Ga naar inhoud

Tsjonge jonge jonge en jullie een ban krijgen !


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

(...)

Bij een rotonde hanteer ik:

1/4 = vooraf rechts knipperen

2/4 = vooraf niet knipperen, bij afslaan rechts knipperen vanaf 1/4

3/4 = vooraf links knipperen, bij afslaan rechts knipperen vanaf 2/4

Bij minder dan 4 of meer dan 5 takken moet je natuurlijk even improviseren...

(...)

Heren,

Zo heb ik het vroeger ook geleerd en ik gebruik het nu zo nog steeds....

Met vriendelijke groeten... Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Vandaag weer ervaren dat het vervelend is als iemand z'n linkerknipperlicht aanzet op een rotonde. Pas op het laatste moment knipperde hij van links naar rechts. Ik had dus pas door dat hij afsloeg toen hij het deed en toen was ik weer net te laat om de rotonde op te rijden.

Als het aan mij ligt wordt links richting aangeven verboden als je de weg (in dit geval de rotonde) blijft volgen.

aangepast door CaseyBasey
Link naar reactie
Delen op andere sites

De rotonde is oorspronkelijk bedoeld voor de linksrijdende, heer in het verkeer, rijdende eilandbewoner.

Wat wij nu zien, is het hinderlijke voordringgedrag van de "Continentals"

Daar is geen kruid tegen opgewassen, laat staan goedbedoelde wenken voor een wenselijk weggebruik,

De ronde is een soort stierenvechtersomgeving (arena) geworden, (verworden)

waarin de degene met de minst waardevolle auto, het meeste durft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zien het allemaal helemaal verkeerd! :P

Al die mensen die tegenwoordig niet meer hun richtingaanwijzers gebruiken, doen dat uit voorliefde voor het milieu! Ze willen energie besparen (elektriciteit) en wat brandstof en slijtage van de knipperlichtjes. Dat is het! :doh2:

Hoe duurder de auto, deste minder energie heb je over om je richtingaanwijzers (goh, waarom zouden die dingen nou richtingaanwijzers heten???) te gebruiken. Hoe arroganter de kop tussen stuur en hoofdsteun, deste minder heb je richtingaanwijzers nodig. Nog even en bij de duurdere, exclusievere modellen wordt het een optie af-fabriek: "wilt u de auto met of zonder richtingaanwijzers?"

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

MMM Erik, daar zeg je iets.

verdorie, het zuinig rijden is verworden tot het zuinige knipperen.

Helaas mag ik niet op .nl, maar zou je daar dan een posting willen plaatsen dat ik graag zou willen weten hoe ik het 'rotondeknipperen' kan wijzigen van 3x naar 2x uit milieu-oogpunt? :):lol::D:P:notworthy:

aangepast door FredV
Link naar reactie
Delen op andere sites

We zitten in een impasse op het richtingaangeversgebied, het hoge woord moet er maar eens uit.

Wat dan vaak helpt, is terug te gaan naar het begin van de ellende, hoe is het begonnen ?

De eerste wat onbeholpen, maar technisch perfect uitgevoerde poging, was de electromagnetische uitklapbare, inwendig verlichte, richtinggever van de volkswagen kever.

Als je richting aangaf, liepen fietsers (wielrijders destijds) wel de kans hun ziekenfondsbril te verliezen, door het plotseling uitzwaaiende (30 cm) richtinggevende orgaan.

De wetgever heeft hieraan terecht een einde gemaakt, waardoor de knipperlichtenaffaire , nu pas , na de verjaring, in de openbaarheid komt.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel het beeld wat ik er bij krijg ja! Stelletje kwallen soms.. :doh2:

Verder ben ik eens met het verhaal van links knipperen en dan te laat naar rechts. Links knipperen is prima (doe het zelf wel) maar als je dan niet op tijd naar rechts overschakelt kan je het beter maar achterwege laten... Is ook waar ik steeds op hamer bij m'n vader, die knippert soms pas naar rechts als hij z'n stuur al weer recht heeft staan. Gevolg is dat het knipperlicht niet uit gaat, en ik dus ook waar over moet beginnen.. bleh :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe