Waarom geeft Skoda maar 2 jaar garantie op hun producten en Seat ook VAG 4 jaar. Kia zelfs 7 jaar.

Heeft men zo weinig vertrouwen in hun producten ?

aangepast door Busje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal zo zijn. Maar onder de streep zijn ze goedkoper

Als een monteur een uur bezig is om die aanjager uit te bouwen en ook weer een uur met in te bouwen. Misschien een half uur voor reparatie. Dan zijn dat 2 1/2 uur aan € 100,-- per uur, is toch een ander bedrag dan meer dan €500,-- voor een nieuw exemplaar in te bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Monteurs die iets kunnen heeft ook een kostenkant.

Sterker nog men leert het simpelweg niet meer op een opleiding.

Ik moest nog leren lagers te vervangen van een elektromotor tijdens mijn opleiding en heb dit later ook dikwijls uitgevoerd in de praktijk bij klanten.

Maar tijdens die reparaties had je dan een hulp mee die echt met grote ogen stond te kijken wat je aan het doen was.

En opmerkingen als nooit geweten dat dit zomaar kan / mogelijk is hoorde ik dan regelmatig.

 

Net als dat wij printen hebben met relais er op, relais is los artikel en met een soldeerstation bij de hand te vervangen.

En in praktijk ook meerdere malen gedaan op deze wijze maar zijn ook collega's die gewoon de gehele print wisselen

Verschil in materiaalprijs ? wel denk ruim 300 eurie en daar kan ik heel wat uren voor solderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He was een vraag hoor !!

Voor vraag schijn je vraagtekens te moeten gebruiken, althans dat was zo in de tijd dat ik op school zat en jij nog zaadje in papa zijn zakje was !

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Fabje: Als ik jou was, zou ik dan toch maar eens uitkijken naar een andere dealer hoor. Je hebt toch wel aan een paar zaken meegemaakt die niet door de beugel kunnen (vooral dat vuile interieur, vind ik). En nu geeft diezelfde dealer aan dat het behoorlijk wat geld kan kosten, maar zonder veel meer... 

 

Ik zou gewoon eens langs gaan bij een andere dealer en prijsopgave vragen. Dan weet je tenminste wat je kan verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe