Ga naar inhoud

Grote beurt Fabia Combi


FABJE
 Delen

Aanbevolen berichten

Thx Guys, Ga ik ook doen, heb die hele zogenaamde skoda garantie eens gelezen die je dan hebt zo lang je naar die skoda garage gaat. Na 2 jaar, als je wat hebt moet je de onderdelen zelf betalen, service, misschien dat je het krijgt. Daarnaast heb ik full anwb.

Aan de andere kant heb ik nu een garage gevonden die merkloos is en zeker zijn vak verstaat, denk dat het hem gaat worden. Hij rekent nl zonder de verzekering toeslag en zonder handling toeslagen. Een distributie riem incl. alles doet hij voor 400.- In het nieuwe tarieven boekje doet de skoda garage dit voor 500.- (heb een 1.4). Banden, daar zet hij geen 23.- extra bij op per twee banden. Als je 10jaar bij iedere handling, per onderdeel teveel betaald, denk ik dat ik toch wel twee totale beurten incl onderdelen te veel betaal. Is dat echt die skoda garantie waard?

 

@Skoody Boo, klopt exact met die blower met die van mij, had toen ook stevig doorgevraagd, of het zelfde onderdeel terug geplaatst zou worden. Maar ze belden terug dat het een ander type was, ander nummer. Gewoon een knetterharde productie fout dus.Maar als ik dus bij een merkloze garage was geweest had ik nooit garantie gekregen of coulance....was mijn auto ook niet zwart geweest. De blower maakt nu ook een wat zwaarder geluid, heeft meer kracht. Dit is dus, vooral voor mijn vrouw, het made in China gevoel bij Skoda. Als de auto over de garantie drempel rijd, vallen er onderdelen uit. Het zit mij echt dwars die opstelling van de garage, maar ze hebben het wel geheel schoon gemaakt. Maar de prijs is natuurlijk astronomisch. Verder, schroef ik zelf wel alle te vervangen onderdelen er in en uit. Moet alleen het moment weten waar ik de Bougies mee vast zet. Ik strip ze gewoon met zo goed als alle onderdelen, die beurten, sorry zelf al gedaan.

aangepast door FABJE
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt groot gelijk. Maar om zelf de onderdelen te vervangen en eigenlijk alleen naar de garage te gaan voor afstelling en uitlezen van het storingsgeheugen gaat mij eigenlijk een beetje te ver. Dat zou ik niet durven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je graag eens sleutelt is het ook niet zo erg, maar eigenlijk is het ook wel een beetje spijtig dat je kleine onderdelen (zoals bougies) zelf zou gaan vervangen voor de kostprijs. Bij een garage met deftige prijzen is het nauwelijks de moeite om dat te gaan doen. Je zou zo maar eens eentje 'breken' die wat vaster zit, krijg dat stuk er dan maar uit (als je niet meer kan rijden). 

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

En het zijn niet zozeer de onderdelen ( zijn ook duurder) die de prijs maken maar veel meer het arbeidsloon. € 100,-- per uur is heel normaal tegenwoordig, daar wring de schoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betaal jij 100 euro per uur, Busje? Niet om denigrerend over het beroep van monteur te doen, maar dat zijn geen realistische prijzen meer voor dergelijk werk. Het is niet dat die mensen uitzonderlijk veel moeten worden betaald.

 

Iedereen is natuurlijk vrij om te bepalen wat realistisch is, maar ik zou het in ieder geval niet uitgeven voor iemand die de kennis moet hebben om onderhoud aan een wagen uit te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is inderdaad iets fout gegaan. De garage telt € 70,-- per uur ex BTW. Had het wat snel gelezen en daardoor de verkeerde conclusies getrokken. De monteur had 0,71 uur gewerkt maal € 70,-- was € 49,70 ex BTW.

Maar € 70 plus 21% BTW is ook al bijna € 85,-- komt al langzaam in de richting van die € 100,--.

aangepast door Busje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe