Ga naar inhoud

PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

VIN gaat inderdaad niet, of je moet er voor gaan betalen. Er zijn partijen waar je toegang kan kopen.

Overigens staat er in ELSA veel meer dan in je boekje. Niet alleen de specifieke handleidingen (honderden) maar ook alle stroomloopschema's, pinbezetting, etc.

Maar goed, wie het niet handig vind hoeft het niet te gebruiken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kees weet het nog niet

Had de instal cd geinstalleerd afgelopen weekend en daarna begonnen met de DVD met merkgebonden gegevens

Maar die liep op een geschatte 80% vast , of ik was te ongeduldig ,

En tsja op bepaald moment wil je naar bed dus heb de boel afgebroken en moet opnieuw beginnen

Hoop dit dit weekend weer te kunnen doen, mits ik even de tijd kan maken ervoor !

Maar hoe kijk jij er nu tegenaan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De interessantste informatie lijkt me te komen uit de modules Wagenspecifieke aanwijzingen, Handboek Servicetechniek en Direct informatiesysteemservice.

Nu heb je bijvoorbeeld in een menu wel de keuze uit bijv. "nieuws" of "recall", maar zonder verbinding geen geen informatie.

Maar de doe-hetzelvers onder ons kunnen er best wel nuttige informatie uit halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kees, zover ik het kan bekijken werken de volgende onderdelen:

- Stroomloopschema's

- Reparatie brochure

- onderhoud

- werkzaamheden catalogus

- schadenummer catalogus (misschien interessant als je schade hebt)

- carroserie reparatie (niet interessant)

- handboek Service Techniek ( opent, maar daarna geen info)

Een aantal onderdelen is niet te openen wegens het ontbreken van de verbinding met de server.

Of de onderdelen die wel werken interessant zijn hangt af van je belangstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

ik dank u van harte! Ben net begonnen met automechanica avondschool en opdracht 1 was : vind werkplaatshandleiding. Bij deze: nen dikke merci! (voor de audi/vw hl)

Beste Phpaol, leuk dat je lid bent geworden en dat je ElsaWin kunt gebruiken voor je studie, maar we stellen het op prijs als je je ook even voorstelt in "Wie ben ik"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enne vlgens mij heb jij weer documenten van school die wij hier misschien erg leuk zouden vinden !

Dus maak eens een lijstje en PB die eens naar PC Fre@k of mij toe.

Kunnen we een grove selectie maken wat misschien interresant is om hier te plaatsen.

Voort wat hoort wat was meen ik het gezegde

Als ik het weer omgekeerd gezegd hebt dan hoor ik het wel van de taalpuristen hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo pas voor de eerste maal het progr. ElsaWin gebruikt, mooi!

Heb de rapidshare bestanden gedonwload met het gratis progr. Mipony, heeft er wel ongeveer 2 dagen over gedaan.

Daarna uitgepakt met 7-zip File Manager, vervolgens setup.exe en de handleiding gevolgd. Bij het bewerken moet men wel altijd een beetje (veel) geduld hebben, maar alles is goed verlopen. Heb ergens gelezen dat men moest Windown XP installeren, maar bij mij werkt het op Window Vista. Kan ook de onderdelen in het nederlands bekijken zoals Scout zegt.

Bedankt

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo pas voor de eerste maal het progr. ElsaWin gebruikt, mooi!

Zelf gebruik ik ElsaWin onder Windows 7 Ultimate en dat gaat prima.

Jij bedankt Scout, maar wie bedoel je daar mee? De naam Scout is gerelateerd aan het aantal posts, de gebruikersnaam staat erboven, in jij geval frallem@telenet.be en in mijn geval Witte Yeti

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enne vlgens mij heb jij weer documenten van school die wij hier misschien erg leuk zouden vinden !

Als ik het weer omgekeerd gezegd hebt dan hoor ik het wel van de taalpuristen hier

hmmm...ik vrees ervoor. Het is 3 avonden les, maar we moeten alles zelf noteren. Woon in Vlaanderen btw.

Ik gebruik deze sw voor mijn audi. Is interessant, maar idd, er zijn bepaalde zaken die niet openene. Spijtig, maar het is nu zo!

Mocht ik toch ergens interssante info, zal ik deze met plezier delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo pas voor de eerste maal het progr. ElsaWin gebruikt, mooi!

Heb de rapidshare bestanden gedonwload met het gratis progr. Mipony, heeft er wel ongeveer 2 dagen over gedaan.

Daarna uitgepakt met 7-zip File Manager, vervolgens setup.exe en de handleiding gevolgd. Bij het bewerken moet men wel altijd een beetje (veel) geduld hebben, maar alles is goed verlopen. Heb ergens gelezen dat men moest Windown XP installeren, maar bij mij werkt het op Window Vista. Kan ook de onderdelen in het nederlands bekijken zoals Scout zegt.

Bedankt

Bedankt voor je reactie, en min of meer een aanvullende handleiding voor de beginner. Het werkt inderdaad ook op andere besturingssystemen, maar onder Windows XP kunnen we min of meer garanderen dat het werkt. Bij Vista/7/8 wordt het toch al snel ingewikkelder voor de huis tuin en keuken gebruiker. Bovendien zijn er meer tools die allen werken op XP maar niet allemaal op de nieuwere systemen. Maar fijn dat je het draaiende hebt, hebben we er weer iemand bij die anderen uit de brand kan helpen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik ben aan het proberen de bestanden van Elsawin te downloaden.

V.w.b. het iso-bestand voor het programma zelf is dat gelukt, maar bij de Skoda bestanden kreeg ik na 3 gedownloade rar- bestanden de mededeling dat de bestanden van de server gewist zijn. Ik gebruik voor het downloaden het programma Mipony.

M.vr.gr.

Jimmy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel daar wij ze niet op onze server hebben staan maar ook alleen maar doorlinken ben ik bang dat je ze via deze weg niet meer kan bereiken

Maar misschien dat degene die hier meer van weet ( oorsprong ) je binnenkort hier verder mee kan helpen.

Dus zou zo zeggen even geduld hier mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor nu zijn de links naar informatie over ELSA offline, daar de bron niet langer beschikbaar is. Hoewel wij geen invloed hebben op de locatie en beschikbaarheid van deze informatie proberen wij binnen enige termijn de links te vervangen. Hoe lang dit precies gaat duren kunnen wij niet aangeven.

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe