Ga naar inhoud

krasje


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

de spoiler spuiten bedoel je. Niet iets om over te laten aan een zelfverklaard 2-linkerhanden-man.

je geeft hem 2 rechter handschoenen en voor 70 euro komt het helemaal in orde !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

en vandaag de volgende parkeerschade. Op het rechterachterspartbord. Meeste was gelukkig verf die ik er van kon afvegen. Wat bleef waren 2 behoorlijke krassen. Die op de deur heb ik maar laten zitten omdat het een heel dunne, nauwelijks zichtbare kras is. Maar hier moet wel wat aan gebeuren.

Dacht dus maar eerst goed overheen poetsen met Commandant en vervolgens beetje opvullen met de lakstift

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vul de kras eerst op met een lakstif. Laat dat goed drogen/uitharden en poetst het dan met een goede polisch mooie egaal

Hoe hoger het nummer op een blik Commandant hoe hoger het slijpvermogen. Het spul in groene bus(4) in minder dan in de blauwe(5).

Ik ben niet zo commandantachtig tegenwoordig zijn er veel spullen die op een betere manier voor de lak hun werk doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook al de eerste schade. In Houten bij de modelspoorbeurs stond een rode Dacia Logan met trekhaak zonder beschermkapje voor mij. En zaterdag zag ik dat het plastic onder het nummerbord voor gebroken was. Dus die Dacia heeft met achteruit rijden aan de voorkant een trekhaak tegen de onderrand van het nummerbordplastic gezeten wat daardoor is gebroken, en helaas ook nog net de lak geraakt. Bijgewerkt met de stift. Als er een nieuwe nummerbordhouder op komt kan je er niks meer van zien, behalve een heel licht deukje in het nummerbord zelf. Hoop nou dat de dealer gratis zo'n nieuw stuk plastic wil verzorgen.

Zag hier in de plaats vandaag exact zo'n Logan staan. Had bijna de neiging om aan te bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

al die logan's lijken op elkander

De nummerplaat maakt het verschil

Maar ook ik heb een kleine vouw in mij kentekenplaat van waarschijnlijk me buurvrouw der dochter

Maar ja ken het niet hard maken dus maar accepteren

Link naar reactie
Delen op andere sites

leek me wel leuk om een fotootje te maken van voor en na, maar het reflecteerde helaas te veel zodat er weinig van viel te zien. Ben wel redelijk tevreden over het resultaat. Bij m'n vorige auto met metalic lak zag je zoiets duidelijk, maar bij Henk is het alleszins redelijk weggewerkt moet ik zeggen. In het weekend nog even uitpoetsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Een paar weken terug zag ik opeens een aantal putjes met lakschade op het dak. Geen idee hoe dit gekomen is, kan eigenlijk alleen gebeurd zijn toen ik ergens geparkeerd stond want ik heb nooit wat gehoord/gemerkt.

Heb besloten met Stickerfix te experimenteren, in de eerste plaats om roestvorming te voorkomen. Mocht het niet bevallen, dan kan ik de sticker(s) ook weer verwijderen. Een setje besteld dat binnen een paar dagen werd thuisbezorgd voor euro 26,90.

Vandaag aan de slag gegaan. Er zijn voorgesneden stickers maar je kunt ook zelf een vorm knippen Dat laatste heb ik gedaan om het hele gebiedje te kunnen bedekken.

Ik heb een paar foto's gemaakt: de eerste toont de inhoud van het setje, de tweede de schade en de derde het resultaat, wat niet mee lijkt te vallen. Bij deze felle zon en vanuit deze hoek is de lap goed zichtbaar. Maar: de Yeti is tamelijk hoog, waardoor het toch een beetje uit het zicht is. En onder andere hoeken en ook met minder felle zon valt het wel mee. Ik laat het voorlopig maar zo.

Het setje:

post-43-0-57645200-1367588170_thumb.jpg

De schade. Het voorwerp linksboven is een luciferdoosje om de verhoudingen enigszins aan te geven:

post-43-0-76394400-1367588181_thumb.jpg

De sticker:

post-43-0-17320600-1367588195_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kees waarom niet met een lakstift ?

Heb het idee dat met de stikker het optisch dan wel is afgedekt maar vocht (condens) kan gewoon verder zijn gang gaan en misschien wel versneld.

En lak in kleur trekt in de kiertjes en scheurtjes en dekt hierdoor goed af zonder een luchtbel die je onder een stikker wel hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met lakstift is het een kwestie van aanbrengen en zodra het tegen droog aanzit dan met een zachte doek het restant verwijderen

Daarna lekker laten drogen en eventueel verdere waas van overtollig met commedant 4 wegpoetsen.

Althans zo heb ik het wel gedaan op mijn tank van mijn motorfietsen waar je regelmatig aan voorkant tank er last van had

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht het al het reclamefilmpje over het product leek mij wat te mooi om waar te zijn( welk reclame filmpje niet).

De methode zoals Ed beschrijft is zeker goed, maar ja als men bij uw eigen wagen moet doen zit er de schrik wel in dat men het nog slechter gaat maken.

Als men ergens zou kunnen oefenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

metalic krijg je nooit mooi met lakstift, maar de uiteindelijke bescherming daar gaat het mijn om.

Als ik kees was zou ik het zeker in de gaten houden.

Ik zie het als die carglass stikkers voor als je een sterretje hebt zodat er geen vuil bij kan komen.

Als men ergens zou kunnen oefenen.

tsja bone collector heeft zijn skoda al weggedaan, anders een mooi object geweest !

maar een oude fiets kan natuurlijk ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer heb hier net gekeken naar de lakstift van de Honda maar het product is gaan vliegen is ook al 15 j oud anders was dit een aardig studieobject op voorwaarde dat men de hele wagen doet natuurlijk :)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe