Ga naar inhoud

De Octavia Combi II van Klaas in Amsterdam

KlaasH
 Delen

Aanbevolen berichten

Sinds deze week ben ik trotse eigenaar van een Octavia Combi uit 2007 met een 1.6 FSI motor en helaas slechts vijf versnellingen. De uitvoering Ambiente zegt me verder niet veel, er zit cruise control op (naast de carrosserievorm mijn enige selectiecriteria bij het zoeken naar een tweedehands) en verder niet zo veel.

De vorige eigenaar heeft er een cassettespeler in laten zetten die ik heel graag wil vervangen met een Columbus of vergelijkbaar 'all-in-one' systeem, maar niet voor de nieuwprijs. Tweedehands zijn ze doorgaans gestolen, zo heeft een niet-handelende inbouwman me voorgehouden en de betaalbare kloons die overal zo'n € 450,- kosten (ik heb er zelfs één gevonden voor nog geen driehonderd) worden nergens daadwerkelijk besproken, laat staan dat ze ergens aangeraden worden.

Naast mij zitten mijn vrouw en zoon (bouwjaar 2009) in de auto. De enorme hoeveelheid airbags (ik tel er minstens acht!) is daarbij een veilig gevoel, al is rijstijl en anticiperen op het verkeer natuurlijk een nog betere manier om blij te blijven met de auto...

Ik ben niet heel technisch, maar ga toch proberen op korte termijn de auto te voorzien van een nieuwe radio, speakers en mogelijk (heb net toch een losse TomTom met bluetooth gekocht) alsnog een inbouwnavigatiesysteem zoals ik dat in mijn voorgaande (lease)auto's bijzonder op prijs heb gesteld.

Binnenkort zal ik ook actief zoeken naar winterbanden en velgen, de aanbiedingen daarvan volgens S-Point in Amsterdam begin oktober los te barsten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom KlaasH!

Mooie auto, leuke intro. Probeer bij praktische vragen even een topic op te zoeken dat daar over gaat, of maak anders zelf een topic op de juiste plek aan. Dan kunnen we het daar bespreken zodat deze info later ook weer door anderen terug te vinden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HOI Klaas uit Amsterdam/

Allereerst welkom hier en gefeliciteerd met je Skoda

Maar ten tweede toch even het volgende

Stel je vragen mbt winterbanden en de vervanging van de cassette recorder

in de juiste topics hiervoor

Hier is het een voorstel topic

Dus zoals de naam als zegt wie ben ik

Dus stel je vragen alsnog in de juiste topics zodat wij Mods

dit bericht iets kunnen aanpassen

en mocht je je voorstel bericht nu geheel anders willen hebben en je kunt het niet meer zelf wijzigen

stuur je tekst even per PB en dan doen wij als MODS dit hier voor je in wie ben ik !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe