Ga naar inhoud

Mountain Lion

PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Voor wie hier een Mac hebben en de update hebben geïnstalleerd, hoe bevalt het en wat vind je van de nieuwe (?) functies?

iMessage (Berichten) had ik al (beta), werkt perfect!

Notities zoals op iOS is ook perfect, eindelijk alles synchroniseren.

Notificaties van Mail e.d. kan ik ook wel waarderen als volg ik nog niet helemaal hoe je dat weer met de vingers kan openen. Sluiten lukt wel.

Wat nu bij mij niet meer werkt:

- Lemonlock (unlocken via webcam)

- Vodafone UMTS software >> dat is wel echt vervelend...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren beide Macs van de update voorzien. Nog niet uitgebreid alles bekeken, wel een snelle eerste indruk. Systeem voelt "snappier", lijkt wel of alles net even sneller en soepeler loopt. Daarnaast zijn de graphics weer wat strakker geworden: de dock ziet er nét even mooier uit met de duidelijker voorrand (daar staat nu de indicatie van een actieve app. ipv bovenop vóór het icoontje).

Wat mij wel opviel: in iCal kun je nu eindelijk weeknummers zien (@Apple: heel fijn, maar nu ook nog in iOS graag, dank u!).

Berichtencentrum vind ik een waardevolle toevoeging, ben daar nu al blij mee. Hoop alleen dat het universeel zal zijn, dus dat ook andere dan Apple-apps hiervan gebruik kunnen gaan maken. Want anders blijft ook Growl actief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via een omweg kom ik aan de Vodafone update: http://www.business.vodafone.com/site/bus/public/enuk/support/10_productsupport/laptop_connectivity/40_software/software/10_latest/p_software.jsp

Versie 4.09 op de NL website staat nog steeds 4.07...

Verder moest ik de beveiliging uitzetten (onbekende ontwikkelaars) en heb ik net de firewall aangezet (eens proberen).

@Menno, dat is zeg maar SMSen (of whatsapp nog beter te vergelijken) voor alle Apple devices. incl. foto's e.d.

Ahh, weeknummers moet je alleen wel even bij voorkeuren aanzetten. Ziet er wat gek uit, maar werkt :)

Op iOS gebruik ik Week Calender daarvoor. Ze zot voor woorden eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Menno:

Berichten via iMessage tillen je communicatie op een hoger plan. Je kunt nu namelijk berichten versturen aan iedereen met een iPhone, iPad of iPod touch met iOS 5. Berichten worden weergegeven op je Mac en op elk apparaat dat je gebruikt. Je kunt nu dus een gesprek beginnen op je Mac en daarna gewoon verder gaan op je iPhone of iPad, waar je ook bent. Je kunt foto's, filmpjes, documenten en contactgegevens versturen, en zelfs berichten naar groepen sturen. Je ziet wanneer je bericht is afgeleverd en wanneer er een antwoord wordt getypt. Als je leesbevestigingen inschakelt, kan de afzender zien of je een bericht hebt gelezen. Dankzij de veilige totaalversleuteling zijn je berichten veilig en is je privacy gewaarborgd.

(bron)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahh, weeknummers moet je alleen wel even bij voorkeuren aanzetten. Ziet er wat gek uit, maar werkt :)

Op iOS gebruik ik Week Calender daarvoor. Ze zot voor woorden eigenlijk.

Inderdaad, te zot voor woorden dat zoiets niet standaard is ingebakken. Gelukkig is op OS X dat foutje hersteld; hopelijk gebeurt dat bij de update naar iOS6 voor dat platform ook.

Safari is trouwens wel enorm veel sneller geworden! Voor wie niet overstapt naar OS X ML is die winst er ook door Safari bij te werken naar de nieuwste versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je niet beter Whatsapp gebruiken ipv iMessenger, dan kun je ook met niet Apple gebruikers communiceren?

Ik zeg het er nog maar een keer bij, wel handig dat Apple op deze manier de verschillende Apple producten laat samenwerken en aan elkaar koppelt. Ik denk dat ome Microsoft daar knap jaloers op is, die hebben wat dat betreft nog een hoop in te halen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

WhatsApp is gewoon op de iPhone te gebruiken, maar niet op de Mac. iMessage gebruikt niet alleen mobiele nummers, maar ook emailadressen. WhatsApp kan dat (nog) niet en is dus afhankelijk van c.q. kan alleen draaien op het mobiele datanetwerk. iMessage gaat op de iPhone via de SMS applicatie: als de iPhone "ontdekt" middels het mobiele net dat de overzijde ook een iPhone heeft, dan wordt je SMS automatisch omgezet in een iMessage.

Kortom: tussen een iPhone en een niet-iPhone kan je dus geen iMessage sturen; wel WhatsApp berichten.

(volg je het nog? :lol: )

Mijn conclusie: die twee systemen kunnen prima naast elkaar bestaan. Ikzelf gebruik voor 99% van mijn korte-berichtenverkeer WhatsApp, met nog slechts een handvol mensen wissel ik berichten uit via SMS, als blijkt dat ze geen WhatsApp hebben. Als die paar mensen een iPhone hebben, wordt dat vervolgens dus automatisch een iMessage. Ik vraag mij dan ook af of dat iMessage veel zal gebruiken vanaf de Mac.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg het er nog maar een keer bij, wel handig dat Apple op deze manier de verschillende Apple producten laat samenwerken en aan elkaar koppelt. Ik denk dat ome Microsoft daar knap jaloers op is, die hebben wat dat betreft nog een hoop in te halen ;-)

Ik ga het pas handig vinden als de samenwerking ook mogelijk is voor niet- Apple producten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het pas handig vinden als de samenwerking ook mogelijk is voor niet- Apple producten.

Idd! Een h/w s/w leverancier die echt aan z'n klanten zou denken, zou er voor zorgen dat z'n producten juist optimaal samenwerken met allerlei andere zaken. En niet alleen closed binnen de eigen omgeving...

Maar ja, wat is belangrijker? De klant of de aandeelhouder die slechts uit is op korte termijn gewin? 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus, het is schandalig dat WhatsApp (veelal gratis of eenmalig 80 cent) niet werkt op mijn iPad, PC, Mac, Etc. Boe!

Ping hetzelfde, iMessage hetzelfde... Allemaal geld besparende "gratis" oplossingen. Ik vind het schandalig, we zouden allemaal massaal moeten gaan SMSen. Dat kan overal op! Ook op de PC en Mac. Kost je alleen 10 cent per bericht, en 10 cent per antwoord (voor de ander). Dan ben je na 4 berichten klaar...

Conclusie, ik mix Whatsapp, iMessage en SMSen. Werkt prima :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg niet dat het schandalig is, maar wel dat ik het pas handig ga vinden als Apple zijn producten niet sec op andere Apple-producten richt. Ik ben niet zo van gedwongen winkelnering... en nee, ik geloof ook niet dat dat gaat gebeuren - daarom is Apple niets voor mij (al heb ik net voor mijn vrouw een Iphone ghekocht...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach apple is mooi en zitten ook nadelen aan

Heb de Ipad2 en naar tevredenheid , omdat het heerlijk is voor als je in de tuin zit of ff gauw iets wil opzoeken.

Echt een must ?? nee vind ik niet !

Maar een Ipad is weer wel makkelijk voor ouderen , ze weten er vrij vlug mee om te gaan !

Althans is mijn ervaring met een tante van 76 jaar die er één kreeg van der kinderen, en de opmerking maakte dat dat internetten en mailen wel erg makkelijk was.

Geef je der een laptop, dan weet ze er niet mee om te gaan !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apple-spul kan wel degelijk connecten met niet-Apple spul. Ook je iCloud kun je via het web prima benaderen met een niet-Mac. Maar net zoals Apple erg bedreven is in het zo intuïtief mogelijk maken van de bediening, is men ook erg goed in het simpel en probleemloos aan elkaar koppelen van devices. Het gebruiksgemak is gewoon heel groot.

En inderdaad zit voor Apple de grootste winst in dat "eco-systeem", enerzijds de marge op aankopen via de AppStores en aan de andere kant de marge op aanvullende producten van mensen die hun Apple-systeem uitbreiden.

Aan de andere kant: de upgrade naar het nieuwe besturingssysteem Mountain Lion kost slechts EUR 15,99 en dat is een éénmalig bedrag: voor slechts één keer die EUR 15,99 kun al je Macs upgraden, of je er nu één hebt of 10. Je betaalt dus niet per computer, dus heb je meerdere Macs, wordt het per computer steeds goedkoper.

Kom daar maar eens om bij Micro$oft. Dan ben je per computer minimaal EUR 100 kwijt voor een nieuwe Windows-versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe