Ga naar inhoud

fotografie

Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Vorige week kwam ik in de bergen van de Duitse Eiffel het nodige aan viervoeters tegen. Een kleine selectie wil ik jullie niet onthouden. De lichtomstandigheden waren continu verschillend, vandaar de verschillen in kleur(tinten).

foto 1: deze vond mijn kleine man lief:

8068000666_2688c4552e_c.jpg

IMG_6478A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 2: nieuwsgierig aagje:

8068000193_6c46c04832_c.jpg

IMG_6500A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 3: best lelijk van dichtbij...

8067997782_b9f56fe8af_c.jpg

IMG_6505A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 4: een kilometer verderop:

8067998156_0863f5f60f_c.jpg

IMG_6503A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 5: close:

8068002421_679cf28960_c.jpg

IMG_6463A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 6: eerst zag ik dit silhouet:

8067999826_1f5627ab47_c.jpg

IMG_6487A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 6: en daarna kwam deze tevoorschijn:

8068000705_8da51b74ba_c.jpg

IMG_6488A by marcoeoscanon, on Flickr

En dat waren ze weer! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan klom ik ff door tot in de top van die boom waar ik in zat dan.

Maar ik heb al heel wat wild in de nederlandse / belgische /duitse / franse / engelse en noorse bossen gezien maar nog nooit zwijnen

En dan lees je in de krant dat er in nederland een plaag is van die beesten, en hoor ik op campings dat ze last hebben van die dieren, maar ik heb ze nog nooit in eggie mogen zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan hebben we het nog niet over de eland die een schofthoogte heeft van een paard en door je voorraam heen komt

Maar goed die beesten lopn nog niet in onze bossen rond

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Vorige week reed ik rond in de buurt van Den Bosch (beter gezegd: in Engelen) en kwam daar dit gebouw tegen. 't Lag daar zo mooi te spiegelen in het water en in het landschap, dat ik een poging gedaan heb om het vast te leggen. Helaas had ik geen trap bij me en kon ik dus niet helemaal boven het riet uitkomen. Desondanks vond ik 't mooi genoeg om te laten zien. Je zal er wonen...!

8097149297_6ebcd56cd7_b.jpg

IMG_6539A by marcoeoscanon, on Flickr

8097150503_ffc57eefc7_b.jpg

IMG_6534A by marcoeoscanon, on Flickr

grt, Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het idee is er. Je ziet dat het met een trap af zou zijn geweest. Misschien standaard een trapje in de auto. Al zul je zien dat die dan natuurlijk die ene keer weer net te kort is of zoiets.

Of een zeis om ff wat riet te maaien, had ook gekund. Zou voor de compositie nog net iet beter zijn geweest, omdat de symmetrielijn van de spiegeling dan ook op het midden van de foto is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg als tip om de eerder geplaatste fotos te spiegelen, omdat jet oog dan beter "de foto ingeleid" wordt. Wat vinden jullie mooier, origineel of spiegeling?

Origineel 1:

8097150503_ffc57eefc7_b.jpg

IMG_6534A by marcoeoscanon, on Flickr

Spiegeling 1:

8104796874_4f7c684362_b.jpg

IMG_6534A gespiegeld by marcoeoscanon, on Flickr

Origineel 2:

8097149297_6ebcd56cd7_b.jpg

IMG_6539A by marcoeoscanon, on Flickr

Spiegeling 2:

8104793604_76781d000e_b.jpg

IMG_6539A gespiegeld by marcoeoscanon, on Flickr

Persoonlijk vind ik de gespiegelde foto nummer 2 mooier dan het origineel, bij foto 1 vind ik het origineel juist mooier. Komt door het verschil in lijnenspel, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft te maken met de manier waarop je hersenen omgaan met wat je ziet. Bepaalde composities "waarderen" je hersenen hoger.

Een voorbeeld: een foto van een persoon die de foto uitkijkt, vind men vaak minder mooi dan één waarbij de persoon de foto inkijkt.

Of Google eens op "gulden snede/ de regel van derden".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft met links en rechtshandig te maken ?

draai hem eens op zijn kop ?

Misschien dat we dan de dwarsliggers hier gaan leren kennen omdat ze dat mooier vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe