Ga naar inhoud

Audi meest onbetrouwbaar?


Wmm is er niet meer
 Delen

Aanbevolen berichten

http://www.nu.nl/auto/3372333/audi-blokken-onbetrouwbaar.html

'Audi-blokken onbetrouwbaar'

Honda bouwt de meest betrouwbare motoren en Audi-blokken vertonen de meeste storingen, zo blijkt uit onderzoek.

m1nx3ema58oh_sqr256.jpg Foto: ANP

Uit een onderzoek dat vakblad Automotive liet uitvoeren door garantieverzekeraar Autotrust blijkt dat in 2012 bij 3,7 procent van alle jonge Audi's motorstoring werd geconstateerd. Daarmee heeft het Duiste merk de twijfelachtige eer de ranglijst aan te voeren van minst betrouwbare motoren.

Onderaan die lijst - wat in dit geval dus de beste plek is - staat Honda, dat een schaderatio van slechts 0,29 procent scoorde. De Japanners en Koreanen scoren prima, de Europese merken laten het op dit gebied afweten, zo blijkt uit onderstaande lijstjes.

Ondergrens

De cijfers zijn afkomstig uit data van Autotrust van circa 20.000 auto's van gemiddeld vijf jaar oud en een gemiddeld jaarkilometrage van 30.000. De ondergrens om aan het onderzoek mee te mogen doen was 50 auto's. Subaru komt precies op dit aantal uit, bij Mercedes is data van 1.100 auto's meegenomen.

Er wordt in het onderzoek geen onderscheid gemaakt tussen de modellen maar in het geval van Audi maakt de Q7 een opvallend slechte beurt; 10 procent van de auto's kreeg te maken met motorproblemen, zo meldt Autotrust. Het betreft volgens de verzekeraar niet alleen de TSI's van de Volkswagen Groep maar ook de grotere diesels. Het merk Volkswagen eindigde met een schaderatio van 1,91 procent overigens net buiten de Top 10 van minst betrouwbare motorbouwers.

De Top 10 van Autotrust van meest betrouwbare motorbouwers (met daar achter het storingspercentage) ziet er als volgt uit:

01. Honda 0,29

02. Toyota 0,58

03. Hyundai 0,70

04. Mercedes 0,84

05. Volvo 0,90

06. Lexus 0,99

07. Kia 1,08

08. Subaru 1,10

09. Fiat 1,17

10. Ford 1,25

De Top 10 van minst betrouwbare motorbouwers:

01. Audi 3,71

02. Alfa 3,26

03. Mini 2,51

04. Saab 2,49

05. Opel 2,46

06. Porsche 2,29

07. Peugeot 2,26

08. BMW 2,20

09. Seat 2,15

10. Renault 2,13

Bekijk 2 foto's in groot formaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees al de commentaren maar eens op autoweek. De één nog onzinniger dan de ander... 8-)

Beetje vreemde uitkomst van het onderzoek trouwens (zoals sommigen ook aanhalen). De VAG motoren worden door het hele gamma gebruikt (Seat, Audi, Skoda, VW, etc) Dus waarom springen dan Audi's er zo negatief uit?

Zou het dan toch aan de berijders liggen... :P Afhankelijk van hoe het materiaal be/mishandeld wordt, treden er storingen op(?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn tijd dat ik motorfiets reed en voertuigen met 4 wielen , voertuigen met 2 wielen teveel vond heb ik een Honda ST 1100 gereden

Hierin zat een V4 1100cc blok.

En heb daar bijna een ton mee gereden voor een ander vond dat hij mijn fiets harder nodig had dan ik.

Maar in die periode werd hij om de 20K gecontroleerd ( kleine / grote beurt ) maar motorisch is er nooit wat aan versleuteld en had ik onderhoudskosten van max €200,00 en elke dag starte hij zonder enig probleem.

En kan wat dat betreft beamen dat de motorblokken van Honda naar mijn ervaring probleemloze en storing vrije blokken waren.(zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan weinig met deze resultaten natuurlijk, de steekproef is niet aselect. Verschillen, zelfs binnen VAG, kunnen even goed daar aan de wijten zijn. Of misschien is er een groter percentage leaserijders, gestresste jakkeraars, groter percentage TSI's, of groter percentage dieselmotoren onder de audi-rijders.

Het is gokken, als je met een bedenkelijke statistiek zomaar wat populaire aandachtstrekkers wil scoren om je "autovakblad" te verkopen. En dat werkt natuurlijk.... "Jaja, gisteren stond het in de autoweek, Audi is onbetrouwbaar".

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is altijd ook een beetje aandachttrekken wat de journalisten doen:

wat voor technische problemen waren het? Klein schroefje aandraaien of een nieuwe dsg bak? Tellen beide problemen even zwaar als 1 notitie?

Merken die meer verkopen (VAG) hebben natuurlijk ook meer storingen!

Ik til er niet zo zwaar aan hoor, vind het wel leuk te lezen maar ga daarna gelijk verder.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag wel een keer proefrijden hoor, Ed!

Wat je er al nu niet voor doet om in een Skoda Yeti te kunnen en mogen rijden.

Wel begin maar een M&G te organiseren, mag jij helemaal naar de meeting rijden in een echte Yeti, mits je geen ruzie maakt met een parkeerplaats eigenaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

alle nieuwe wagens rijden lekker, alleen skoda onderscheid zich door over 10 jaar nog een gevoel te geven van lekker rijden en zelfs een audi geeft dat gevoel niet laat staan een P.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe