Ga naar inhoud

Skodadealer Schipper Hoorn


Wasmachineman
 Delen

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik mijn leaseauto (O2) naar de Skodadealer hier om de hoek gebracht voor een 150k km beurt!

Krijg ik een Yeti mee maar die staat gewoon op zomerbanden.

Ik vraag nog: "Waarom zitten er geen winterbanden of 4-seizoensbanden op deze Yeti?"

Receptionist Martin: "Niet nodig voor onze demonstratie-auto's of uitleen-auto's!"

Reacties op de zomerbanden van de Skodadealer graag hier: http://www.skodaforum.eu/topic/471-winterbanden/page__st__380#entry52710

Hier alleen reacties graag waarom de Skodadealer geen winterbanden cq 4-seizoensbanden monteert op hun wagens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog subtiel aangegeven dat dit de 150k km beurt is.

Als dealer kunnen ze dan vragen:

"Wat wordt je volgende auto?"

"Hoe lang blijf je nog met deze auto rijden?"

"Mogen we een volgende offerte voor je maken als de O3 zijn prijzen bekend maakt?"

Nee, alleen wordt er gezegd: "Vol aftanken aub!"

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CH: wat een overdreven reactie weer.... Als die demo-auto vandaag een nieuwe set winterbanden krijgt en morgen wordt verkocht, maar die klant de winterbanden niet wil hebben (om wat voor reden dan ook) dan zit men met een set gebruikte banden die kan worden afgeschreven.

Je kunt je ook eerst eens in een ander verplaatsen, voordat je meteen veroordelend standpunt inneemt ;)

@Frank: sja... dat soort ervaringen had ik ook bij mijn dealer te Amsterdam Zuidoost en deed mij besluiten naar een andere dealer uit te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk ook bepaald niet zo dat zo'n dealer je daarmee blootstelt aan onacceptabele risico's, zoals bv met een kapotte remleiding e.d. Het lijkt me dat je in zo'n geval gewoon zelf de afweging moet maken of en zo ja hoe en waar je rijdt onder winterse omstandigheden. En dat is ook wat Frank in feite heeft gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vermoed dat als we nu met zijn allen op dealer bezoek zouden gaan van alle merken wagens dat er maar een heel klein percentage zijn leenwagens op winterrubber zal hebben staan.

Want tsja zoals al gezegd, het is nog steeds niet verplicht in dit witte landje.

En als je dan constateerd dat er inderdaad geen winterrubber onder zit en je moet ver weg, dan kun je voor jezelf de beslissing nemen om deze af te bellen of op zomersloffen naar openbaar vervoer te rijden en daar gebruik van te maken.

Niemand verplicht je om lange stukken op die zomerbanden te gaan rijden, en als je dat wel zo ervaart dan is dat een probleem tussen die 2 flappen die in verlengde van je ogen zitten en niet zien maar horen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp niet goed waar ik mag reageren, dus doe ik het hier maar:

Het is toch wel weer een inconsistent verhaal. Eerst maakt de constructeur/invoerder/dealer foldertjes, reclame enz… om je toch maar te wijzen op het belang van de winterbanden (alles voor de veiligheid natuurlijk!). Maar zelf wat investeren, neen, dat gaat dan toch wat te ver. Of je gelooft wat je verkoopt, of niet, maar speel dan tenminste dat je gelooft in wat je verkoopt.

Ik heb nog subtiel aangegeven dat dit de 150k km beurt is.

Als dealer kunnen ze dan vragen:

"Wat wordt je volgende auto?"

"Hoe lang blijf je nog met deze auto rijden?"

"Mogen we een volgende offerte voor je maken als de O3 zijn prijzen bekend maakt?"

Nee, alleen wordt er gezegd: "Vol aftanken aub!"

Ik moet eerlijk zeggen, ik vind dat niet zo negatief. Het tegenovergestelde zou mij eerder storen (of is dat een soort van algemene regel, dat leasewagens na ongeveer 150k km sowieso ingeruild worden?). Als ik daar zou staan met een wagen van een paar jaar, die 150k km gereden heeft, dan zou ik niet willen dat ze al beginnen over inruilen. Dat kost toch allemaal veel geld, je mag toch wel verwachten dat die nog wat meekan…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet eerlijk zeggen, ik vind dat niet zo negatief. Het tegenovergestelde zou mij eerder storen (of is dat een soort van algemene regel, dat leasewagens na ongeveer 150k km sowieso ingeruild worden?). Als ik daar zou staan met een wagen van een paar jaar, die 150k km gereden heeft, dan zou ik niet willen dat ze al beginnen over inruilen. Dat kost toch allemaal veel geld, je mag toch wel verwachten dat die nog wat meekan…

Ze weten van mij dat ik 70.000 km per jaar maak. Dit is nu mijn 2e O2 die ze daar in onderhoud hebben.

Als ze kunnen rekenen dan weten ze dat over ongeveer 5 maanden mijn nieuwe leasewagen klaar zou moeten staan?

Want meer dan 180k km is een uitzondering bij leasemy-en.

Maar als je particulier bent is het, denk ik, wel anders hoor. Dan kijk je naar de leeftijd van de auto, die is nu 2 jaar, en naar het gemak waarmee nu 150k km zijn gedaan, allemaal snelweg kilometers, dan heeft deze wagen nog wel een paar jaar voor zich!

Risisco van de bestuurder dus! Want hij gaat rijden met deze auto. Hij kan hem ook laten staan....

En als je dan constateerd dat er inderdaad geen winterrubber onder zit en je moet ver weg, dan kun je voor jezelf de beslissing nemen om deze af te bellen of op zomersloffen naar openbaar vervoer te rijden en daar gebruik van te maken.

Niemand verplicht je om lange stukken op die zomerbanden te gaan rijden, en als je dat wel zo ervaart dan is dat een probleem tussen die 2 flappen die in verlengde van je ogen zitten en niet zien maar horen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe