Ga naar inhoud

Nog twee maanden......................


Constant
 Delen

Aanbevolen berichten

Je wilt toch snel antwoord op de vraag? Dan is zelfzoekzaamheid de snelste weg tot een oplossing. Zeker voor ervaren forummers...

Zelfs dit forum heeft speciale links naar de online manuals van alle Skoda modellen, en dan is het een kwestie van [Ctrl] [F] "bandenspanning winterband" en je hebt het gevonden!

Tenzij je natuurlijk graag veel onnodige posts wilt creëren. :lol:

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou zo ken ik er nog wel een paar

Zoals het telkens opnieuw ventileren van tevredenheid over de onvolprezen vier seizoenen bandjes, bv. En op die manier kunnen we het forum wel beperken tot een louter sociaal gebeuren. Alles van technische aard is immers op te zoeken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou zo ken ik er nog wel een paar

Sorry hoor, ik wist niet dat je kwaad werd... ;)

Maarre, als anderen voor de zoveelste keer dezelfde vraag stellen, komt toch ook vaak het antwoord 'gebruik de zoekfunctie eens'?

Zoals het telkens opnieuw ventileren van tevredenheid over de onvolprezen vier seizoenen bandjes

Oh :wub: is het opgevallen? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad 0,2 bar meer volgens Skoda.

Dit eenzijdige antwoord valt me tegen van de so-called Winter Reifen Spezialist. ;)

0,2 bar meer dan wat?

Dan de minimale spanning (bij slechts de bestuurder in de auto), dan de maximale spanning bij volle belading? Voor en achter al dan niet gelijk?

Met daarbij de belangrijke kanttekening: winterrubber met minder dan 4mm profiel is geen winterrubber meer. En rubber ouder dan ca. 5 jaar is ook niet bevorderlijk voor de wegligging.

Kortom, het is allemaal niet zo eenvoudig... :gestoord:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat bestuurders ook even moeten uitproberen wat ze prettig vinden. Boven de 2,5 gaat m'n auto teveel stuiteren en vind ik m te losjes sturen.

winterrubber met minder dan 4mm profiel is geen winterrubber meer.
Ja en nee.

Er is beneden de 4 mm nog steeds sprake van winterrubber met goede weerstand op koude natte ondergronden, maar niet langer van het winterprofiel met wonderbaarlijke prestaties in de sneeuw.

Volgens de Duitse wet moet men tijdens winterse omstandigheden een winterband of een all-seasonband hebben met minimaal 2 mm profiel, ook al is minimaal 4 millimeter mijn inziens toch aan te raden bij sneeuw op de autobahn. De 4 mm norm staat alleen keihard in de Oostenrijkse wetgeving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Vraag me af wat wijsheid is. Ga 5 november een weekje naar Belgisch Limburg. Zit nu te dubben of ik voor of na die tijd de banden zal verwisselen. Neig zelf enigszins tot het laatste. Kans dat ik ze dan echt nodig zal hebben schat ik vrij laag in en dan rijd je dus weer een heel stuk nodeloos met die dingen. Aan de andere kant kun je natuurlijk ook redeneren, november, dus wisselen.

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja het kan 16 graden boven nul zijn en dan heb je ze duidelijk niet nodig en slijten ze overbodig

Maar kan ook onder de magische grens van de 7 graden zijn en zijn ze dus niet overbodig

Maar vallend bladerdek kan ook gladde wegen veroorzaken en kun je met de winterbanden net even dat stukje meer grip hebben wat je dan nodig hebt.

En het belgisch limburg is volgens mij toch redelijk bosrijk

Om van jou probleem af te zijn ben ik uiteindelijk overgestapt van de dealer opslag naar eigen opslag en wisselen wanneer je dit zelf het best acht en niet meer dan afhankelijk zijn van de dealer en zijn drukte en wanneer je dan wordt ingepland.

En de tijd die je kwijtbent is ongeveer en 45 minuten exclusief het schoonmaken van de afgenomen velgen.

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe