Ga naar inhoud

Binnenbekleding Octavia Combi en Hatchback


lex
 Delen

Aanbevolen berichten

Weet iemand of de stoelen+ achterbank van een combi in een hatchback passen en andersom? (Octavia2)

Van de deurpanelen weet ik dat die niet uitwisselbaar zijn, in iedergeval achter.

aangepast door lex
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op basis van de gegevens in ETKA zou ik zeggen dat ze gelijk zijn. Ik zie geen opmerkingen voor COMBI of HATCHBACK. Ik zie wel verschillende bestelnummers op basis van de productie week en optiecodes van de wagen. Ook ELSA hanteert bij beiden wagens dezelfde afbeeldingen en handleidingen.

Ik heb geen idee wat je van plan bent te gaan doen, maar ze zou eigenlijk moeten weten welk onderdeelnummer je probeert te plaatsen. Je dealer kan dan jouw VIN nummer in ETKA zetten en je precies vertellen welke bank(en) er in zouden moeten passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil namelijk leren stoelen + achterbank in mijn wagen plaatsen.

Heb er twee gevonden. 1 setje daar staat bij combi en het andere setje weet de eigenaar het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een O2 pre-fl gehad in Combi en nu een O2 fl in hatchback en alles lijkt mij hetzelfde! Hier heb je nog niets aan denk ik!

En ik precies andersom. Maar dat ik geen verschil zie, zegt natuurlijk niks. Een centimetertje meer of minder kan zorgen dat de boel niet meer past.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben van OII combi naar OII HB gegaan en ook mij lijkt de achterbank exact hetzelfde van beide modellen. Maar het zou zomaar kunnen dat de bevestiging wel net even anders is. Ook weet ik niet of de achterbank van de HB lager is of onder een iets andere hoek staat, omdat de hoofdruimte op de achterbank bij de HB minder is dan bij de combi.

Maar: als de bevestiging afwijkt, maar de elementen (zitkussens en rugleuning) verder wel exact gelijk zijn, dan kun je natuurlijk de nieuwe elementen overzetten op de bevestiging van wat er nu in je auto zit.

Denk dat de officiële Skoda-garage deze vraag heel snel beantwoord heeft.

Houd er rekening mee dat je airbags in de voorstoelen (en eventueel achterbank) dient af te koppelen en opnieuw dient aan te melden als het nieuwe interieur in de auto zit.

En zorg dat je 100% zeker weet dat het nieuwe spul volledig uitwisselbaar is met het huidige interieur! Als de nieuwe airbags niet bij je huidige boordcomputer passen, bijvoorbeeld omdat je een PFL Octavia hebt en het interieur uit een facelft-model komt, dan kan dat vreemde, onoplosbare storingen geven, tot spontaan ontploffende airbags aan toe. Gordelwaarschuwing is minder spannend, als die het niet meer (goed) mocht doen, is die nog wel via VCDS de nek om te draaien.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de OII is de middenarmsteun annex skiluik gelijk bij HB en Combi. Net zoals de middengordel, die - inclusief de oprolautomaat - in de rugleuning gemonteerd zit (rechterdeel).

Maar inderdaad kunnen bevestigingspunten net anders zijn, zoals ik al schreef.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik denk dat er weinig mensen zijn die ooit bekleding van een combi in een hatchback geplaats hebben en anderom. Dealer weet het ook niet.

Kan het natuurlijk gaan passen maar om er 150 km heen en terug te rijden heeft niet zoveel zin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt eventueel vragen of je bij de dealer bij beide modellen even onder de achterbank mag kijken (die klap je zo op). Als de onderdeelnummers gelijk zijn, dan is het gewoon uitwisselbaar.

Je zou dat ook aan verkoper kunnen vragen (doorgeven onderdeelnummers). Er zitten altijd labels aan of stempels op / in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe