Ga naar inhoud

Interieurverlichting met led's zelf bouwen.


Snelle
 Delen

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

Inmiddels overweeg ik ook de binnenverlichting te vervangen door LED. Heb twee vragen:

  • Ik denk alleen de twee leeslampjes vóór te vervangen; ik heb vrijwel nooit passagiers achterin. Is dit een vreemde of misschien zelfs onverstandige keuze?
  • Ik moet kiezen uit drie typen, zie hieronder. Gevoelsmatig zou ik voor de 4000 kiezen. Is de helderheid van alle drie echt gelijk?
    Bitte wählen Sie Ihre bevorzugte Lichtfarbe:
    6500 Kelvin für ein stylisch kaltes Weiß
    4000 Kelvin für ein reines neutrales Weiß
    3000 Kelvin für ein angenehm warmes Weiß

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen vreemde keuze alleen ga je kleurverlies zien zodra de cabine verlichting aangaat.

Daar je met LED toch witter licht hebt en het oranje / gele licht van een gewone lamp.

Dus zou zeggen vervang die 2 lampjes gewoon mee en indien je in kofferbak licht hebt zitten dan die van superskoda ( complete unit) aanschaffen en plaatsen.

En mbt de kelvin waarde, ik zou jet niet kunnen zeggen want ik weet niet eens wat er bij mij inzit kwa Kelvin.

Wil je op zeker spelen dan gewoon die 5000 nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter alles vervangen voor de prijs moet u het niet laten.

Hier kan u het verschil wat zien de 6500k geven wat blauw licht.

http://www.hypercolor.de/products/Fahrzeug-Auswahl/Ford/Tourneo-Connect/LED-Innenraumbeleuchtung-Komplettset-fuer-Ford-Tourneo-Connect.html

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij hypercolor de LED's besteld, ze zijn vandaag bezorgd en ik meteen aan de slag gegaan. Boven het dashboard zijn ze inmiddels geplaatst. Ik vind dat ze er een beetje losjes inzitten, je kunt ze makkelijk wiebelen met je vinger. Ook steken ze wat meer uit dan de originele lampjes en zitten zo dicht tegen de reflector aan. Is dit normaal en hoef ik me geen zorgen te makken?

De lampjes bij de achterbank moet ik nog doen. Is dit een kwestie van de hele lampunit uit het plafond trekken? Heb ik even geprobeerd, maar het zit goed vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kees voor de lampjes boven je dashboard moet je even kijken of je ze niet verder door kunt duwen, uiteraard met beleid doen !

Wat betreft de lamp unit achterin, kijk even in mijn fotoboek, daar kun je volgens mij zien hoe ze vastklemmen.

Aan één zijde zit de powerstekker en die kant komt er als laatste uit.

Doe het allemaal wel met beleid want bij mij is de eerste maal toen een lipje afgebroken van de lampunit waardoor hij niet meer klemde in de stalen houder en maw er steeds uitviel en ik uiteindelijk aan een nieuwe lampunit moest ( lipjes uiteraard niet los verkrijgbaar. )

Link naar reactie
Delen op andere sites

mm inderdaad geen set wel drie soorten lampen voor cabine die je nu hebt en die voor de kofferruimte die je allen inderdaad appart moet bestellen en dus niet als set kunt bestellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een van de reden dat ik geen LED gebruikt heb in het interieur ( niet de vliegroute :P) maar vind dat ze te veel licht geven. Als ik in de wagen stap en er is zo een oogverblindend licht vind ik persoonlijk wat TE veel maar dat zijn smaken natuurlijk.

En de ledjes kan men wat bewegen maar komen niet los hoor heb hier nog nergens melding van gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn de 4000 Kelvin für ein reines neutrales Weiß geworden.

En ik ben alleen geïnteresseerd in wat betere binnenverlichting. Kaartlezen, bonnetje bekijken, agenda nakijken of iets in een manual opzoeken gaat slecht met m'n oude ogen en de originele verlichting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opvallend vind ik altijd weer dat bijrijders vaak positief verrast zijn door de leds, vragen wat er in zit, waar ze vandaan komen, etc. Ofwel, ze lijken er vaak wat in te zien om hun eigen lampjes ook te wisselen. Ze hadden alleen geen idee dat dit kon.

Ik stuur ze dan maar gewoon hierheen aangezien de meeste leds al wel voorbij zijn gekomen in specs, plaatjes, verschillen, websites, prijzen :)

Maar inderdaad ieder z'n ding. Al kan je er natuurlijk zelf voor kiezen minder leds per module te kopen. Je hebt ze ook met 1 ledje ipv 8 op een stripje.

@CB, is mij ook weleens opgevallen. Idem aan start-stop en de dagrijverlichting en de ruitenwissers die dan even haperen als ze halverwege zijn.

Nog een gekkigheidje bij, als de kofferbak open staat, zeg 10 minuten. Dan gaat de lamp uit, maar flikkert soms nog na door de stroom die er nog loopt (de led is er veel gevoeliger voor). Al met al heb ik me er nooit een seconde druk over gemaakt dat de leds flikkeren of zo, het is nu dat je er naar vraagt zeg maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo, lekker licht in de auto. wel valt op dat de leds flikkeren tijdens het starten. is dat normaal?

Kan dat flikkeren te maken hebben met dat er tóch een CANBUS check opzit?

Of dat de polen verwisseld zijn en ik de LED's een slag moet draaien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben hier net gaan kijken.

Heb hier een LED in het handschoenkastje als ik het open doe brandt deze mooi en als de wagen wordt gestart begint deze ook te flikkeren. Als men start heeft men wat minder stroom (alternator) en daardoor het is het verschil in lichtsterkte dus normaal.

Trouwens deze LEDs zijn ook dimbaar.

aangepast door Snelle
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er eigenlijk nog nooit zo op gelet.

En ik ben vanwege mijn achtergrond mbt elektra er in algemeen toch we scherp op

Maar is het met alle lampen of die allen van voor Cees ?

En omdraaien kun je altijd proberen of dit uitmaakt, maar volgens mij zal het niet uitmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu de LED aktie in de huiskamer is voltooid, valt ook mij het ernstig flikkeren op.

De kamer is als geheel is dimbaar en er zitten"dimbaar geschikte LED's" in de fittingen.

Bij stevig (centraal) dimmen, lijkt het hier soms wel een etalage,

bij de vorige spaarlampen (niet LED's) nergens last van, maar de ingebouwde electronica van de daartoe wel geschikte LED lampen werkt blijkbaar de electronica van de centrale dimmer tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe