Ga naar inhoud

Dolby surround 5.1....welk toestel te kiezen?


Snelle
 Delen

Aanbevolen berichten

Heb hier een dolby surround in huis een toestel van een 13 jaar oud en dat begint hier af en toe wat te falen dus tijd voor zijn vervanger.

Ben op zoek achter een toestel 5.1 dus waar je vijf boxen kunt aansluiten maar ook nog eens twee aparte boxen die staan opgesteld in de keuken. Mijn huidige toestel heeft deze mogelijkheid hiermee kan ik enkel de boxen inschakelen in de keuken of/en de vijf in de living.

En dat is wat ik niet vind enkel maar toestellen met vijf boxen en geen twee aparte. Voor alle duidelijkheid een 7.1 is het niet.

Ook de meeste toestellen worden verkocht met boxen dat is geen noodzaak ik kan evengoed de huidige boxen behouden want die zijn maar een paar jaar oud en hebben niet gespeeld.

Dus een toestel waar men zeven boxen kan aansluiten en apart schakelbaar welk merk heeft dit.

Ook moet er op zijn minst een usb slot zijn of een aansluiting dat er een HD kan op aangeloten worden.

En het budget max 300€.

Iemand een idee welk merk?

Ed, als je de "e" in de titel wil bijplaatsen, weeral te snel?

aangepast door Wasmachineman
Ed slaapt nog wel ff....
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb vorig jaar, voor een paar honderd euro, een Pioneer VSX-2020 gekocht bij een outlet winkel.

Een enorme hoeveelheid aan aansluitmogelijkheden, voor allerlei mogelijke speaker configuraties! Met idd de mogelijkheid om aparte sets speakers (b.v. slaapkamer, keuken, etc) naast de huiskamer 5.1 configuratie, aan te sluiten.

Lijkt me dat je zoiets moet zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

surroundreceivers dat is blijkbaar wat ik moet hebben de home cinema hebben allemaal deze aansluitingen niet. En ja deze thuis is een reciever een dvd recorder heb ik reeds dus dat hoeft er niet bij.

@CH mooi toestel massa aansluitingen maar jammer genoeg boven het budget deze staat ongeveer een 650€ wat ik ook zie is dat de toestellen goedkoper zijn bij jullie dan hier in België hoe zou het zitten in Duitsland eens kijken bij Amazon en dan een internetwinkel dat deze liefst nog gratis komt afleveren op de stoep

Alsook Dennon en onkyo en......... zal vergelijken worden heb hier nog wat werk.

De zoektocht kan beginnen.

WM: veel betere titel tx

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik wel zie voor die extra boxen te kunnen aansluiten dat ik voor een 7 kanaals moet gaan. Maar ik heb maar 5 boxen voor de surround zou dit werken? Later als er hier een nieuw behangpapiertje in de living komt kan ik die extra twee surround boxen er wel bijplaatsen.

Wat interessant is dat ik ook via de ipad veel kan bedienen en streamen en dat is voor mij ideaal.

Maar de keerzijde is dat ik mijn budget wat zal moeten optrekken.

http://www.pioneer.eu/nl/page/products/av-receiver/choose.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Ed in België is het allemaal wat gekker :P

Achter heb ik de aansluitingen klaar liggen in een buis hier kan ik dan later de draad voor de boxen aan de zijkant bij trekken.

Dan kerf ik een gleuf net boven de plinten in de bepleistering en daar kan ik dan de kabels in wegsteken heb ik trouwens zo gedaan voor de achterste boxen en deze in de keuken. Dit moet je natuurlijk niet doen met kabels voor het stroomnet maar voor boxen geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De duitsers deden het wel hoor de kabel in de muur meesmeren waar de 230v overheen liep

En eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik het ook in een woning in antwerpen heb meegemaakt ( gezien )

Maar die hadden ook nog bakkeliet schakelaars en stopcontacten puntje gaaf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben inmiddels met mijn 3e Onkyo bezig.

Als je kijkt nar features, kwaliteit en prijs voor mij nog altijd de onbetwiste keuze. Je zou dan bijvoorbeeld kunnen kijken naar een TX-NR515, die heeft een zone 2, zodat je in de keuken een andere bron kunt luisteren dan in de woonkamer. Verder heeft het toestel features als 4k upscaling (de overtreffende trap van full HD)

http://www.nl.onkyo.com/downloads/2/0/6/7/4/ONKYO_TX-NR515_datasheet_EN.pdf

Het toestel koop je voor een 349 euro http://tweakers.net/pricewatch/304079/onkyo-tx-nr515.html

Voor het geld van de genoemde pioneer was ik voor de tx-nr616 gegaan http://www.nl.onkyo.com/downloads/2/0/6/7/6/ONKYO_TX-NR616_datasheet_EN.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is onkyo beter dan pioneer?

Momenteel heb ik hier analoog signaal op de TV en dat zal nog een tijd zo blijven die overtreffende trap 4k wat levert mij dit op?

Waarom de tx-nr 616 ben niet zo een fimfanaat dus het beste van het beste geluid moet het niet zijn gewoon goed.

Wat belangrijk is het tweede kanaal en de pioneer kan ik ook bedienen met de ipad en dat is ook meegenomen de Airplay.

Heb nog niets aangekocht (deze week wel) dus kan nog kiezen.

Maar momenteel zie ik het bos niet meer door de bomen met al die technische termen alle hulp is welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onkyo is als je het mij vraagt duidelijk beter dan Pioneer, dat ik mijn 3e heb is een kwestie van hobby en iets nieuws willen.

De 4k upscaling kan in de toekomst handig worden als je een nieuwe TV koopt die 4k is (de eerste toestellen worden nu gelanceerd) en de Qdeo chip die daarvoor gebruikt wordt is beter dan de chip die daarvoor gebruikt werd.

De Onkyo laat zich ook prima bedienen vanaf een iOS of Android device, daar is een goede en mooie app voor, daarnaast kun je vanaf een browser in je toestel je favoriete Internet stations programmeren enz. Onkyo heeft inderdaad geen airplay, maar de Onkyo heeft tov een pioneer wel THX certificering en Audyssey DSX (setup microfoon die alles kalibreert voor je, inclusief ruimte correctie (meting over 3 locaties) en speciale loudness, dus bij laag volume toch een volledig geluidsbeeld).

Last but not least een receiver heeft ook een klankkleur en die van Onkyo vind ik in combinatie met mijn luidsprekers mooier dan bijvoorbeeld een Marantz (Marantz is heel warm, veel laag), maar dat ligt ook weer aan de gebruikte luidsprekers. Wat dat aangaat ben ik een echte piet precies. Het gaat om de combinatie tussen luidsprekers en receiver waarbij de receiver in mijn geval 2 relatief zware jongens met een impedantie van 4 Ohm aan moeten kunnen sturen (Dali Suite 2.5) vandaar dat ik wat andere eisen stel dan functionaliteit als bijvoorbeeld airplay (ik heb geen iDevices, dus dat is voor mij totaal niet belangrijk). In mijn zoektocht naar de "juiste" combinatie zijn merken als Denon, Marzantz, Yamaha, NAD, Harman/Kardon voorbij gekomen. In dat rijtje hoort als je het mij vraagt ook Onkyo thuis. Waarbij voor mij Pioneer meer in de Sony, Kenwood, Panasonic regionen thuis hoort.

Maar het enige echte (als je het mij vraagt juiste) advies: Ga kijken luisteren en vergelijk de functionaliteiten en maak voor jezelf de juiste keuze. En dat is net als hoe iets klinkt zo persoonlijk dat je dat alleen zelf kunt kiezen.

aangepast door bakkertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bakkertje,( of wie er iets meer van weet) wat vind je van de Marantz SR6006 ?

Morgen beslissen welk toestel ik ga aanschaffen huisdealer heeft morgen de prijs van de Pioneer.

En de twijfel slaat toe, had minder problemen om voor mijn Skoda te kiezen dat was een makkie.

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe